Henk250 schreef:Hoezo dvd kijken tijdens het rijden?
Ik neem aan dat je serieus auto rijdt en op de weg let?
Hier is gisteren iemand tegen een boom gereden,bijrijder dood.
De bestuurder gaf toe dvd te kijken,en daarom is geslipt.
De man is een Pool,de dode is een Pool.Drank is waarschijnlijk ook aanwezig geweest.
Persoonlijk zeg ik dan,als je op had gelet,was er niks gebeurt.
Maar ach,anderen kunnen waarschijnlijk wel andere dingen doen onder het rijden.

Hallo Henk,
Bedankt voor je bezorgdheid,..en je belerende lesje autorijden voor gevorderden..

. Misschien kan het zijn dat ik graag de aparte live dvd`s voor de muziek wil luisteren en dat mijn bijrijdster er af en toe eens een oogje op laat vallen ??
Het hele verhaal over het ongeval vind ik prima hoewel ik van mening ben dat sommige bevolkingsgroepen geen drank of dvd nodig hebben om te verongelukken ( hun rijstijl en rijopleiding of mentaliteit is voldoende namelijk ).
Mocht je mij onder "die anderen" scharen , dan bedankt

.....ben inderdaad van mening dat ik andere dingen kan doen tijdens het autorijden..... namelijk opletten, vooruit kijken en anticiperen ( voor zover dat kan om ongevallen te voorkomen, risico blijft er altijd..), maar dat komt dan voornamelijk omdat ik het LEUK vind om auto te rijden en er mee bezig te zijn TIJDENS het rijden ( en me niet zoals blijkbaar hele volksstammen moet afvragen hoe ik eigenlijk van A naar B gekomen ben....

).
Ga weer effe on topic kijken of er ook daadwerkelijk adviezen gegeven zijn die een antwoord geven op mijn vraag...
P.s. Ook ik erger me groen en geel aan mensen die geen richting aangeven, bellen en internetten tijdens het rijden, afwezig zijn tijdens het rijden , zitten te beppen met de buurman/vrouw, zich niet een beetje aan het verkeer aanpassen qua snelheid /weg , geen achteruitkijkspiegel gebruiken , drank op hebben etc etc ...dus zo braaf ben ik nu ook weer niet...