Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

metalen deuropeners

vragen over de T5
Plaats reactie
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

metalen deuropeners

Bericht door mcs »

Hallo

Weet hier op het forum iemand of de metalen deuropeners( chroom) voor aan de binnenkant van een caravelle of multivan ook passen in een deurpaneel van een transporter?
ik vindt de zwarte plastic openers wel erg goedkoop aanvoelen en uitzien, mischien heeft iemand dit al eens omgebouwd en weet hij ook de VW prijs ( onderdeelnrs )
er staan op internetsites van veel vw modellen chroom deuropeners( imitatie ) maar niet voor t5.
lijkt me een mooie upgrade voor het interieur.

gr. john
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: metalen deuropeners

Bericht door emil »

die van een multivan passen niet !!!!!
in een caravelle ,of zoals ze in nederland heten ,transporter highline zitten ze wel in
het is wel een beetje werk ,beide deur panelen moeten los
maar goed te doen, demontage deur panelen staat bij tips en trics
maar het lijkt wel een stuk beter
zie maar topic gestart door mij
even zoeken op deur hendel in t5 ,topic gestart door mij (weet niet hoe te linken)
staan nummers en zo bij
sucses
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: metalen deuropeners

Bericht door mcs »

Gevonden ,

Bedankt Emil, ik heb na 6 jaar een t5 gehad,nu een t5 gp met het edition pakket en deze heeft de dashboardpanelen in zilvergrijs, en ik vindt de deuren erg zwart en saai,daarbij is het plastic ook erg goedkoop.
ik heb gelezen dat ik het voor de prijs niet hoef te laten,zal ik voor de zekerheid maar een paar stiftjes erbij bestellen voor de deurpanelen in te klikken , die willen nog wel eens afbreken bij demontage.
Bijlagen
t505-25.jpg
t504-25.jpg
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: metalen deuropeners

Bericht door mcs »

de deuropeners vandaag opgehaald bij de dealer, had ook meteen zo,n gasveer besteld voor de motorkap met een kogelschroef,
alles gemonteerd in 45minuten, stelt eigelijk niets voor de montage van de deurpanelen, het effect is wel groot van de verchroomde openers.
voelt ook veel degelijker aan , en inderdaad voor € 12,10 netto per stuk hoef je het niet te laten.

voor de mensen op het forum met een t5GP , ik ben er nu achter gekomen dat een Amarok dezelfde buitenspeigels heeft, en dus de chrome onderkappen ( die nu zwart zijn) van de Amarok highline , die passen dus gewoon op een T5GP spiegel, kosten dus € 5,22 netto per stuk. :klappen

ik ga dit niet doen want ik heb een reflex zilveren bus maar op een donkere kleur is dit wel mooi, je gespoten gedeelte blijft gewoon zitten.

Groet John.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: metalen deuropeners

Bericht door Rogier663 »

foto's..................!!!! :yes
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: metalen deuropeners

Bericht door mcs »

Het is donker en koud buiten, zal morgen wel een foto maken, als je de interieurfoto van hierboven bekijkt maar dan de deuropeners chroom, zoals bij een multivan of golf, passat.

is toch wel voor te stellen.
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: metalen deuropeners

Bericht door mcs »

hier zijn ze dan , in het chroom ( deuropeners)
Vandaag een rit van 200km gehad , ik moet zeggen ik krijg er goeie zin van om ernaar te kijken onderweg.
ziet er 200x beter uit dan de zwarte plastieken.
Bijlagen
DSCF1219.JPG
DSCF1218.JPG
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: metalen deuropeners

Bericht door Rogier663 »

Ziet er super uit!!!! Is dit erg lastig om te doen? Ik heb er eentje uit 2008 maar op de foto lijken de deur panelen het zelfde!! Deurpaneel moet eraf en dan kan je ze zo vervangen???

En die gasveer onder de motorkap??

Heb je bestelnummers van de deuropeners en de gasveer???

Rogier
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: metalen deuropeners

Bericht door mcs »

Hallo

De deurpanelen zijn niet moeilijk te demonteren , kijk maar eens in T5 tips en trucs.
de panelen zijn inderdaad nog hetzelfde als bij de eerste t5 , je moet wel verschillende torx bitjes hebben.
de gasveer onder de kap , je hebt de bovenste kogelschroef al zitten, alleen de onderste moet je kopen en erin schroeven , steeksleutel 13,in je bovenste regel ven het voorfront zit al schroefdraad M8, dan erop klikken en het oude stangetje weg halen , is nog geen 3minuten werk.
de nrs zijn deuropeners links 7H5837225a2zz € 12,10
rechts 7H5837226a2zz € 12,10
gasveer 7H0823359C € 37,35
kogelschroef 701827439B € 4,52

ik had ook nog een paar clips besteld waar het deurpaneel mee vastgeklikt zit , in geval dat ze kapot gingen met demontage Deurclip 7L6868243 € 4,90

Met dank aan Emil voor de bestelnrs.

Groet John
Plaats reactie