Wat ik nu heb. Ik start de motor, loopt prima, maar slaat na 2 seconden weer af. Waar moet ik dat zoeken.
Heb een uur geleden er nog mee gereden. Daarna de zekeringen gecontroleerd. Wilde slecht starten. Vermoedelijk gloeibougies slecht. Zekeringen goed , accu goed. Volgens Jos vermoedelijk start blokkering. Andere sleutel geprobeerd. Hetzelfde effect.
Hoe krijg ik de boel aan de praat om hem naar Jos te brengen.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Probeer eens met 1 van de sleutels heel dicht bij je contactslot te houden en dan met de andere sleutel te starten.
Mogelijk dat het zo lukt, maar denk idd ook startblokkering.
Heb je een bus bijna 10 jaar en dan ineens een storing.
Ik had al op het forum rond geneusd en had dit ook uit geprobeerd, maar geen succes. Maar de bus staat al bij JB. Heb een hele lieve buurvrouw en die heeft me er naar toe gesleept. Als ik Jos mag geloven en dat doe ik, komt ie morgen weer bedrijfs gereed. Moesten een bepaalde "ring"bestellen. en nieuw plaatsen.
Bedank voor het meedenken.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Nog geen succes. De uitleesring uitgewisseld en nog steeds hetzelfde, dat is dus niet zo fijn oftewel "k’’’’’e.
Maar hij zal in goede handen zijn. We wachten af
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Jips,hij is er weer. Uitlezen met de vagcom, wilde niet goed. Een canbus storing. Geen communicatie met dasboard. Donderdag een meer deskundige erbij gehad en die kon ook niet direct wat vinden. Zijn ze bezig geweest met het contact blok naast de zekeringen kast. Vermoedelijk heeft daar een los contact gezeten. Iedere keer testen en op een gegeven moment pakte hij en bleef draaien. Nog wat gefrunnikt aan de draden en contacten en bleef lopen.Schijnbaar dan toch een slecht contact verholpen.Maar eh, hij doet 't weer. Moeten de gloeibougies nog maar ff wachten. De dooi treedt toch in en als het niet kouder is dan -3 heeft hij geen problemen met starten.
Bedankt voor het meedenken. Jos (JB)
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Misschien zomerdiesel in de tank??? (en dat hoef je niet bewust van te zijn, kan b.v. ook als je bij een transportbedrijf tankt die een eigen voorraad heeft)
dan is het ook starten en in no-time weer afslaan. Oplossing is dan meestal ffe de verfstripper op het filter en de pomp zetten zodat deze goed heet wordt, starten, en laten lopen, daarna rustig aan maximaal 5% benzine toevoegen. (en om discussie te voorkomen, doe dit niet met latere TDI motoren met commonrail inspuiting; in de T4 met een VEP pomp is het geen enkel probleem, die loopt op alles)
Ik tank perticulier en meestal bij een pomp met zon schelp en waar je express geen zegeltjes krijgt. Nee het was echt een contact storing. mare hij is weer goed.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.