Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

elektrisch vraagje alarm

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

elektrisch vraagje alarm

Bericht door limburger »

hallo,

ben van plan een alarm in te bouwen, niets bijzonders.. 2 sensoren in binnenruimte en aangesloten op de deurcontacten sirene erop en dat was het.

wil het graag in en uitschakelen met de afstandsbediening van mijn originele centrale vergrendeling t4 bj2003. het alarm heeft een vaste spanning nodig voor inschakelen, valt deze spanning weg dan schakelt die weer uit.

heb gedacht aan een draadje van de centrale vergrendeling, als de auto gesloten is staat hier ook altijd spanning op. alleen het probleem is als het slot van buiten geforceerd word waar het allarm niet op reageerd en de centrale vergrendeling ontgrendeld door het openen van het slot gaat het alarm netjes uit en dat is niet de bedoeling... het mag alleen werken op de afstandsbediening. wie weet hier van welke aansluiting ik gebruik kan maken, als ik de auto met de sleutel afsluit mag het alarm er niet op gaan zodat je achterin de schuifdeur of achterdeur onafhankelijk van de voordeuren kunt openen zonder dat het alarm af gaat.

ik hoop dat mijn vraagstelling zo duidelijk genoeg is, ik heb zelf nog op http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung het volgende gevonden:
"Ab MJ2001 besitzt das Steuergerät einen 15-poligen Anschluss und eben o.a. Fähigkeiten. Darüber hinaus besitzt es (ev. aber auch das alte Steuergerät) zwei nicht dokumentierte Ausgänge, an denen beim Ent- und Verriegeln ein kurzer Spannungsimpuls erzeugt wird."
wie weet meer van deze 2 contacten, werken die alleen met de afstandsbediening? word dit misschien ook bij origineel alarm gebruikt (of bestaat dat niet origineel op de T4)

alvast bedankt voor het meedenken,
:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: elektrisch vraagje alarm

Bericht door Tinus »

Hmm zou je dat wel doen..
- hier vertellen / vragen hoe jij je alarm wilt aansluiten.
- en wanneer het wel en niet werkt.
-enz..

De dievengilde leest op deze manier lekker mee.. :alarm


Waarom dan een alarm..? :bonk
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: elektrisch vraagje alarm

Bericht door limburger »

Tinus schreef:Hmm zou je dat wel doen..
- hier vertellen / vragen hoe jij je alarm wilt aansluiten.
- en wanneer het wel en niet werkt.
-enz..

De dievengilde leest op deze manier lekker mee.. :alarm


Waarom dan een alarm..? :bonk
hier heb je natuurlijk wel een punt ja... maar als ik niets vraag en zelf nergens wat vind (omdat ik waarschijnlijk niet weet waar ik naar moet zoeken) dan krijg ik hem helemaal niet ingebouwd...
dus tips hier openbaar en echte oplossingen per pb dan maar?

alvast bedankt voor het meedenken :driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: elektrisch vraagje alarm

Bericht door limburger »

jan2009 schreef:Als de primaire vraag is : waar haal ik een vaste spanning vandaan ?
Zou je eens naar je sigarenaansteker kunnen kijken.
Vaak blijft daar spanning op staan buiten het kontaktslot om .

als je het zo bekijkt dan is de primaire vraag:

waar haal ik spanning vandaan die er alleen op staat als de auto met de afstandsbediening (van de centrale vergrendeling) is afgesloten, en die er alleen af gaat als ik met de afstandsbediening de auto open maak.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie