Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

vragen over de T4
Plaats reactie
witte vw
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2012, 21:33

brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door witte vw »

Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Tijdens het rijden zakt mijn brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter naar beneden. Soms is dit de hele rit en soms werken ze en geven de juiste waarde aan. De laatste tijd laten de meters het steeds vaker afweten. Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Bedankt voor het meedenken.
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Kan aan de printplaat in de klokkenwinkel liggen. Ergens een spoortje kapot of soldeerpunt los. Helpt een korte felle tik tegen het glas van de klokken niet voor even?
Of haal het opbergvakje bij de zekeringenkast er even af. Je kunt dan makkelijk bij de brede stekker achter het instrumentenpaneel. Haal die eens los en steek hem er weer in. Bij mijn 2.4 uit 1992 moet je de boven en onderkant van de stekker inknijpen om hem te verwijderen.
Ik had een te pas en te onpas knipperend lampje van de koeling. ook de meters vertoonden kuren.Na diverse keren in en uitbouwen van de klokken en nasolderingen, bleek uiteindelijk de spanningsregelaar op de printplaat de boosdoener te zijn. Die zat bij mij gewoon met zijn 3 pootjes ingestoken. Vervangen door type 7810. Wel op de kop monteren, want polen zitten precies andersom. Heb er nog een koelplaatje bij aangebracht, want het koelplaatje van de spanningsregelaar raakt, op de kop gemonteerd, het originele koelplaatje niet meer.
De wijzers van de dieselvoorraad en de wijzer van de temperatuur doen het nu weer normaal. Het knipperende koellampje is helaas gebleven.

Zie: http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannungskonstanter" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Herman744
witte vw
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2012, 21:33

Re: brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door witte vw »

Hallo Herman,

Bedankt voor de tip. Heb er een tik op gegeven en tot zover doen de meters het goed! We houden het in de gaten!

gr Witte vw
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door mptje »

Ik heb ook dat knipperende temp lampje en weet ook niet waar het aan ligt ,heb ook al de klokkenwinkel bekeken en niks gevonden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door Multivan Generation »

zitten de stekkers goed op de dynamo vast?
Dat wil ook wel eens vreemde signalen geven..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: brandstofmeter en koelvloeistoftemperatuur meter

Bericht door mptje »

Goeie tip ,zal daar ook eens kijken ,moet er toch wezen voor een nieuwe v-snaar
Plaats reactie