Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

"Rottige" plek

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

"Rottige" plek

Bericht door Endebendebus »

Weet iemand wat je het beste aan zo'n plekje kunt doen? 'T is bovenkant A-stijl schuifdeur hoekje. :bonk zit daar ook een soort carrosseriekit oid in dat hoekje?
Bijlagen
IMG_0557.JPG
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: "Rottige" plek

Bericht door repelsteeltje »

yep, is carrosseriekit, ga er maar van uit dat er meer rommel tussen zit, wil je er helemaal van af dan wordt het slijpen, de hoek uit elkaar slopen, opnieuw met vers plaatwerk in elkaar lassen en dan weer kitten.

(en je schuifdeur zit tussen de B en C stijl..... De A stijl is de eerste die je krijgt, vanaf de voorwielen gezien, zitten je voordeurscharnieren aan.)
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: "Rottige" plek

Bericht door Endebendebus »

Sorry, ja de B-stijl :nuts inderdaad, maar da's wel vrij dramatisch zeg...
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: "Rottige" plek

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 Goed schoonmaken,kijken of de hoek gestraald kan worden en dan met goede lakken afwerken
Lijkt mij namelijk sterk dat het plaatwerk hier is weggerrot.
En natuurlijk met de juiste kit de naad weer afdichten. :zwaai :T4politie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: "Rottige" plek

Bericht door ailko vos »

volgens mij aan de scheuren in de lak te zien zit hier al het nodige plamuur achter.en de orginele opstaande kitrand is verdwenen.Waarschijnlijk een oude reparatie.Dus alles eraf borstelen en daarna stralen plamuren en afwerken en met 2k verf aflakken want met een spuitbus is de ellende er zo weer en je kant niet tussen de naden stralen dus is het al moeilijker de roest tegen te houden
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: "Rottige" plek

Bericht door Endebendebus »

Dat scheurachtige effect komt omdat ik het al een keer had kaalgestoken blankgeschuurd en behandeld met twee componenten primer (op alu basis) daarna met 2k lak afgelakt. Edoch helaas zit er toch nog roest... Tussen de plaatverbindingen of zo?!
Zou je dit niet kunnen injecteren of zo?? Owatrol of iets wat roest "op eet" Zo'n hele hoek ga ik natuurlijk pas slopen als de gaten erin vallen..Blijft zeuren. :nuts
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: "Rottige" plek

Bericht door odorf »

Ik ben een tijdje geleden ook met roestige plekken aan de gang gegaan.
Ik heb eerst veel geprobeerd, aangemodderd en heel veel gelezen.
Maar de aangepakte plekken blijven tot nu toe goed. :klappen
Zie oa. viewtopic.php?f=12&t=31508&start=15#p233412

Mijn ervaring is wel dat je ALLE roest eruit moet krijgen.
Ik heb het tot nu toe redelijk goed voor elkaar gekregen met een klein straalapparaatje dat met rubber mondjes op beperkte plekken kan stralen. (Grit wordt voor het grootste gedeelte weer opgevangen in een zakje)
Zoals dit http://www.buildingabeetle.com/images/g ... _2_585.jpg
En daarna meteen in de 2K epoxy primer. hierna evt plamuren en daarna 2K lak op kleur.

Het lastige van zo'n hoek als jij hebt is denk ik dat het een uitdaging is om echt alle roest eruit te krijgen.
En als er nog restjes roest achterblijven gaat dat eronder weer verder vreten. En bijv Owatrol ertussen smeren kan wel, maar dit komt dan nooit tussen alle roest en kruipt alleen naar beneden en niet naar boven :bonk

Laat in ieder geval de gewone spuitbussen motip enzo links liggen. Dit is voor hele oppervlakkige krassen leuk maar de laklaag uit gewone spuitbussen heeft nog poriën waardoor het vocht nog steeds bij het metaal kan. 2 komponenten lak is echt dicht.

Oja. en eerst 2k epoxy primer dan dan pas plamuren. nooit plamuren op kaal metaal omdat het plamuur ook een open structuur heeft en vocht dus ook heel makkelijk naar het kale metaal kan.
Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: "Rottige" plek

Bericht door Endebendebus »

Super bedankt voor je advies!
Groetjes Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
de smederij
Berichten: 256
Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
Locatie: lopik/drenthe

Re: "Rottige" plek

Bericht door de smederij »

lastige plekken raamrubbers naden en roest behandel ik zelf met oatrol trekt in de roest en naden inpregneerd en kan gewoon weer geschilderd worden werkt aleen op kaal ijzer of geroest ijzer roest komt op de behandelde plekken niet meer terug.
minder werk en betaalbaar +_ 20 euro de liter

groet ronald
Endebendebus schreef:Weet iemand wat je het beste aan zo'n plekje kunt doen? 'T is bovenkant A-stijl schuifdeur hoekje. :bonk zit daar ook een soort carrosseriekit oid in dat hoekje?
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: "Rottige" plek

Bericht door pluuke »

Kun je alleen maar met pappen en nathouden een beetje proberen te bedwingen.
Uiteindelijk is het ouderwetse nadenroest, zoals de T3 al veel last van had.
De plaats waar de ellende begint (tussen de plaatdelen), daar kom je niet bij.
Enige remedie is geheel eruit slijpen dat stuk, maar dat is eigen ondoenlijk.
Wat dat betreft is het net kanker die roest, als je niet alles weghaalt, begint de ellende gewoon opnieuw. (sorry).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: "Rottige" plek

Bericht door Endebendebus »

Owatrol is wel ok, veel gebruikt in m'n oude T2 destijds....Nadeel is dat een moderne autolak zich daar niet aan laat hechten.
Wel goed om overal tussen te laten lopen, of holle ruimtes. Gebruikte een injectie-spuit en naald (botte) om het overal tussen te laten lopen. (geeft alleen een smeerboel) :knipoog
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie