Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

temperatuur

Bericht door matjepel »

wat kan mijn vertellen wat het kan zij mijn t4 van 92 2.4 diesel de temperatuur staat boven in en zak ook niet als ik de kachel aan zet en hij verliest geen koelvloei stof of zo en hij loop ook normaal lampje knipper ook rood en kan er niet achter komen wat het is gebeurde zo in een keer vandaag vanmiddag ging de temperatuur om hoog kachel aan en hij ging weer omlaag verder geen problemen verder en net weer nog niet mijn woonplaats uit en hij loop als een gek op en zak ook niet meer

afz
Laatst gewijzigd door matjepel op 28 mar 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: temperatuur

Bericht door Joris 407 »

Loopt je ventilator als je de bus uit zet? Zelf heb ik eens aan de hand gehad dat de zekering (50A) van de ventilator kapot was bij een 2.4D
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

nee die hebben het nog noog gedaan volgen mijn een het ik er zelf met een schakelaar geschakelt en dat werk wel maar ben nu een 1 uur tuis en de meter staat nog boven in
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: temperatuur

Bericht door lucky »

wellicht de spanningsregelaar in het dashboard. Is al veel over geschreven op dit forum.
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

is ook al een op nieuw gesoldeert toen ik hem kocht heb ik dat een paar dagen later al gedaan maar gaan heb er zo weer even uit halen en kijken wat er aan de hand is
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: temperatuur

Bericht door vw_camper »

matjepel schreef:wat kan mijn vertellen wat het kan zij mijn t4 van 92 2.4 diesel de temperatuur staat boven in en zak ook niet als ik de kachel aan zet en hij verliest geen koelvloei stof of zo en hij loop ook normaal lampje knipper ook rood en kan er niet achter komen wat het is gebeurde zo in een keer vandaag vanmiddag ging de temperatuur om hoog kachel aan en hij ging weer omlaag verder geen problemen verder en net weer nog niet mijn woonplaats uit en hij loop als een gek op en zak ook niet meer

afz
Ik kan dit niet goed lezen. Als je wat punten en komma's toevoegt, zou dat erg helpen. :wjw
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

ben er al achter wat het is de klok is kapot dus morgen even een andere halen en klaar
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

nou andere teller er in gezet en nog niks komt niet om hoog .
kan niet zien hoe warm hij word verder ook niks te vinden dus zeg het maar wat het is
kan verder ook niks vinden aan breuken in de kabels

afz martin
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: temperatuur

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Had pas ook de klokkenwinkel uitgebouwd. Met inbouwen even niet opgelet en temperatuurmeter deed ook niks meer. Wat bleek: tijdens inbouwen was de naald over zijn rustpunt gewipt. Kon dus niet omhoog.

Groet,
Herman744
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

dat is het ook niet die zit er wel boven maar hij blijf gewoon in de hoek liggen of het licht aan de termostaat zijn denk ik anders eet ik het ook niet meer
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

wie kan mij vertellen wat de kleuren van de kabels achter de teller zijn van de temprateur want dan ik ze even door meten of ik daar wel sinaal krijg en zit er achter op het blok ook een sensor

afz martin
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: temperatuur

Bericht door Fumay »

Ik heb eenzelfde soort probleem gehad, alleen warme lucht, geen koude lucht meer.
Bij mij was dit kapot;

Afbeelding

Ik weet niet meer precies hoe dit ding heet, maar het zit bij de motor en regelt de kou en de warmte.

Artikelnummer: 701 819 809 C
Kost zo'n €40,00.

Deze vervangen in m'n T4, en toen deed de temperatuurregeling (koeling en verwarmen) het weer!

Succes!
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

heb ik de bus wel warme lucht en zeker geen koude als ik op die stand de kachel zet en mijn meter blijf gewoon in de hoek liggen dus zal hij dan niet het water niet rond pompen
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Gebruikersavatar
Fumay
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2012, 22:15

Re: temperatuur

Bericht door Fumay »

matjepel schreef:heb ik de bus wel warme lucht en zeker geen koude als ik op die stand de kachel zet en mijn meter blijf gewoon in de hoek liggen dus zal hij dan niet het water niet rond pompen
Klopt, had ik ook, alleen maar warme lucht, op welke stand ik de kachel ook zette. Kwam geen koude lucht uit. Bovenstaande onderdeel was bij mij kapot.
Het is een Verwarmings ventiel heb ik net opgezocht.
VW T4 Carthago Camper - 2.4ltr 77pk
VW Lupo 3L TDI - 1.2ltr 75pk
Gebruikersavatar
matjepel
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 nov 2011, 21:00

Re: temperatuur

Bericht door matjepel »

zal dat stukje er morgen een tussen uit halen en er een gewoon stukje pijp tussen zetten
t4 2.4 sterk in zijn soort
Dienstverlening T B
Plaats reactie