Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california Freestyle 2003

vragen over de T4
Plaats reactie
arnhemarv11dlw
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2012, 23:12

california Freestyle 2003

Bericht door arnhemarv11dlw »

Zijn er ook nog weetjewellers die ervaring hebben met de aanschaf van een 2ehand interieur en dan met name de punten waar je op moet letten zoals bevestigingspunten plastic kappen die niet passen of een dak wat bv krom of ontzet is (wat bv. lekkage gaat geven etc.
bvd Hans
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: california Freestyle 2003

Bericht door pluuke »

Nogal vage vraagstelling, maar desondanks nogal logische antwoorden te bedenken hierop.

Alles wat uit een California komt, past in een transporter, mits korte wielbasis.
Als delen van het interieur ontzet zijn vanwege de schade, stel je jezelf helemaal voor een uitdaging, aangezien je dan je referenties kwijt bent.
Overigens is het is zowiezo niet zo, dat alles plug and play te monteren is.
Bevestigingspunten voor bv de vloerrails zullen moeten worden gemaakt, dat is een aardige puzzel.
Met wat zoeken op dit forum kun je echter aardig wat info vinden, er zijn er U reeds voorgegaan.

Alles wat je niet hebt (mist) aan kappen, is mooi shit, want dat zijn allemaal spelden in een hooiberg die je dan kunt gaan zoeken. Eventueel kun je hiervoor zoeken op Ebay.de, of bij JSchippers : http://83.98.128.179/~jsparts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een hefdak wat beschadigd is, is niet zo eenvoudig te repareren.
De binnen- en buiten schaal zijn van glasvezel, daartussen een laag PUR schuim.
De binnenzijde is bekleed met kunstleer.
Dus een kapotte hoek oid is nog wel te fiksen, echt grote scheuren, daar kun je niks meer mee.
Laatst gewijzigd door pluuke op 05 apr 2012, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: california Freestyle 2003

Bericht door Leo45 »

Als je alles compleet wil inbouwen en de auto omkeuren etc etc kan je beter volgens mij op zoek gaan naar een goedkope complete. Mits je natuurlijk een mooi hobby project zoekt.

Of je gaat op zoek naar een schadeauto maar dan zul je zien dat zoiets toch nog een hoop geld moet kosten vanwege de kampeeruitrusting. Ik heb prijzen gezien van ongeveer 5000 tot 7000 euries voor alleen het wrak met inrichting. Voeg daarbij je energie en uurtjes en je komt volgens mij niet voordeliger uit...

Desalnietemin vind ik het altijd leuk om te zien wat mensen er van maken vooral als het ontwerp afwijkt van de standaard CC uitvoering.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
arnhemarv11dlw
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2012, 23:12

Re: california Freestyle 2003

Bericht door arnhemarv11dlw »

Ok, bedankt voor jullie reacties, nl. het freestyle interieur welke op marktplaats staat heb ik op het oog en ik heb zelf niet de kapaciteit denk ik, en de tijd/ruimte om dat in te bouwen, heb geen 2linkerhanden maar weet gewoon niet waar te beginnen... en de beste man wil voor een paar euri's (dznd) het hele zaakje inbouwen en beweerd alles goed en werkend af te leveren....cpl. Evengoed heb ik nog een hoop vraagtekens bv. kan je met de t4camper ook door een wasstraat, want wil wel ff testen of ie wd is, van de standkachel heb ik begrepen dat ie ook nog wel eens problemen geeft na het aansluiten en hoe die het fixed met de vloer etc... etc..., kortom, ben er nog niet helemaal uit... :ie of ik het aandurf!!
arnhemarv11dlw
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2012, 23:12

Re: california Freestyle 2003

Bericht door arnhemarv11dlw »

Hallo allemaal, over de freestyle kan ik het volgende melden.... dat is dus helemaal van de baan en ga zelf aan de slag om er verder wat van te maken.
Al weer een week of wat terug heeft MAC/MOL er een hefdak in gemeubeld en zn keukentje, een aardige opzet om mee verder te gaan.Inmiddels is mn t4 ook al omgekeurd tot camper en nu nog het kwart tarief .... wordt zolangzamerhand een projectje en zou daar verder moeten schrijven ....heeft vervolg gr Hans uit arnhem.
Plaats reactie