Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Contactslot draait niet meer door.

vragen over de T4
Plaats reactie
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Contactslot draait niet meer door.

Bericht door jtborger »

Hallo,

Zomaar opeens draait mijn contactslot niet meer door. Ik heb een California uit 94, prachtbus, alles doet het goed, maar zomaar opeens gaat hij nog wel in de contactstand, maar daarna kan ik niet het slagje maken om hem te starten als het ware. Alsof het niet de goede sleutel is ofzo.

Die is het dus wel, en ook de reservesleutel biedt geen uitkomst.
Ik heb er door een 'mannetje' inmiddels al een ander contactslot in laten zetten (daar kwam ie zelf mee, dat was zo gepiept...) maar ik ben daar eigenlijk niet zo blij mee, want twee sleutels: voor de portieren de originele en voor het starten dus een andere...
Het contactblokje dat zo berucht is, is nog prima in orde...

Is het mogelijk om het contactslot open te maken, dus de cylinder zelf, en bv iets te veranderen? Of ...?

En dan bouw ik hem wel weer terug erin, jammer dan van het vervang slot, maar ik wil weer 1 sleutel hebben.

Alvast bedankt!
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Re: Contactslot draait niet meer door.

Bericht door jtborger »

Niemand die hier iets van weet toevallig..?
Ik hoop op een sloten expert :)
Gebruikersavatar
chuckiedadad
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:34
Locatie: Brielle

Re: Contactslot draait niet meer door.

Bericht door chuckiedadad »

Hallo

Ik heb toevallig pas geleden hetzelfde gehad met mijn t4...anwb erbij die wisten het ook niet dus directe verbinding gemaakt met de startmotor zodat we verder konden iig.

Direct naar een VW garage gegaan , probleem voorgelgd en ze zeiden gelijk oh ja dat is een bekende probleem... nieuwe stuk gekocht (ik weet de naam niet meer van het onderdeel) , zo'n plastick kanon wat in je contact zit ongeveer 35€. Thuis contact uit elkaar gehaald nieuwe stuk ertussen en Voila!

Sucess
I don't believe in much...but i do believe in duct tape...
Gebruikersavatar
chuckiedadad
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2010, 18:34
Locatie: Brielle

Re: Contactslot draait niet meer door.

Bericht door chuckiedadad »

jtborger schreef:Hallo,

Z
Is het mogelijk om het contactslot open te maken, dus de cylinder zelf, en bv iets te veranderen? Of ...?

En dan bouw ik hem wel weer terug erin, jammer dan van het vervang slot, maar ik wil weer 1 sleutel hebben.

Alvast bedankt!
En ik gebruik nog steeds de originele sleutel.

Groeten
I don't believe in much...but i do believe in duct tape...
jtborger
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2010, 18:59

Re: Contactslot draait niet meer door.

Bericht door jtborger »

Hoi,
bedankt voor je reactie. Dat is volgens mij het bekende probleem van het plastic blokje dat achter het cilinderslot zit om uiteindelijk te starten. Dat is 'relatief eenvoudig' te vervangen, staat ook van alles over op dit forum..

Bij mij is het echter de sleutel die niet meer doordraait. Net even anders volgens mij... Maar tnx anyway :)
Plaats reactie