Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geur van verbrand rubber uit gasstel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

geur van verbrand rubber uit gasstel

Bericht door VWT4 »

Tijdens het koken hebben we een keer een vreemd geurtje geroken dat deed ons denken aan verbrand rubber.
Na wat rondneuzen konden we concluderen dat het van/onder het kookplaatje vandaan moest komen
Omdat alles al bereid was konden we het gewoon uitzetten en verder thuis beoordelen.

Ik heb de plaat even opgetild en zie zelf 2 dingen, verder is alles schoon en ruik ik verder niets bijzonders er ligt geen rommel of stof onder op de alu plaat.

1 groen, de twee binnenste schroefjes zijn zwart, is dit normaal ?
2 roze, de aansluitingen zijn links en rechts verschillend zoals je kan zien is er bij 1 ruimte en lijkt het los, hoort dit?
Bijlagen
1.jpg
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: geur van verbrand rubber uit gasstel

Bericht door Leo45 »

Ik ken dat verschijnsel ook en dat heeft vaak de oorzaak in het feit dat de fiber ringen tussen de branders en de basis van de kookplaat kapot zijn. Dan gaat het vuur ook onder het gasstel branden en richt daar schade aan. Kijk even of je zowel aan de onderkant als aan de bovenkant gave ringen hebt zitten.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: geur van verbrand rubber uit gasstel

Bericht door VWT4 »

Leo45 schreef:Ik ken dat verschijnsel ook en dat heeft vaak de oorzaak in het feit dat de fiber ringen tussen de branders en de basis van de kookplaat kapot zijn. Dan gaat het vuur ook onder het gasstel branden en richt daar schade aan. Kijk even of je zowel aan de onderkant als aan de bovenkant gave ringen hebt zitten.

Leo
De grote ringen onder en boven de branders zijn bij de afleverbeurt vervangen en zijn inderdaad nog goed.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: geur van verbrand rubber uit gasstel

Bericht door repelsteeltje »

VWT4 schreef:
Leo45 schreef:Ik ken dat verschijnsel ook en dat heeft vaak de oorzaak in het feit dat de fiber ringen tussen de branders en de basis van de kookplaat kapot zijn. Dan gaat het vuur ook onder het gasstel branden en richt daar schade aan. Kijk even of je zowel aan de onderkant als aan de bovenkant gave ringen hebt zitten.

Leo
De grote ringen onder en boven de branders zijn bij de afleverbeurt vervangen en zijn inderdaad nog goed.

kun je wel een setje van meenemen op vakantie, na 3 weken koken zijn ze gaar.....
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: geur van verbrand rubber uit gasstel

Bericht door VWT4 »

repelsteeltje schreef:
VWT4 schreef:
Leo45 schreef:Ik ken dat verschijnsel ook en dat heeft vaak de oorzaak in het feit dat de fiber ringen tussen de branders en de basis van de kookplaat kapot zijn. Dan gaat het vuur ook onder het gasstel branden en richt daar schade aan. Kijk even of je zowel aan de onderkant als aan de bovenkant gave ringen hebt zitten.

Leo
De grote ringen onder en boven de branders zijn bij de afleverbeurt vervangen en zijn inderdaad nog goed.

kun je wel een setje van meenemen op vakantie, na 3 weken koken zijn ze gaar.....
Ondanks dat alles is schoongemaakt is bij lang gebruik. circa 20 minuten. de geur van rubber weer aanwezig en tevens valt op dat dan de linker gasknop niet goed meer terug wil, eenmaal koud wel weer.
Moet toch een afspraak maken bij de verkooppartij betreft de ventilatie die in het gastverblijf niet werkt kunnen ze daar meteen naar kijken
Plaats reactie