Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
met pijn en moeite 175
met pijn en moeite 175
Was afgelopen woensdag dagje naar Keulen, om een concert bij te wonen van Roger Hodson ( ex leadzanger van Supertramp
Afijn op de terugweg maar eens flink op zijn staart getrapt, op de Duitse snelweg.
Mijn auto T5 GP 140 handgeschakeld, kwam zowel in de 5e ,alsmede in de 6e versnelling niet verder dan 175 km op de teller.
Ik heb de snelheid een kleine 4 minuten kunnen volhouden, dus dat moet genoeg zijn om zijn eindsnelheid te kunnen bereiken.
Hij was geheel leeg, vond het trouwens hard zat, je zal moeten remmen met deze snelheid.
Er staat 9500 km op de klok, en heeft nog geen druppel olie verbruikt.
Afijn op de terugweg maar eens flink op zijn staart getrapt, op de Duitse snelweg.
Mijn auto T5 GP 140 handgeschakeld, kwam zowel in de 5e ,alsmede in de 6e versnelling niet verder dan 175 km op de teller.
Ik heb de snelheid een kleine 4 minuten kunnen volhouden, dus dat moet genoeg zijn om zijn eindsnelheid te kunnen bereiken.
Hij was geheel leeg, vond het trouwens hard zat, je zal moeten remmen met deze snelheid.
Er staat 9500 km op de klok, en heeft nog geen druppel olie verbruikt.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: met pijn en moeite 175
is hier toch al een paar keer gepost toch ?????
dat een 2 liter 30.000km nodig heeft om een beetje los te komen
mijn oude 130 pk 2.5 haalt 190 op de teller met een lading campeer
spullen achterin (dus 140pk zou dit moeten kunnen evenaren)
maar inderdaad deze snelheden wil je niet lang rijden met een bussie
als je uit zou moeten wijken of een noodstop zou moeten maken denk
ik dat je wel een probleem hebt
dat een 2 liter 30.000km nodig heeft om een beetje los te komen
mijn oude 130 pk 2.5 haalt 190 op de teller met een lading campeer
spullen achterin (dus 140pk zou dit moeten kunnen evenaren)
maar inderdaad deze snelheden wil je niet lang rijden met een bussie
als je uit zou moeten wijken of een noodstop zou moeten maken denk
ik dat je wel een probleem hebt
Re: met pijn en moeite 175
Hey Painter,
Een top van 175 km/u is voor de 140 pk nog eens zo gek niet. Op de Duitse forums wordt dit ook vaak als topsnelheid aangegeven. Het gewicht speelt bij de topsnelheid nauwelijks een rol. Bepalend voor de topsnelheid is de luchtweerstand en die is nogal groot bij de T5

Een top van 175 km/u is voor de 140 pk nog eens zo gek niet. Op de Duitse forums wordt dit ook vaak als topsnelheid aangegeven. Het gewicht speelt bij de topsnelheid nauwelijks een rol. Bepalend voor de topsnelheid is de luchtweerstand en die is nogal groot bij de T5



Re: met pijn en moeite 175
Effe chippie doen in lochem Dre...geen croky chips
...bij jd krijgt ie weer wat ballen
Was je komende zondag nog thuis trouwens ?....dan kom ik nog een bakkie bij je halen .


Was je komende zondag nog thuis trouwens ?....dan kom ik nog een bakkie bij je halen .
Re: met pijn en moeite 175
Je bent welkom, alleen moet je dan wel even naar Port-Grimaud rijden.sep schreef:Effe chippie doen in lochem Dre...geen croky chips...bij jd krijgt ie weer wat ballen
![]()
Was je komende zondag nog thuis trouwens ?....dan kom ik nog een bakkie bij je halen .
Ik ga dit weekend pleitte , morgenochtend om 8 uur .
http://www.lesnaiades.nl/
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: met pijn en moeite 175
Tis wat...vluchten naar het buitenland als er een collega langs komt
...maar groot gelijk heb je...weg uit dit takkeweer !
ik wens jou en je vrouw veel plezier aldaar...maar dat komt wel goed zo te zien
Rij veilig en dan tot na de vakantie...
Groetjes sep



Rij veilig en dan tot na de vakantie...
Groetjes sep
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: met pijn en moeite 175
Rij hem eerst maar eens rustig in,
blok heeft wat tijd nodig om los te komen door krappe boring.
Laat je bus gewoon even wat 'ervaring' krijgen,
daarna zal hij wel beter gaan lopen..
blok heeft wat tijd nodig om los te komen door krappe boring.
Laat je bus gewoon even wat 'ervaring' krijgen,
daarna zal hij wel beter gaan lopen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: met pijn en moeite 175
de luchtweerstand is enorm bij zo'n hoge wagen als een transporter
om 10 km/h meer te halen als je al 160 rijdt heb je enorm veel vermogen en brandstof nodig
los daarvan of het kan......wat heb je eraan...... of die nu 170 of 150 kan.........
om 10 km/h meer te halen als je al 160 rijdt heb je enorm veel vermogen en brandstof nodig
los daarvan of het kan......wat heb je eraan...... of die nu 170 of 150 kan.........
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: met pijn en moeite 175
Hoe langer je eindoverbrenging hoe rustiger die draait als je 120 rijdtfrank884 schreef: los daarvan of het kan......wat heb je eraan...... of die nu 170 of 150 kan.........
