Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie?
Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie?
Goedemorgen.
Is er nog een grotere turbo die op de 2,5 liter motoren past?
Dus één die nog groter of beter presteert dan die van de 174 pk versie van de 2,5 L motoren?
Mvg
Stef.
Is er nog een grotere turbo die op de 2,5 liter motoren past?
Dus één die nog groter of beter presteert dan die van de 174 pk versie van de 2,5 L motoren?
Mvg
Stef.
eigenschappen
Bij turbo's geldt:
hoe groter, hoe meer topvermogen, hoe trager hij op gang komt!!!!
hoe kleiner, hoe geringer het topvermogen, maar hoe sneller hij op het gaspedaal reageert!!!!!
Een gechipte 130 pk reageert sneller op het gaspedaal dan een standaard 174 pk met grotere turbo.
Merken als BMW weten ook dat je niet ongestraft telkens grotere turbo's kunt monteren. Daarom hebben zij bij hun 3.0 L tdi's een kleine turbo voor de lagere toerentallen en grotere voor de hogere toerentallen en het topvermogen. Deze motoren reageren zonder turbogat direct op het gaspedaal. VW heeft iets vergelijkbaars bij de TFSI-benzinemotoren: een direct aangedreven kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor het topvermogen. Ook hier is geen sprake van een turbogat.
hoe groter, hoe meer topvermogen, hoe trager hij op gang komt!!!!
hoe kleiner, hoe geringer het topvermogen, maar hoe sneller hij op het gaspedaal reageert!!!!!
Een gechipte 130 pk reageert sneller op het gaspedaal dan een standaard 174 pk met grotere turbo.
Merken als BMW weten ook dat je niet ongestraft telkens grotere turbo's kunt monteren. Daarom hebben zij bij hun 3.0 L tdi's een kleine turbo voor de lagere toerentallen en grotere voor de hogere toerentallen en het topvermogen. Deze motoren reageren zonder turbogat direct op het gaspedaal. VW heeft iets vergelijkbaars bij de TFSI-benzinemotoren: een direct aangedreven kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor het topvermogen. Ook hier is geen sprake van een turbogat.
Re: eigenschappen
Moet ik wel vermelden dat er tegenwoordig grote turbo's zijn die daar weinig last van hebben.vaniac schreef:Bij turbo's geldt:
hoe groter, hoe meer topvermogen, hoe trager hij op gang komt!!!!
hoe kleiner, hoe geringer het topvermogen, maar hoe sneller hij op het gaspedaal reageert!!!!!
Een gechipte 130 pk reageert sneller op het gaspedaal dan een standaard 174 pk met grotere turbo.
Merken als BMW weten ook dat je niet ongestraft telkens grotere turbo's kunt monteren. Daarom hebben zij bij hun 3.0 L tdi's een kleine turbo voor de lagere toerentallen en grotere voor de hogere toerentallen en het topvermogen. Deze motoren reageren zonder turbogat direct op het gaspedaal. VW heeft iets vergelijkbaars bij de TFSI-benzinemotoren: een direct aangedreven kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor het topvermogen. Ook hier is geen sprake van een turbogat.
Die turbo spoelen véél sneller op.
Turbo makers blijven ook niet stil zitten.
Heb die gezien bij een turbo voor een benzine motor (V6)
Weet alleen niet of dit voor diesel ook zo is.
Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!
Top!
Ik weet van de benzine motoren van VW (VAG) best wel veel.
Kom ook al 8 jaar op het corrado-forum.nl en daar heb ik dus ook veel van geleerd.
Ik heb pas geleden mijn Corrado VR6 verkocht aan mijn oude buurjongen.
Die er al 7 jaar op aan het geilen was.
Heb de VR6 7 Jaar met plezier bereden.
Die was RS uitgebouwd en gereviseerd , etc.
Zelf ook veel gedaan etc.
En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.
En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.
De ideeén gaan alweer door het koppie rond.
Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.
Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
En de antwoorden hier zijn Top!
Weetjewel
Top!
Ik weet van de benzine motoren van VW (VAG) best wel veel.
Kom ook al 8 jaar op het corrado-forum.nl en daar heb ik dus ook veel van geleerd.

Ik heb pas geleden mijn Corrado VR6 verkocht aan mijn oude buurjongen.
Die er al 7 jaar op aan het geilen was.
Heb de VR6 7 Jaar met plezier bereden.

Die was RS uitgebouwd en gereviseerd , etc.
Zelf ook veel gedaan etc.
En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.
En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.
De ideeén gaan alweer door het koppie rond.

Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.
Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.

En de antwoorden hier zijn Top!
Weetjewel

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
of dees'
niet een ,
niet twee,
maar.....
http://www.autojunk.nl/2012/02/zo-werke ... uperdiesel" onclick="window.open(this.href);return false;
als je ze nou bij dit blok ook nog allemaal hoorde opspoelen...:P

niet een ,
niet twee,
maar.....
http://www.autojunk.nl/2012/02/zo-werke ... uperdiesel" onclick="window.open(this.href);return false;
als je ze nou bij dit blok ook nog allemaal hoorde opspoelen...:P

alles weer origineel
Re:
LoosTDI schreef:Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!
Edjeraketje heeft zowiezo een grotere turbo gemonteerd en diverse aanpassingen gedaan...dus die zou nu exact kunnen vertellen van hoe en wat ...@loos ..ook nog een keer naar jd in lochem ???...die kriebelt nog wel wat extra uit je transporter..![]()
Zelf ook veel gedaan etc.
En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.
En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.
De ideeén gaan alweer door het koppie rond.![]()
Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.
Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
![]()
En de antwoorden hier zijn Top!
Weetjewel
Laatst gewijzigd door sep op 30 jul 2012, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re:
LoosTDI schreef:Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!
Top!
Ik weet van de benzine motoren van VW (VAG) best wel veel.
Kom ook al 8 jaar op het corrado-forum.nl en daar heb ik dus ook veel van geleerd.![]()
Ik heb pas geleden mijn Corrado VR6 verkocht aan mijn oude buurjongen.
Die er al 7 jaar op aan het geilen was.
Heb de VR6 7 Jaar met plezier bereden.![]()
Die was RS uitgebouwd en gereviseerd , etc.
Edjeraketje heeft zowiezo een grotere turbo gemonteerd en diverse aanpassingen gedaan...dus die zou nu exact kunnen vertellen van hoe en wat ...@loos ..ook nog een keer naar jd in lochem ???...die kriebelt nog wel wat extra uit je transporter..![]()
Zelf ook veel gedaan etc.
En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.
En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.
De ideeén gaan alweer door het koppie rond.![]()
Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.
Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
![]()
En de antwoorden hier zijn Top!
Weetjewel
Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
Oude koeien uit de sloot halen...........................??????????????? 

- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
Ach,maar 5 jaar oud.





groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13
Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
Kan wel aan de topic starter melden dat er tegenwordig goede grotere turbo`s zijn.
Ik rij nu al 60000 km met een grotere turbo, en lach nog iedere dag.
Ik rij nu al 60000 km met een grotere turbo, en lach nog iedere dag.

-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13
Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
Die maat heb ik nog thuis liggen.
Gebruik ik trouwens bijna nooit.
Gebruik ik trouwens bijna nooit.

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie
Oke, ik zal tegen m'n meissie zeggen dat ze de turbo's weer in de kast kan liggen 

Rick