Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even voorstellen vanuit københavn (nu met foto!!!)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

even voorstellen vanuit københavn (nu met foto!!!)

Bericht door john.j.feikens »

hallo allemaal, ik wilde me even voorstellen.
mijn naam is john en heb net een week geleden mijn mars rode t4 aangeschaft, ik woon in kongens lyngby (kopenhagen) denemarken waar ik een jaar of twee geleden heen ben verhuisd van uit muntendam groningen.
ik ben nieuw als forum lid maar niet helemaal onbekend met :wjw omdat ik in de afgelopen jaren al veel nuttige info van jullie mooie forum heb gehaald voor mijn eerdere twee transporters, nu werd het dan tog eens tijd er meer werk van te maken omdat de t4 en t5 hier in denemarken niet echt als interesant gezien word, tenminste niet zoals in nederland.

in dk is het rijden in een auto zowiezo al het duurst van europa en op twee na duurste van de wereld heb ik me laten vertellen,tevens leven autos hier gemiddeld niet lang (tenminste niet in een goede staat omdat je nooit verder dan 55 km van zee bent en het hier in de winter erg zout is op de weg,dit heeft tot gevolg dat transporters hier verschrikkelijk roesten en na tien jaar meestal weggerot zijn door het gemis van een roestwerende behandeling na aankoop (luxe wagens worden meestal na aankoop meteen naar een dinitrol station gebracht)

mijn t4 is een ex hulpdienst auto van de deense overheid die het meeste van zijn leven in berijdschap heeft gewacht en dus maar 150xxx km heeft gelopen sinds 1999 waarvan de meeste kilometers als een schilders bus in de laatste twee jaar.(die verf vlekken zijn een nachtmerrie :muur maar weinig roest :gekte

op het moment ben ik bezig de multivan om te bouwen naar een simpele camper op dit moment nog zonder hefdak (kan geen geschikte vinden)

met vriendelijke groet john feikens

hier een foto van mijn nieuwe (oude)mars rode aanwinst een 2.4d multivan van 99 met 150xxx op de teller :toppie
dit is na twee dagen poetsen en de ramen blinderen met 98% folie
Afbeelding
Laatst gewijzigd door john.j.feikens op 19 aug 2012, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: even voorstellen vanuit københavn

Bericht door Henk-1 »

Hoi John,

Welkom op :wjw
Van Muntendam naar Denemarken :nuts , hoe kom je daar zo terecht ?
Groetjes uit Stadskanaal :zwaai :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: even voorstellen vanuit københavn

Bericht door john.j.feikens »

tja,vanwege een bedrijf bij jou in de buurt, HAT transport waar voor ik als chauffeur vaak in denemarken was en daar dus ook mijn verloofde heb leren kennen.
woon hier nu al weer twee jaar en bevalt erg goed ( Behalve de belastingen :muur )
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: even voorstellen vanuit københavn

Bericht door Rico »

Hej John,

Mooi land, Denemarken. Voor een vorige werkgever ben ik heel veel in Randers (op Jylland) geweest, elke maand een aantal dagen, iets van 6 of 7 jaar lang. De taal is vreselijk om te verstaan, maar lezen gaat best goed. Als je iets in het Deens leest, en vervolgens hoort hoe het uitgesproken moet worden, dan kan ik niet begrijpen dat dat bij elkaar hoort.

Naar Randers deed ik meestal per vliegtuig naar Billund, dan met een huurgebakkie naar het bedrijf. Op een gegeven moment lukte het me om de huurauto op te halen zonder Engels te spreken, dus gewoon in het Deens. Ook inchecken in het hotel lukte. Maar goed, het is alweer een tijdje geleden dat ik er regelmatig kwam, dus het is weer een beetje weggezakt.

Maar ik zou zeggen: welkommen.

MVH/Rico
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: even voorstellen vanuit københavn

Bericht door john.j.feikens »

Afbeelding
eindelijk gelukt om een foto te plaatsen , verdorie met windows 7 is dat niet heel gemakelijk :muur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: even voorstellen vanuit københavn (nu met foto!!!)

Bericht door Multivan Generation »

wat voor hefdak zoek je?
Ik heb ze in Denemarken gezien die aan de achterzijde liepen..
En ook heel plat..
Was bij een VW dealer in de richting van RÖMÖ

misschien heb je er iets aan?
Ik heb er nog foto's van ook, maar dan moet ik wel even graven :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: even voorstellen vanuit københavn (nu met foto!!!)

Bericht door john.j.feikens »

ben eigenlijk weer van het id hefdak afgestapt vanwege de kosten (gebruikt al duur en niet veel te vinden) en ook door dat mijn reden om er een hefdak op te zetten niet relevant meer is, ik wilde met mijn transporter mijn werkplaats en de parkeergarage hier in lyngby nog in kunnen.
na de eerste rit in het centrum er achter gekomen dat de parkeergarage hier 1.85 hoog is...... :muur nooit opgevallen maar kan er dus niet in, mijn werkplaats is een ander geval want heb net een nieuw pand betrokken met een 4 meter deur.
nu overweeg ik dus om een polyester dak aan te schaffen of evt er zelf een verhoogd dak op te plaatsen,mischien dat er iemand ervaring heeft met het zelf maken van zo'n verhoogd dak.(ben alleen bang voor het hobby bob uiterlijk dat dat weer met zich mee brengen kan.
Plaats reactie