Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorruit antenne

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

voorruit antenne

Bericht door ailko vos »

sinds gister geen ontvangst meer . even gekeken blijkt dat de antenne kabel van de ruit afligt samen met het bevestigings nokje. is dit te repareren of zit ik vast aan een nieuw raam?
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: voorruit antenne

Bericht door limburger »

is te proberen met een gelijdende lijm, word ook wel gebruikt bij reparatie achterruit verwarming. alles goed schoonmaken, zeker het draadje op de ruit. als je een cm hebt schoon gekrabt kun je dit testen met een multimeter, even ohms meten tussen het begin en eind van die cm. lijkt mij zo een klusje van niet geschoten is altijd mis en anders zonde van de tijd, materiaal valt wel mee...
succes ermee :driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: voorruit antenne

Bericht door VWT4 »

Ik heb ook een voorruitantenne, de kabel loopt bij van van (nieuwe) Kenwood KDC-6051U radio, via een verloopstekker in de uitgang radio naar de standaard antennekabel naar een koppelstekker (achter dashboardkast) naar "versterker" een klein kastje c.a. 5x5x2 cm (zonder voedingingang) geschroefd aan binnenzijde boven achter dashboardkast, dan met dunne kabel naar de ronde kabelschoenklem op de ruit en dan van rechtsonder naar rechts boven, naar het midden en dan weer naar beneden.
Ontvangst is slecht, haal ik de stekker los van de ruit alle het ontvangst weg, er is dus verbinding.
Zijn er nog tweaks om het ontvangst te verbeteren of de versterker te testen, of is deze van een type hij doet het of hij doet het niet...
Ik heb gelezen dat hij voeding krijgt via de antenne kabel, gaat dit mis vanwege de niet originele radio, verloopstekker ...
Gert Jan de J
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jul 2010, 11:05
Locatie: Breda

Re: voorruit antenne

Bericht door Gert Jan de J »

Klopt. De originele radio geeft via de antennekabel voeding aan de versterker.
Er zijn verloopstekkertjes te krijgen waarmee dit op te lossen is. Weet even niet meer waar maar misschien weet Google het wel.
Groet

Gert Jan
T4 TDI California Advantage 2000
:campingT4
Plaats reactie