Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
turbo verwijderen
turbo verwijderen
zit er aan te denken om de turbo van mijn t4 af te halen
nu de volgende vragen
kan dit
zo ja wat zijn de gevolgen ivm met vermogen optrekken en dergelijke
betreft
bj 2002
1.9
km stand 255000
nu de volgende vragen
kan dit
zo ja wat zijn de gevolgen ivm met vermogen optrekken en dergelijke
betreft
bj 2002
1.9
km stand 255000
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Pascal-141
- Berichten: 10828
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: turbo verwijderen
Waarom zou je nou in godsnaam zoiets doen ? Iedereen met een 1,9d (saugdiesel) wil er een turbo op omdat het ding niet vooruit te branden is , en jij wil er geen meer op ?edwin850 schreef:zit er aan te denken om de turbo van mijn t4 af te halen
nu de volgende vragen
kan dit
zo ja wat zijn de gevolgen ivm met vermogen optrekken en dergelijke
betreft
bj 2002
1.9
km stand 255000
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Normaalgezien gaan die turbo's van die 1,9TD's bijna nooit kapot . Ik heb er nog nooit een kapot gehad , en had onlangs een 1,9TD met 460,000km (eerste turbo) , motor had wel veel slijtage .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: turbo verwijderen
Zijn 2de turbo is reeds aan gort gedraaid als ik me het goed herinner.
Dus er moet een oorzaak hiervoor zijn..
Meestal overlijden ze door te weinig smering, of lekkage..
En zoals Pascal al schreef, van een 1.9D wordt je zeker niet vrolijk..
Dus er moet een oorzaak hiervoor zijn..
Meestal overlijden ze door te weinig smering, of lekkage..
En zoals Pascal al schreef, van een 1.9D wordt je zeker niet vrolijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: turbo verwijderen
de olie die er in hoort volgens gegevens zit er in
olie altijd op peil
gewoon rijden
stationair laten draaien voor stil zetten
dus zeg maar wat ik moet doen
na 75.000 km alweer kapot
geen slijtage aan blok
geen olie verbruik
dus kom maar met ideeën
olie altijd op peil
gewoon rijden
stationair laten draaien voor stil zetten
dus zeg maar wat ik moet doen
na 75.000 km alweer kapot
geen slijtage aan blok
geen olie verbruik
dus kom maar met ideeën
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Re: turbo verwijderen
draaid de verkeerde kant op
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: turbo verwijderen
Is die turbo nu echt kapot of is er lekkage op een olie aanvoerslang?
In het laatste geval is het misschien een kwestie van een pakking vervangen.
In het laatste geval is het misschien een kwestie van een pakking vervangen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: turbo verwijderen
Wij zijn ooit in '91 met 7 mensen en een hoop kampeerspullen in een gehuurde (nieuwe)1.9D naar Scandinavië geweest en daar werden we niet echt blij van de motorprestaties. Inhalen van een vrachtwagen op de autobahn moest je al plannen, want als er, net nadat je was gaan inhalen, een heuveltje omhoog kwam kon je een rappe inhaalactie al vergeten en zat er een meteen sleep Duitsers met hun richtingaanwijzer naar links achter je te duwen.
Waar ik misschien nog aan zit te denken is een verontreinigde aanvoerleiding. Het is maar een dun pijpje, en als de Turbo dan net niet genoeg olie krijgt legt hij ook het loodje. Maar idd. is de Turbo nu echt overleden? of heb je ergens een olielek dat via de Turbo het blok in wordt geblazen.?
En als na 1,5 jaar een nieuwe of gereviseerde Turbo het loodje legt doordat hij niet goed is zou je toch op wat coulance van de leverancier mogen rekenen.
Succes
Odorf
Waar ik misschien nog aan zit te denken is een verontreinigde aanvoerleiding. Het is maar een dun pijpje, en als de Turbo dan net niet genoeg olie krijgt legt hij ook het loodje. Maar idd. is de Turbo nu echt overleden? of heb je ergens een olielek dat via de Turbo het blok in wordt geblazen.?
En als na 1,5 jaar een nieuwe of gereviseerde Turbo het loodje legt doordat hij niet goed is zou je toch op wat coulance van de leverancier mogen rekenen.
Succes
Odorf
Re: turbo verwijderen
de vorige keer lag de hele turbo uit elkaar
nu niet zie ook niet echt olie in de ronde gespat
wel in het donker rood gloeiend olie ??? op het blok naast de turbo
weet het dus nog niet 100 % zeker mijn monteur is nog op vakantie vandaar
maar moet iets met de turbo te maken hebben
nu niet zie ook niet echt olie in de ronde gespat
wel in het donker rood gloeiend olie ??? op het blok naast de turbo
weet het dus nog niet 100 % zeker mijn monteur is nog op vakantie vandaar
maar moet iets met de turbo te maken hebben
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Re: turbo verwijderen
rode olie? dan zou je haast aan ATF (automaatbak of stuurbekrachtigings olie) denken...
Is het veel olie? is het zoveel dat je olie van het blok af loopt of zijn het een paar spetters?
Bij mijn 1.9TD had ik ook erg veel olie bij mn turbo liggen maar dit kwam puur omdat mijn zuigerveren versleten waren en ik een erg hoge karterdruk had. Dan duwt hij de olie omhoog naar de turbo.
je kan dit controleren door je dop van je olie bijvulpijpje los te draaien. als hij erg hard blaast dan heb je een hoge karter druk en zou dit het kunnen zijn.
is 1 van vele opties dus laat je niet gek maken door mijn verhaaltje.
Is het veel olie? is het zoveel dat je olie van het blok af loopt of zijn het een paar spetters?
Bij mijn 1.9TD had ik ook erg veel olie bij mn turbo liggen maar dit kwam puur omdat mijn zuigerveren versleten waren en ik een erg hoge karterdruk had. Dan duwt hij de olie omhoog naar de turbo.
je kan dit controleren door je dop van je olie bijvulpijpje los te draaien. als hij erg hard blaast dan heb je een hoge karter druk en zou dit het kunnen zijn.
is 1 van vele opties dus laat je niet gek maken door mijn verhaaltje.
- Pascal-141
- Berichten: 10828
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: turbo verwijderen
Na 75000km terug kapot : dan heb je waarschijnlijk een slechte turbo gehad , en daarmee bedoel ik eentje van slechte kwaliteit , zo'n goedkoop namaakspul uit China of zo ? Ofwel eentje waar vanaf het begin al bvb een fabrieksfout inzat ?edwin850 schreef:de olie die er in hoort volgens gegevens zit er in
olie altijd op peil
gewoon rijden
stationair laten draaien voor stil zetten
dus zeg maar wat ik moet doen
na 75.000 km alweer kapot
geen slijtage aan blok
geen olie verbruik
dus kom maar met ideeën
Is niet normaal , want die 1,9TD turbo's gaan altijd lang mee .(vooral ook omdat ze maar op lage druk werken)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper