Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bedieningpaneel e.d.

vragen over de T4
Plaats reactie
Danny_California
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:37

bedieningpaneel e.d.

Bericht door Danny_California »

Ik heb even een vraagje over de elektra in een California.
Het centraal bedieningpaneel doet namelijk helemaal niets. Ook de waterpomp van de schoon water tank doet niets.
De lampjes boven het bed en het aanrecht doen het wel.

Heb het bedieningpaneel eruit gehaald om de dip-switches even te controleren. Deze stonden goed maar voor de zekerheid toch maar even heen en weer geschoven, maar helaas niet de oplossing.

Als ik meet dan komt er wel 12,26 volt uit de connector die het paneel in gaat. Bij de waterpomp meet ik daarentegen helemaal niets. Naar aanleiding daarvan heb ik de zekering vervangen want die was stuk, maar helaas nog steeds niets.

Dus ik dacht ik hang hem aan de 230... maar ook nu helemaal niets op het paneel te zien, geen reactie. Heb het rooster-plankje achter de bank en onder de koelbox weghaalt om daar eens even te neuzen. Daar liggen twee stekkers los, nu lees ik in het topic viewtopic.php?f=2&t=15759&p=85789&hilit ... iet#p85789" onclick="window.open(this.href);return false; dat daar een lader zou moeten liggen. Maar het enige wat er zit is de compressor van de koelbox... :nuts

Nu vraag ik me dus af hoe hoort het te zitten want naar mijn idee ontbreekt er sowieso iets. Hoewel hij zonder de lader naar mijn idee wel gewoon op 12v zou moeten werken (bij een volle accu).

Momenteel ligt er een 63Ah accu in i.p.v. de (blijkbaar) standaard 80Ah. Wellicht dat het display daar niet mee overweg kan??

Ik wacht jullie adviezen weer met spanning af... ;)

Greetz,
Danny
California 2.4 d 1991
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door Oviivo »

Kleinere accu kan het m.i. Niet zijn. Klinkt meer als een kapotte zekering ergens,
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door lucky »

Hallo,

Ik zou eens meten of alle massa's van de 28 polige stekker werken. Hier zat bij mij het probleem
viewtopic.php?f=2&t=37699" onclick="window.open(this.href);return false;

Wellicht zit het hem ook wel in de soldeerverbinding tussen de twee printplaatjes in de displayunit.

Als je er niet uit komt, contact met Henk opnemen. Hij krijgt hem vast weer aan de praat.
Danny_California
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:37

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door Danny_California »

Welke Henk bedoel je dan precies?

Ah volgens mij bedoel je Henk van hksservices.
Of niet?
California 2.4 d 1991
lucky
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:00
Locatie: Voorburg

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door lucky »

Inderdaad, die Henk bedoelde ik.

Hier vind je ook nog het eea aan info die bruikbaar kan zijn:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Bedienungs-_ ... sstattung)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33891
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: bedieningpaneel e.d.

Bericht door koekie520 »

Volgens mij moet je de lader erin hebben zitten om voedingsspanning te voorzien.
Als die ontbreekt zal je toch iets moeten installeren om de batterij af en toe op de netspanning te laden.
Plaats reactie