Ik heb net een T5 gekocht uit 2010 , 2 liter 140pk.
Ik heb plannen om hem te laten chippen bij JB autoservice in Dieverbrug.
Is het verstandig om ook de EGR dicht te zetten en de roetkat te verwijderen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 chippen
Re: T5 chippen
Lijkt me niet verstandig, omdat je T5 dan niet meer aan de officiële homologatie-eisen voor het kenteken voldoet (Euro-5 norm). Milieutechnisch draai je de klok terug

- Pascal-141
Ja,en ??vaniac schreef:Lijkt me niet verstandig, omdat je T5 dan niet meer aan de officiële homologatie-eisen voor het kenteken voldoet (Euro-5 norm). Milieutechnisch draai je de klok terug![]()
![]()
Door het chippen alleen voldoet ie ook niet meer aan de homologatie want het vermogen word gewijzigd ...
Hoeveel rijden er niet gechipt rond ? (al of niet EGR dicht en roetkat verwijderd)

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ik zou de egr dicht zetten ,je wilt geen uitlaatgassen weer in je inlaat traject ....schone frisse koele lucht !! dat is wat je wil ...geen dicht gekoekte boel ...google maar eens op het afdichten van de egr .....je keuze is dan snel gemaakt ...die van mij zit al ruim 7 jaar dicht
mvg sepster

mvg sepster
- Donald4Motion
Jb gebruikt de software van jd, misschien is naar jd gaan beter en kan dan op maat op de rollenbank
- Roger B. (11)61
strikt genomen bega je tegenwoordig belastingfraude als je door chippen en verwijderen van zaken als EGR en Roetkat de emissie van je auto dusdanig veranderd dat ie in een andere milieuklasse valt, immers dan zou er ook meer BPM op zitten (en in geval van zakelijke auto die prive gereden wordt meer bijtelling)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon