Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
onne
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2007, 19:14
Locatie: heerhugowaard

Roetfilter

Bericht door onne »

Hallo,

Heeft iemand hier ervaringen met een roetfilter op een T5? Zowel positief als negeatief? Zijn er ook bij-effecten bekend zoals bijvoorbeeld stank of geluid als het filter zichzelf regenereert?

Heeft hier misschien iemand een antwoord op?

Groet, Onne
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Roetfilter

Bericht door vaniac »

onne schreef:Hallo,

Heeft iemand hier ervaringen met een roetfilter op een T5? Zowel positief als negeatief? Zijn er ook bij-effecten bekend zoals bijvoorbeeld stank of geluid als het filter zichzelf regenereert?

Heeft hier misschien iemand een antwoord op?

Groet, Onne
Bedoel je het roetfilter af fabriek of een roetfilter dat achteraf wordt gemonteerd? Dit zijn namelijk twee verschillende systemen.
onne
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2007, 19:14
Locatie: heerhugowaard

Bericht door onne »

Hallo Vaniac,

Ik bedoel het roetfilter af fabriek. Degene die er onder zit als de auto afgeleverd wordt.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Ik heb een 130pk met roetfilter. Werkt even goed als een versie zonder roetfilter!
Maaaaaaaaaaaaaaaarrrrr: als je wilt chiptunen, weglaten die roetfilter! Ik heb mij hierover geinformeerd (bij marja), en die raden het voorlopig af een T5 met roetfilter te chippen! Als je de reden wilt weten moet je ze maar is opbellen, want het is een hele lange uitleg die ik niet wil neerschrijven :knipoog . En de filter achteraf wegnemen kan blijkbaar ook niet (had ik wel op gehoopt).
.
onne
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2007, 19:14
Locatie: heerhugowaard

Bericht door onne »

Oke, da's altijd handig om te weten..... Heeft verder niemand een ervaring te melden over het roetfilter zoals stank/geluid oid tijdens het regenereren?
mark...
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:09

roetfilter

Bericht door mark... »

hallo

had voor woensdag een afspraak om een filter te laten monteren bij mijn 105 pk t5,maar deze is afgezegd omdat het filter niet binnen gekomen was.....de vraag is volgens de dealer zeer groot dus moet ik nog even geduld hebben

groet

mark
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Bericht door eduard »

mijn dealer heeft me ook aangeboden voor € 0,0 euro een roetfilter onder mijn T5 130 pk 2004 en 75000 km gelopen te plaatsen.....alleen hoor ik nogal wilde verhalen dat af fabriek er geen problemen zijn maar naderhand ingebouwde roetfilters problemen geven.................
ik rij ook nogal eens kleine stukjes......
wie weet meer en geeft raad.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

zit er al weer 20000km onder zonder problemen, en +30pk, maar hij wordt wel goed doorgetocht elke dag.
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

Bericht door roni T5 »

Hallo mensen,
heeft iemand een prijs indicatie wat een roetfilter kost naderhand ingebouwd door de vw dealer en heeft dit werkelijk dan wel nut omdat er nu zo veel verschillende verhalen te lezen zijn mijne is nu bijna 3 jaar oud met 60000 km
ik heb ze gebeld wat het kost maar daar doen ze een beetje vaag over
wie weet raad,
met vriendelijke groet,
Rob
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het achteraf inbouwen van een roetfilter kost na verrekening van de subsidie ongeveer 275 euro.
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Bericht door Multivan »

Ik heb deze week bij de grootste dealer van Noord nederland een aanbod gehad om voor 0 euro een roetfilter te plaatsen. Hoe kan het dan Vaniac dat jij een bijbetaling van 275 euro noemt ??????
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het zogenaamde gratis roetfilter is een actie van de vw dealerorganisatie. Deze lapt dan de circa 275 euro bij in het kader van de aktie. Dit geldt alleen voor de duur van de actie.
Maar normaal gesproken kost een roetfilter incl. montage ongeveer 775 euro.
De subsidie bedraagt 500 euro, dus moet je als klant nog 275 euro bijbetalen.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Ik heb sinds donderdag het roetfilter er onder zitten: Geen verschil in rijden / kracht, lijkt iets stiller rustiger te lopen en:

HIJ Stinkt niet meer na het starten!! moet altijd achteruit door de stank van de bus rijden: maar ik ruik niks meer. :jumpklap
Koste me niks (behalve de 25 euri om een stop in de linker voorband te laten doen: zat een schroef in). :groteogen

Groet EricP
Plaats reactie