Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoop T4 '97, 2.5tdi 102pk dubb. cabine

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

aankoop T4 '97, 2.5tdi 102pk dubb. cabine

Bericht door hendrikus »

Heb een mooie T4 gezien, met maar 150 op de teller voor ong. 7mille.

wat zijn dingen waar ik op moet letten bij aankoop??

Roest rondom de ruiten weet ik, maar wat zijn de intervallen voor dustributieriemen ed.?

en iemand anders nog goeie tips??
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Dag Hendrikus,

Kijk voor aankooptips voor een T4 even bij "Tips en trucs" op het forum.

Interval distributieriem is 120.000 km. Maar verstandiger is het om dit om de 90.000 km te laten doen.

Succes met je eventuele aankoop!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

vandaag gekeken naar een T4.

LWB, 2.5tdi 65kw, handgeschakeld, CC, stoelen met arm leuning en draaimechanisme. 110.000km origineel met NAP en volledig ingevulde boekjes ( met naam, adres en tel.nummer van de 1e eigenaar ). Geen enkel roest plekje te vinden ook niet onder het raam rubber. Auto al zn beurten gehad bij Suco in Emmen.

Ingericht als camper( simpel bed achterin en 2 kastjes dus die kunnen er zo uit )

Iemand tips waar ik op moet letten bij dit model en wat is een nette prijs hiervoor?? Kan hem overnemen voor iets minder dan 8mille

O ja, is het veel werk om een trekhaak hieronder te monteren?? Wat kost zoiets en wat mag een bus als deze trekken. Volgens de boekjes 2ton. klopt dit.

Alvast bedankt
T4 2.5TDI 88pk 1999
Campert4
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jun 2007, 08:10

Bericht door Campert4 »

Mij koste een westfalia trekhaak kompleet met stekkerdoos
ca. 125,00 euro. Gerenomeerde merken kosten ca. 150-200 euro.

Zag op ebay eenzelfde trekhaak te koop nieuw in Gronau (d)
was op geboden 55,00 EURO !!!!!!

Montage tijd alles compleet ca. 2 uur, makkelijk zelf te doen.

Een goede 2.5 TDI en dan maakt het bouwjaar niet zoveel uit
kost toch algauw 7000 euro .........

Heb recentelijk 2 eigenaren gesproken met een 2.5 TDI de ene
had gelopen bijna 400000 en de ander 480000 KM. zonder
noemswaardige problemen, wel op tijd onderhoud en reparatie
motorisch perfecte bussen.

Verkocht een mooie T4 van 1999 in 2005 voor 9000 euro ex, deze
auto brengt nu nog dit geld op. (Het bekende BPM spook van 2005/6).
Ed V.

Bericht door Ed V. »

Ik weet niet welk bouwjaar maar 8000 eur is goedkoop voor een goede 2.5 Tdi lijkt me ! zeker met maar 110.000 op de teller. Ik heb 7k betaald voor een 1.9TD uit sep 99 om een voorbeeld te geven met 145.000 op de klok.
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Hendrikus,

Als je de camperinrichting uit die bus wilt halen, laat hem dan wel weer omkeuren naar normaal geel of grijs keteken. Een bus op camperkenteken zonder het juiste interieur levert erg vervelende boetes op! De consequentie is dat het belastingtarief veranderd.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi Hendrikus, dat is een hele nette prijs

Zo'n Transporter moet je niet laten lopen , vind je dan geen tweede van

mits op kenteken staat dat het een camper is , let er wel goed op :alarm :politie

Waar je eventueel op moet letten is de koppeling , de 88PK koppelingen zijn niet zo sterk als de 102PK
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

staat gewoon op grijs kenteken. Zit alleen een simpel bed en een paar kastjes in, dat is dus geen probleem.

Auto is trouwens helemaal strak, zit alleen een klein plekje op de achterklep.

foto's volgen
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T4 2.5TDI 88pk 1999
Ed V.

Bericht door Ed V. »

ziet er strak uit hendrikus ! wil je niet liever een witte 1.9 ? neem ik deze wel :lach
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

haha, lolbroek. Nee, deze staat me wel aan

Heb trouwens net de vorige eigenaar gesproken. Die bevestigde alles. Kilometerstanden, onderhoud elk jaar bij de dealer en ging er alleen maar mee naar Spanje op vakantie. Nooit een aanhanger achter gezeten of lading in gehad.

Auto heeft zelfs nog begin dit jaar nieuwe banden, accu en volledige nieuwe uitlaat gekregen :knipoog

Tevens heeft de beste man nog voor me een bustent, fietsendrager voor op de klep en een dakkoffer liggen en allemaal voor weinig.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Ed V. schreef:Ik weet niet welk bouwjaar maar 8000 eur is goedkoop voor een goede 2.5 Tdi lijkt me ! zeker met maar 110.000 op de teller. Ik heb 7k betaald voor een 1.9TD uit sep 99 om een voorbeeld te geven met 145.000 op de klok.
hij is van 99 trouwens
T4 2.5TDI 88pk 1999
Ed V.

Bericht door Ed V. »

Ja ik zag aan het dashboard dat hij van 99 of later moest zijn. Ik vindt het echt een mooie prijs zeker met die kilometerstand. Al zou je voor de zekerheid de distributie moeten doen heb je hem nog voor een goed prijs lijkt me. Zeker als de auto al nieuwe banden,uitlaat heeft e.d.

Succes met de afhandeling !
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Ed V. schreef:Ja ik zag aan het dashboard dat hij van 99 of later moest zijn. Ik vindt het echt een mooie prijs zeker met die kilometerstand. Al zou je voor de zekerheid de distributie moeten doen heb je hem nog voor een goed prijs lijkt me. Zeker als de auto al nieuwe banden,uitlaat heeft e.d.

Succes met de afhandeling !
inderdaad, de distributie is het enigste wat moet gebeuren. Ga straks even bellen wanneer ik de auto kan ophalen en inplannen met het werk.

Ben eens aan het zoeken geweest, maar ik vind nergens bussen van deze leeftijd met deze kilometers voor dit bedrag.

Heeft trouwens iemand een idee wat het kost om een distributie riem+ waterpomp te vervangen??
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

bij een 88 pk-er van 99 zul je geen problemen met de koppeling hebben, dat is alleen bij de bouwjaren 2002 en 2003 het geval.

distributieriem plus waterpomp bij een VW dealer kost ruim 900 euro denk ik.

Ik ben er voor langs Marja geweest, maar ook de VW garage in Oirschot is een goedkoop en betrouwbaar adres hoor. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie