als ik dat slotje om die obd zie op die foto.....een goede betonschaar en je knipt het er zo af met geen of minimale beschadiging van de stekker

Ja, maar die gasten lopen niet met een betonschaar op zak als je een transporter gaan stelen. Je kan ook gewoon niets doen, dan maak je het ze helemaal makkelijkRoger B. (11)61 schreef:slotje om obd ......stekker vernaggelen....
als ik dat slotje om die obd zie op die foto.....een goede betonschaar en je knipt het er zo af met geen of minimale beschadiging van de stekker
Roger B. (11)61 schreef:heb je daar een dealer voor nodig??
Onlangs was ik bij een VW dealer in Nieuwegein die via dit nummer de juiste lakstift heeft opgezocht.JanP schreef: Mijn chassisnummer is ook constant afgedekt achter de voorruit.
en dat dat nummer onder de motorkap en op de papieren ook te vinden is weet die domme dealer niet?....... zie dus nog steeds geen nut om dat nummer open en bloot achter de voorruit te zetten (afgelopen jaren kwam dat ineens bij alle merken en types, tegenwoordig kom ik steeds vaker weer nieuwe auto's tegen waar het nummer niet meer achter de voorruit zichtbaar is)Mennohuiser schreef:Onlangs was ik bij een VW dealer in Nieuwegein die via dit nummer de juiste lakstift heeft opgezocht.JanP schreef: Mijn chassisnummer is ook constant afgedekt achter de voorruit.
Hij vond het onzin dat het nummer was afgedekt.. toch lekker laten zitten..
Nee, dat is handig. Weet je zeker dat je hem uitgebrand terug vind.WouterW schreef:wha haha, da's een goeie, de permanente 12v+ zit op pin 16, leuk om deze bij de 'dummy' obd connector op pin 7 en 15 te zetten. Tip: meldt het even bijtijds aan je garage mochten ze er een diagnosekast aanhangen...jan2009 schreef:Zet ook een leuke voedingsspanning op die fake diagnoseconnector .
Dan kan ie eerst op zoek naar een nieuwe laptop
Inbouwer schreef:Stap gewoon af van de fabrieks alarmen of de DEFA etc die aangestuurd worden door de originele auto handzenders.
Mijn ogen gewoon een alarm achteraf laten inbouwen met eigen handzenders, op deze wijze heeft de dief niks aan een bij bestelde auto sleutel.
De originele auto sleutel is juist de zwakste schakel van het probleem!!!
Leuk alarm er in maar die schakel je dus gewoon uit met de extra bestelde auto sleutel!!!
Ik wet het niemand zit er op de wachten, maar gewoon naast de auto sleutel een los handzendertje om de wagen op alarm te zetten.