Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welk gereedschap mee te nemen?

vragen over de T4
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Re: Welk gereedschap mee te nemen?

Bericht door robertbg »

Als aanvulling, van een leeg conservenblik de bovenste en de onderste rand eraf knippen, beter 2 blikken vernielen kun je dat dubbel gebruiken, en je heb een noot voorziening als de uitlaat doormidden breekt, kun je omheen draaien en vergeet niet een tal slangklemmen.

Gr Robert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welk gereedschap mee te nemen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

iemand die toch niks met gereedschap kan....hoeft het ook niet mee te nemen, dan is een pech-hulp-abonnement veel verstandiger (eventueel met buitenlanddekking erbij)


Onderdelen meeslepen....tja.... als er iemand thuis te bereiken is in NL, kun je die altijd onderdelen op laten sturen, als het echt nodig moet zijn...

je kunt beter zorgen dat de boel goed onderhouden is......

Ik rij ruim meer dan 100.000 km per jaar, en in de afgelopen 12 jaar 5 keer met pech langs de weg gestaan

1) Klapband aanhanger, met auto er op en alleen... met ANWB de auto op de aanhanger bij ANWB station geparkeerd, auto met aanhanger op 3 wielen naar huis gereden en met iemand erbij de andere opgehaald en naar huis gereden.
2) stukgelopen aircocompressorkoppeling, op oprijwagen van ANWB thuis afgeleverd
3) losgelopen moertje schakelmechanisme op de bak, okee, deze had ik met gereedschap en een nieuw moertje kunnen repareren
4) distributieriem geknapt tgv stukgelopen waterpomp (40.000 km ervoor alles nieuw gezet)
5) multibelt stukgedraaid tgv vastgelopen spanrol (ook met een reserve riem kun je dan niet echt lang verder rijden)

Dus ik durf wel te stellen dat de kans dat je echt stil staat met iets dat ter plekke te repareren is niet dusdanig groot is dat je daarvoor een berg zooi mee moet slepen........ Maar krik, wielmoersleutel(met verlenging) en zekeringetjes en een rol ducttapen en wat tyraps is wel makkelijk en kan bijna iedereen wel wat mee...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
papascal
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 nov 2010, 22:41

Re: Welk gereedschap mee te nemen?

Bericht door papascal »

ducktape tyraps en ijzerdraad.

daar heb ik tijdens een vakantie in italie mijn terugreis mee gered. :bonk (schakel bolletjes)
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Welk gereedschap mee te nemen?

Bericht door Jurgen VH »

Omdat mijn busje meestal gebruikt wordt om met de motor naar circuits te rijden ligt er veel sleutel rommel in steek-,ringsleutels, dopset, schroevendraaiers, tangen als mijn schoonmoeder niet in de bus zit :bifun olie voor de T4 en de moto, tyraps, ductape, zekeringen, lampjes, degelijke krik, 1m slangetjes van elk dunne en dikke, degelijke kruis wielsleutel als verlengingsstuk gebruik ik de krikhendel als dit moest nodig zijn, brakemes, oliefiltertang, dunne handschoenen, moeren bouten en nog wa rommel. Maar wat ik heel handig vind voor zowel auto als moto is een bandenrepairkit voor tubeless banden zoals dit http://www.moto5.be/pd/2103/nl-BE/diver ... patroonkit" onclick="window.open(this.href);return false; had het eerst altijd bij me op de moto en nu ook in de wagen, dit is soms makkelijker dan een band vervangen als je de vijs of dergelijke ziet zitten natuurlijk :knipoog je trekt het item uit je band met de kurketrekker effe goed doorhalen vloeibaarrubber om de wiek, wiek erin perslucht erin en aan het eerste tankstation verder op pompen en :driveT4
Ik heb die dingen zowel bij auto als moto uitvoerig getest en ik rijd zeker niet als een oudje :knipoog
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Welk gereedschap mee te nemen?

Bericht door Endebendebus »

Ik zeg altijd maar "beter mee verlegen als om verlegen" :driveT4
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie