Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dubbel cabine niet op kenteken,,,wie weet het?

vragen over de T4
Plaats reactie
Leiko
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 feb 2007, 15:27
Locatie: Kerkrade

Dubbel cabine niet op kenteken,,,wie weet het?

Bericht door Leiko »

Hallo,
Ik heb een mooie bus gekocht, maar nou heb ik gezien dat op het kenteken bij inrichting staat "gesloten bestel"?
Maar het is een dubbel cabine.
Ik heb meerdere garage's gebeld en uiteindelijk RDW...van de 6, zeiden er 3 ....t moet wel op kenteken staan en de andere 3 zeiden het hoeft niet op het kenteken te staan.
RDW zegt ook dat het op kenteken moet staan...de auto moet dan gekeurd worden en opnieuw gewogen...kosten liggen samen zo ronde de 50,- euro.
Dat valt dan wel nog mee.
Het is een originele omos cabine! wie weet of de keuring meevalt en wat men hier voor nodig heeft? heb al gehoord dat men originele papieren van omos moet hebben....maar die heb ik niet en de vorige eigenaar ook niet.
Alvast bedankt.
Groetjes, Leon.
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

De mijne was ook gesloten bestel en is later een db ingebouwd maar staat wel op kenteken. is verplicht werd mij verteld.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

als je een dc hebt is het verplicht op kenteken
let wel je mag in een bestel uitvoering geen passagiers achter je voor stoelen hebben
indien aangehouden door douane ,, flinke prent ,,
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

matje86 schreef:als je een dc hebt is het verplicht op kenteken
let wel je mag in een bestel uitvoering geen passagiers achter je voor stoelen hebben
indien aangehouden door douane ,, flinke prent ,,

En je passagiers zijn niet verzekerd :ie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

dus als iemand een dc zelf heeft ingebouwd wordt er nooit meer naar geken tijden een apk keuring met steek proef? dat vind ik slecht want dadelijk koop je een t4 DC en staat het niet op papier. bende wel ff mooi het haasje
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Ik heb het zelfde verhaal bij de veter gehad, mijn vorige bus had wel een dubbele cabine maar deze was niet vermeld op het kenteken. Je ben strafbaar wat je vervoerd mensen in je laadruimte en je bent onverzekerd! Afspraak gemaakt bij de RDW in Lichtenvoorde om te keuren, gevolg afgekeurd, de cabine was niet voldoende afgekit, gordels hadden geen certifikaat en de luidsprekers waren niet afgekit! Twee weken later herkeuring, de boel afgekit en de gordels eruit gehaald bus goedgekeurd moest nog wel even de bus op de weegbrug zetten de 1620 kilo op het oude kenteken waren achterhaald, door de dubbele cabine en de bull en side bars was het gewicht inmiddels 1800 kilo! Dus je wegen belasting gaat omhoog en dacht ook dat de verzekeringspremie moest worden aangepast omdat er meer mensen mogen worden vervoerd en het gewicht was toegenomen! Geen prettige operatie met extra kosten waar je bij aanschaf geen rekening mee hebt gehouden!
Plaats reactie