Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies gevraagd

vragen over de T4
Plaats reactie
Huseyin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012, 15:01

Advies gevraagd

Bericht door Huseyin »

Hallo,

Sinds eergisteren heb ik een transporter 2.5 102pk uit 2001 op mijn oprit staan. Ik heb het op de kop kunnen tikken omdat er wat werk aan zit. Voor de een wat minder werk dan voor een ander. Maar ik ben niet technisch en een schilderij ophangen is voor mij al een hele klus. Daarom had ik een aantal vragen waar (welk bedrijf) ik het beste een aantal minpunten kan verhelpen zoals:

1) Roestvorming op een aantal plekken rondom de voorruit. Hoe kan ik dit het beste "repareren" of laten repareren? Welk bedrijf en tegen welke kosten kijk ik tegen aan? (in totaal 4/5 plekjes van gemiddeld 3x3cm).

2) Raamrubbers van de achterklep zitten op 2 stukken er niet goed in. De ruit is al een keer opnieuw geplaatst en de "reparatie" hiervan met name de rubbers is niet professioneel gebeurd. Ze steken er letterlijk uit ipv netjes ingestopt. Heb bij profiglass een offerte van 325 ex btw ontvangen voor het vervangen van deze rubbers incl antiroest behandeling. Dus het glas wordt weer hergebruikt. Zijn er andere adressen om raad te plegen voor offertes? Heeft iemand ervaring hiermee anders?

3) Wat wordt geadviseerd om allemaal te laten (mee) vervangen bij een distributieriem? Verstandig om de onderdelen zelf via internet aan te schaffen? Of toch alles via een garage te laten verlopen? Als ik een volledige lijst zou kunnen verkrijgen van al deze onderdelen dan kan ik er hier achteraan gaan en voor mijzelf een kostenplaatje opstellen.

4) Heeft iemand nog een blauwe tankklepje te koop staan? :) Bekend probleem...roest.

Alvast bedankt lezers!!
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Advies gevraagd

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier :toppie

Als je even vermeld in welke omgeving je woont krijg je vast een gerichter antwoord.
Want je hebt er niets aan als je bv in de omgeving van Rotterdam woont en iemand weet een adres in Zwolle.
Succes.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Huseyin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012, 15:01

Re: Advies gevraagd

Bericht door Huseyin »

Je hebt gelijk harry.

Ik woon in Nijmegen maar voor een goede reparatie kwa kwaliteit/prijsverhouding ben ik bereid enig afstand af te leggen natuurlijk.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Advies gevraagd

Bericht door Roger B. (11)61 »

de zoekfunktie van het forum kan het grootste deel van je vragen al beantwoorden.

mbt onderdelen zelf aanschaffen voor de distributiewissel..... een garage zal dan geen garantie op de onderdelen geven en in geval van een mankement aan de distributie nadien krijg je een welles nietes tussen de garage en je onderdelen leverancier wie garantie moet verlenen.....de garage zal zeggen dat het aan de onderdelen ligt, de onderdelen leverancier zal het op een montagefout proberen te gooien, en ondertussen zit jij met de gebakken peren......

daarom adviseer ik dan maar iets meer betalen maar geen gezeik bij garantie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Huseyin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012, 15:01

Re: Advies gevraagd

Bericht door Huseyin »

Bedankt voor de koppijn besparende tip Roger !

Ik ga even alvast het zoekfunctie grijs klikken. :yes
Huseyin
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2012, 15:01

Re: Advies gevraagd

Bericht door Huseyin »

Ik heb alle info gevonden die ik nodig heb. Bedankt voor de reacties alvast.

Kan slotje op
Plaats reactie