Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 kapot!!!
T4 kapot!!!
vanmorgen de auto gestart, nog ff een fiets erin zetten en begint de auto te ratelen. Nog eens proberen te starten en hetzelfde.
ANWB erbij binnen 20 min. en die constateerde dat de riem vd waterpomp was afgelopen. Is dit de distributie riem of is dit de andere riem en wat kan dit voor gevolgen hebben??
auto staat nu bij de garage trouwens
ANWB erbij binnen 20 min. en die constateerde dat de riem vd waterpomp was afgelopen. Is dit de distributie riem of is dit de andere riem en wat kan dit voor gevolgen hebben??
auto staat nu bij de garage trouwens
T4 2.5TDI 88pk 1999
gretver....als het nou een 4 cilinder was geweest...daar zit de waterpomp buiten het distributie gebeuren.Ben bang dat je toch de klos bent.
Wil je geen valse hoop geven...maar bij vloog ie er af bij 100 km. per uur....en geen schade!!de jouwe liep stationair...dus wie weet valt het mee.
Veel geluk!!
grtz.Harry
Wil je geen valse hoop geven...maar bij vloog ie er af bij 100 km. per uur....en geen schade!!de jouwe liep stationair...dus wie weet valt het mee.
Veel geluk!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
rijd er vanavond nog ff langs want ze gaan straks nog ff een nieuwe riem plaatsen en dan zullen we wel zien. Hopen inderdaad dat het goed is gegaan.
Morgen maar ff een boos telefoontje richting verkoper van de bus. Heb er net iets van 250km mee gereden.
Maar wat ik wel frapant vind: De riem moet officieel 120k mee moeten kunnen en die van mij zou officieel nog 10k moeten kunnen draaien. Heb ff contact gehad met de vorige eigenaar en tegen hun is verteld dat 120k geen enkel probleem moet zijn voor de distr.riem. Zou dit dan een garantie verhaal zijn geweest als dit aan je verteld word??
O ja, weet iemand eventuele kosten van eventueel grote schade? Nieuwe kleppen of een nieuwe kop??
Morgen maar ff een boos telefoontje richting verkoper van de bus. Heb er net iets van 250km mee gereden.
Maar wat ik wel frapant vind: De riem moet officieel 120k mee moeten kunnen en die van mij zou officieel nog 10k moeten kunnen draaien. Heb ff contact gehad met de vorige eigenaar en tegen hun is verteld dat 120k geen enkel probleem moet zijn voor de distr.riem. Zou dit dan een garantie verhaal zijn geweest als dit aan je verteld word??
O ja, weet iemand eventuele kosten van eventueel grote schade? Nieuwe kleppen of een nieuwe kop??
T4 2.5TDI 88pk 1999
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Balen , hopelijk heb je geen grote schade. Oom van ons die staat voor het stoplicht en ook de waterpomp er uit gelopen. zeer grote schade.
kleppen en cilinders krom. dacht dat de schade 2750 € was.
Rijd nu een T5
sterkte
kleppen en cilinders krom. dacht dat de schade 2750 € was.
Rijd nu een T5
sterkte
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
bij de 2,5 TDI motoren loopt de distributieriem over de waterpomp (advies: bij distributieriemwissel ook de pom en andere rollen vervangen)
Daarnaast heb je een tweede distributieriem die vanaf de nokkenas naar de brandstofpopmp loopt.
Ik heb opmerkingen hier gezien dat 90.000 geadviseerd wordt voor de distributieriemwissel.
Ik begreep dat een tandje verspringen niet erg is, dat kan zonder dat de kleppen de zuigers raken. Als ie echt eraf gelopen is kun je er eigenlijk het best op rekenen dat je een cilinderkoprevisie nodig hebt met eventueel alle kleppen nieuw. Als je echt pech hebt zijn de zuigers ook (fors??) beschadigd.
Daarnaast heb je een tweede distributieriem die vanaf de nokkenas naar de brandstofpopmp loopt.
Ik heb opmerkingen hier gezien dat 90.000 geadviseerd wordt voor de distributieriemwissel.
Ik begreep dat een tandje verspringen niet erg is, dat kan zonder dat de kleppen de zuigers raken. Als ie echt eraf gelopen is kun je er eigenlijk het best op rekenen dat je een cilinderkoprevisie nodig hebt met eventueel alle kleppen nieuw. Als je echt pech hebt zijn de zuigers ook (fors??) beschadigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
UPDATE:
Ben net ff bij de garage geweest en ze hadden de auto weer zo ver inmekaar zitten zodat hij ff kon lopen. Starten en direkt lopen. Geen rare bijgeluiden of rammels. Hij liep weer als het spreekwoordelijke zonnetje. Waterpomp was wel helemaal naar zn grootje.
Gelukkig doet mn nieuwe trots het weer. Ze lopen de hele auto morgen nog even na en checken de gehele auto en dan kan ik hem woensdag weer ophalen.
Me is happy
( maar dat spreekt voor zich denk ik )
Ben net ff bij de garage geweest en ze hadden de auto weer zo ver inmekaar zitten zodat hij ff kon lopen. Starten en direkt lopen. Geen rare bijgeluiden of rammels. Hij liep weer als het spreekwoordelijke zonnetje. Waterpomp was wel helemaal naar zn grootje.
Gelukkig doet mn nieuwe trots het weer. Ze lopen de hele auto morgen nog even na en checken de gehele auto en dan kan ik hem woensdag weer ophalen.
Me is happy
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
T4 2.5TDI 88pk 1999
gelukkig wel. Heb wel aangegeven dat ze nu maar alles moeten vervangen en ze checken de auto nog ff volledig voor ze hem weer afleveren.
Moet wel toegeven dat ze superservice leveren. Ze waren net om 8uur nog druk aan het sleutelen, terwijl ikzelf had aangegeven dat het niet op een dag aankwam, omdat ik toch wel een auto vd zaak kan lenen
Moet wel toegeven dat ze superservice leveren. Ze waren net om 8uur nog druk aan het sleutelen, terwijl ikzelf had aangegeven dat het niet op een dag aankwam, omdat ik toch wel een auto vd zaak kan lenen
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Uit een vorig topic begrijp ik dat deze bus uit 1999 is. Dat betekent dat de riem inmiddels 8 jaar oud is en buiten de km is ook de leeftijd van de riem van belang. Mij is indertijd vervanging na maximaal 5 jaar dringend geadviseerd ook als de riem dan nog niet aan zijn km is.hendrikus schreef:Maar wat ik wel frapant vind: De riem moet officieel 120k mee moeten kunnen en die van mij zou officieel nog 10k moeten kunnen draaien. Heb ff contact gehad met de vorige eigenaar en tegen hun is verteld dat 120k geen enkel probleem moet zijn voor de distr.riem. Zou dit dan een garantie verhaal zijn geweest als dit aan je verteld word??
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
Groeten van Wim
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)