Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tuning 2.5 tdi 102pk?
tuning 2.5 tdi 102pk?
Ik werd op de nieuwjaarsmeeting geïnspireerd door Mastercraft. Een intercooler van een T5 op een 88pk.
Is dat ook wat voor een 102pk, een grotere 'front mount intercooler?
Hier in Nederland kan je chippen om meer pk's en koppel te verkrijgen maar is dat de enige oplossing?
Ik heb de vraag ook op het Engelse T4&T5 forum geplaatst.
Een van de antwoorden was idd een grotere "front mount" intercooler en grotere verstuivers. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja een grotere turbo is ook nog mogelijk. Zijn de verstuivers van een 150pk groter dan die van een 102pk?
groetjes
Is dat ook wat voor een 102pk, een grotere 'front mount intercooler?
Hier in Nederland kan je chippen om meer pk's en koppel te verkrijgen maar is dat de enige oplossing?
Ik heb de vraag ook op het Engelse T4&T5 forum geplaatst.
Een van de antwoorden was idd een grotere "front mount" intercooler en grotere verstuivers. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja een grotere turbo is ook nog mogelijk. Zijn de verstuivers van een 150pk groter dan die van een 102pk?
groetjes
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
PS bij een korte neus wordt het wel een stuk lastigerGretschi schreef:Ik werd op de nieuwjaarsmeeting geïnspireerd door Mastercraft. Een intercooler van een T5 op een 88pk.
Is dat ook wat voor een 102pk, een grotere 'front mount intercooler?
jep zeker
groetjes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Waarom zou je dat willen??Gretschi schreef: Hier in Nederland kan je chippen om meer pk's en koppel te verkrijgen maar is dat de enige oplossing?
grotere "front mount" intercooler en grotere verstuivers.
grotere turbo groetjes
250 nm koppel is ruim voldoende voor een T4 (een ABL motor 1.9TD heeft maar 140 nm)
het zijn een hoop kosten,... met het gevolg: zwaardere belasting van de div delen,...dus ook hogere slijtage
een hoger brandstof verbruik, een kortere levensduur van de relatief oude outo wat elke T4 in feite is
(de jongste is 10 jaar) dus heb je er niet lang plezier meer van. kortom ik zie alleen maar nadelen.....
misschien trek je 1 sec sneller naar de 100km/h als een ander?? en de topsnelheid van 165km/h wat die standaard heeft
die is ook al meer dan voldoende.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Heb de mijne bij marja laten tunen.
Frank wat je zegt over meer verbruik ben ik het niet eens de mijne is zuiniger geworden!
En wat meer koppel is ook wel lekker zeker met caravan.
Topsnelheid word niet veel hoger
Zelf ben ik erg tevreden met de tuning maar dat is mijn mening
Gr john
Frank wat je zegt over meer verbruik ben ik het niet eens de mijne is zuiniger geworden!
En wat meer koppel is ook wel lekker zeker met caravan.
Topsnelheid word niet veel hoger
Zelf ben ik erg tevreden met de tuning maar dat is mijn mening
Gr john
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Ik moet zeggen dat ik het gewoon leuk vind omdat het kan. Rij heel weinig met de t4 dus 1 op 7 of 1 op 10 maakt ook niet meer uit.
Ben ook heel geïnteresseerd in de project power van die Engelse diesel gek. Andere inspuiters samenhangend met chiptuning. Maar dat komt later wel.
Ben ook heel geïnteresseerd in de project power van die Engelse diesel gek. Andere inspuiters samenhangend met chiptuning. Maar dat komt later wel.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Frank, sommigen vinden het prettig om op hogere snelheid net wat rapper te kunnen versnellen voor bv een inhaalactie oid.
Ook in de bergen is dat extra koppel erg fijn heb ik afgelopen zomervakantie gemerkt met nog een vouwwagen erachter en surfplanken op het dak
Ik ben gezien de geringe investering van de tuning nog iedere dag blij dat ik het heb gedaan, zeker gezien ik een Westfalia rij.
Ook in de bergen is dat extra koppel erg fijn heb ik afgelopen zomervakantie gemerkt met nog een vouwwagen erachter en surfplanken op het dak
Ik ben gezien de geringe investering van de tuning nog iedere dag blij dat ik het heb gedaan, zeker gezien ik een Westfalia rij.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Ik ben mij ook aan het orienteren, bij wie heb jij de tuning gedaan? Ik kan nog geen keuze maken, wordt aangeboden van 250 tot 500 euro.sgsdebruijn schreef:Frank, sommigen vinden het prettig om op hogere snelheid net wat rapper te kunnen versnellen voor bv een inhaalactie oid.
Ook in de bergen is dat extra koppel erg fijn heb ik afgelopen zomervakantie gemerkt met nog een vouwwagen erachter en surfplanken op het dak
Ik ben gezien de geringe investering van de tuning nog iedere dag blij dat ik het heb gedaan, zeker gezien ik een Westfalia rij.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Contact Multivan Generation maar, hij en Johan Troost kunnen het waarschijnlijk voor je regelen.
Prijs is alleszins redelijk
Prijs is alleszins redelijk
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Ik rij met grotere verstuivers van Fratelli Bosio 0.205
Stock zijn ze 0.185
Voordeel is een korte inspuittijd en daardoor minder termische warmte.
Wastegate turbo is opnieuw fijn afgesteld.
Eigenlijk is deze stock turbo te klein voor deze setup. Met wat meer lucht zou ie nog beter lopen.
JD-Engeneering software op maat, op specificaties van JB Autoservice.
Het geheel is gedaan bij JB-Autoservice in Dieverbrug http://www.jbautoservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Stock zijn ze 0.185
Voordeel is een korte inspuittijd en daardoor minder termische warmte.
Wastegate turbo is opnieuw fijn afgesteld.
Eigenlijk is deze stock turbo te klein voor deze setup. Met wat meer lucht zou ie nog beter lopen.
JD-Engeneering software op maat, op specificaties van JB Autoservice.
Het geheel is gedaan bij JB-Autoservice in Dieverbrug http://www.jbautoservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Zal idd wel wat lastiger worden maar het gaat ik heb van het wknd met iemand gesproken die in een '93er T4 met korte neus zijn 19td motor gewisselt had met een 150pk tdi motor met airco en had alles passend gekregen. Hij had wel heel wat materie van zijn gril moeten halen om het passend te krijgen, spijtig genoeg stond zijn t4 toen niet bij hem thuis.Multivan Generation schreef:PS bij een korte neus wordt het wel een stuk lastigerGretschi schreef:Ik werd op de nieuwjaarsmeeting geïnspireerd door Mastercraft. Een intercooler van een T5 op een 88pk.
Is dat ook wat voor een 102pk, een grotere 'front mount intercooler?
jep zeker
groetjes
Het is iemand die zich hier mss nog zal aanmelden en wat foto's posten van zijn busje dat volgens mij tip top in orde is
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Mijn T4tje heeft een roetbox...
Werkt overigens wel, hij krijgt gewoon meer diesel, dus pakt lekkerder en beter op. Helemaal goed is het niet, maar wel makkelijk met de kar erachter.
Rijd nu best veel met de kar omdat we autootjes aan het opknappen zijn en dan is het gewoon makkelijk als je in ieder geval de 95 aan kan tikken als je wilt invoegen de snelweg op.
Voor de rest rijd ik weinig volgas met de combinatie, ze wachten maar achter me...
mvg Rick
Werkt overigens wel, hij krijgt gewoon meer diesel, dus pakt lekkerder en beter op. Helemaal goed is het niet, maar wel makkelijk met de kar erachter.
Rijd nu best veel met de kar omdat we autootjes aan het opknappen zijn en dan is het gewoon makkelijk als je in ieder geval de 95 aan kan tikken als je wilt invoegen de snelweg op.
Voor de rest rijd ik weinig volgas met de combinatie, ze wachten maar achter me...
mvg Rick
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Kom net bij JD vandaan, had ik jaren eerder moeten doen, wat een genot, zeker even inhalen in z'n 5. Nu proberen rustig te blijven
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Dus als ik het goed begrijp is het plaatsen van een T5 intercooler mogelijk in een T4?
Deze zijn namelijk ook veel makkelijker te vinden dan een T4 150pk intercooler gek genoeg.
Zou een andere intercooler bv van een VW passat ook passen, iemand ervaring???
Deze zijn namelijk ook veel makkelijker te vinden dan een T4 150pk intercooler gek genoeg.
Zou een andere intercooler bv van een VW passat ook passen, iemand ervaring???
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Je bent afhankelijk van de breedte en waar de aansluitingen uit de intercooler komen. Hij mag geloof ik niet smaller zijn dan 82 anders gaat hij niet om de radiateur heen.
Van de t5 intercooler is gebleken dat het kan.
Van de t5 intercooler is gebleken dat het kan.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: tuning 2.5 tdi 102pk?
Is niet gek,BorderFox schreef:Dus als ik het goed begrijp is het plaatsen van een T5 intercooler mogelijk in een T4?
Deze zijn namelijk ook veel makkelijker te vinden dan een T4 150pk intercooler gek genoeg.
van de standaard T5 rijden er veel meer rond als van een T4 150 PK
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...