Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brandstofpomp defect of stuurapparaat

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

brandstofpomp defect of stuurapparaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij het uitlezen door de dealer geeft het systeem enkele fouten:

Stuurapparaat defect

data veranderd (komt door ABT chip denk ik)

iets over een eindtrap die kortsluitng naar plus heeft ??

en af en toe optredende fout dat het inspuitbegin niet correct is.

De dealer zegt dat de inspuitpomp defect is....

Twee vragen:

Wie heeft in de omgeving van Arnhem een 2,5 TDI met ACV 102 pk motor en wil proberen of zijn motor goed blijft lopen met mijn stuurapparaat (om te voorkomen dat een eventuele kortsluiting in mijn auto zijn computer molt)

Wie kan mij vertellen wat ik moet gaan sparen voor een brandstofpomp(reparatie) (wat kost nieuw./ ruil/revisie)

alvast bedankt voor de reacties
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Ga eerst eens naar een echte Bosch diesel specialist bij jou in de buurt, of neem contact op met Abt. Waarschijnlijk kan ( voor zover ik alle berichten hier goed begrijp ) Marja jou ook een heel eind op weg helpen.

gr. Bas


ps: Brandstofpomp ruil ongeveer € 750.- ex. btw schat ik.
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hij woont in Duitsland. :gekte

Welke foutcodes geeeft uitlezen van de computer?

Even een computer oversteken en rijden werkt dus niet he, dat kun je vergeten!
De transponder in de sleutel, de wegrijblokkering en de motorcomputer zijn samen een drie-eenheid
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

entschuldigung..... niet gezien.
:bonk
Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

morgen sowieso bij Bosch dienst langs....

maar kunnen die de codes van VW gewoon uitlezen dan?

tja ABT.... ik heb geen idee waar, wanneer precies en welke precies er aan chips gedaan is....


er is mij alleen verteld dat ie gechipped is met ABT chip van 75 naar 92 KW, en dat dat vrij ver in het begin van de levensduur van de auto al gebeurd is... 96 of 97 neem ik dan aan

Hoe kan ik dan uitsluiten dat het aan de computer ligt.... de kortsluiting naar B+ melding baart me toch wel enige zorgen....

Zoals gezegd... bij diverse toeren lijkt het alsof zo nu en dan een cilinder niet mee doet. Soms start ie heel slecht, grijze onverbrandde dieselkwalm als gevolg en heel slecht lopen met een beetje gas erop als ie wel aangeslagen is. Meestal start ie met 1 a 2 seconden doorstarten, voor mijn krukaspoelieprobleem was dat direct aanslaan.

VW dealer heeft nokkenas en pomp op tijd gezet en meldde al meteen dat het misschien weer van tijd ging (inspuittijdstip) en dat het dan aan de pomp lag....
de niet officiele dealer waar ik vandaag was heeft de storingen uitgelezen (gaf dus sporadisch optredende verkeerd inspuitbegin oa weer) en verdenkt de pomp er ook van niet goed meer te zijn (schijnt vaker voor te komen....) Hij verwees me naar een boschdienst in Raesfeld, (vlak bij) daar reviseerden ze zelf pompen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie