Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 California Exclusive aankooptips

vragen over de T4
Plaats reactie
Frank & Dominique
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:09

VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door Frank & Dominique »

Dit lijkt ons wat, qua prijs is er mischien nog een kleine onderhandelingsruimte( Is dit gebruikelijk in Duitsland dat er over vraagprijzen onderhandeld wordt? ) waar moeten we vooral op letten, of wat vragen we op voorhand per mail aan de verkoper vooraleerst we verlof nemen om deze wagen te gaan bekijken, Wolfsburg is niet bij de deur vanuit Bornem/Belgie.
Alle tips zijn meer dan welkom.

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inser ... rigin=PARK" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Frank & Dominique
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door limburger »

er staat bij "Verhandlungsbasis" dus daar moet je zeker gebruik van maken :knipoog
en als er financieel niets af kan dan moet je kijken wat er nog aan extra's bij kan... het is dan wel een prive persoon, maar die zou hem ook kunnen voltanken en nog wat camping accessoires erbij doen. gewoon helemaal uitvragen, misschien heeft die nog een setje winterbanden liggen of zo... het is veel geld en niet geschoten is altijd mis!

duidelijk afspreken dat die hem reserveerd de dag dat je komt, van te voren zelf veel informatie inwinnen. neem iemand mee die niet meteen in de wolken is als die zo een mooie auto ziet staan! blijf nuchter, als er twijfels zijn NIET KOPEN. bedenk ook hoe je de auto thuis krijgt: trailer, zelf rijden, verkoper laten rijden, transporteur regelen...

succes ermee

:driveT4 :T44EVER
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door Leo45 »

Ik zou persoonlijk voor wat jonger gaan omdat er ergens rond 2002 andere koelboxen enzo zijn geplaatst.
Vraag in ieder geval na of dit nog de originele is of dat tie al eens vervangen is.
Hoe is het met de service accu?
Doen alle watersensoren het?
Test de standkachel.
laat de koelbox een tijdje lopen en kijk naar de accuspanning en of de box ook koud wordt.
Maakt de koelbox veel herrie?
De auto is zo te zien goed onderhouden maar controleer altijd de distributieriem wanneer is die vervangen (rekening!!)
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat is in het verleden ook al gebeurt.


Veel succes met de aankoop ik blijf meelezen!

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door Multivan Generation »

Hou ook even rekening met het fenomeen rest-BPM wat nog betaald dient te worden bij invoer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Hou ook even rekening met het fenomeen rest-BPM wat nog betaald dient te worden bij invoer..
Dat is voor ons Belgen "onbekende materie" , Peter .

Die auto invoeren in Belgie = gaan halen in Duitsland , en naar Belgie halen , bij de Douane langsgaan om een formuliertje op te halen en copies van de Duitse fahrzuegbrief te laten maken (kost je 0,5eur) .Dan bij de keuring en verzekeringsagent langsgaan (eventueel ook bij D'Ieteren (invoerder) ), en klaar .
Op zo'n oude auto dienen wij geen BTW of BPM of whatever te betalen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW T4 California Exclusive aankooptips

Bericht door Pascal-141 »

Frank & Dominique schreef:Dit lijkt ons wat, qua prijs is er mischien nog een kleine onderhandelingsruimte( Is dit gebruikelijk in Duitsland dat er over vraagprijzen onderhandeld wordt? ) waar moeten we vooral op letten, of wat vragen we op voorhand per mail aan de verkoper vooraleerst we verlof nemen om deze wagen te gaan bekijken, Wolfsburg is niet bij de deur vanuit Bornem/Belgie.
Alle tips zijn meer dan welkom.

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inser ... rigin=PARK" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Frank & Dominique
Ach , Bornem - Wolfsburg valt toch wel mee ? Ik denk zo'n kleine 500km (x2)
Dat heb ik al vaker gedaan , om een auto te kopen .
Vorige week nog snel even over-en weer gereden om een T4-sloper op te halen nabij Bremershaven. En volgende zaterdag moet ik richting Hamburg een T3 ophalen voor een vriend . Dus 1000km op 1 dag is best te doen hoor . (Ik doe het zelfs met de aanhanger erachter , dus met beperkte snelheid ;
Toen ik 3 jaar geleden mijn T4 California Generation ging kopen in Duitsland (stond 550km van bij mij thuis af) ben ik eerst gaan kijken met een vriend van me (hij is carrossier , dus hij controleerde de carrosserie op eventueel herstelde schade , ongevalschade, enz , en ik controleerde het 'mechanische' )
Wij hebben 2,5u bezig geweest met alles te controleren in alle hoeken en kanten , testrit gemaakt , zien of alles werktte enz .
Toen bleek dat alles eerlijk en origineel was , en in heel goede staat , heb ik een voorschot gegeven , en gezegd dat ik hem een paar dagen later kwam ophalen.
En dus heb ik effectief 4 dagen later teruggereden (met die vriend van me) om de auto te gaan ophalen .
Dus ik heb de rit van 550km 4x gedaan . Ik had het er graag voor over . Ik heb de Westfalia naar hjuis gebracht met Duitse Transitplaten .
Vorig jaar mijn T5 gekocht in Hannover (is ook 500km , en kortbij Wolfsburg) , deze heb ik ook naar huis gereden met Duitse transitplaten.
Wel op voorhand overeen gekomen met de verkoper dat hij samen met mij de transitplaten kon regelen .


Let wel op : voor invoer naar Belgie is het belangrijk dat je de transitplaten (exportkennzeichen) vraagt met de RODE zijkant ! Dat is de transitplaat die geldig is voor 1 maand . Je hebt ze ook met gele zijkant , maar die zijn maar 5 dagen geldig , en zijn NIET toegelaten in Belgie .
De platen met rode zijkant zijn wel geldig om er mee naar de keuring enz te rijden , en worden daar geaccepteerd .
De transitplaten moet je halen in het gemeentehuis/stadsbestuur of zoiets , dus tijdens openingsuren , samen met de verkoper . Hou daar rekening mee ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie