Peter73 schreef:[Ik heb toch echt zo mijn twijfels over de sterkte van de voorgeschreven originele drukgroep van een ACV, zoveel reserve heeft die dan ook weer niet........ mocht ik de bak dus weer een keer op mij nek hebben gaat er bij mij zeker een verzwaarde set in.
Damn , dan heb ik de laatste 12 jaar toch al héél veel geluk gehad , dat ik nog nooit een ACV koppeling kapot gekregen heb (als ze toch geen reserve hebben) in al mijn T4s. Ik trek constant (veel te) zware aanhangers , en ik rijd de ene boete na de andere bij elkaar omdat ik ...euh...zo rustig rij ... En toch nog nooit een versleten/kapotte ACV koppeling gehad ...
Een verzwaarde set kan nooit kwaad , zeker als je de bus nogal eens belast . Ik zou ook wel een verzwaarde koppeling steken moest ik er een moeten vervangen , ...maar ja , zelfs na 300d km was het nog niet nodig .
Fabrieksfouten zijn altijd mogelijk , kan overal gebeuren ... Kijk maar naar Peter (Multivan Generation) zijn relaas van vorige zaterdag . We hebben de 88pk bak omgewisseld met een 102bak , gehele koppelingsset van Sachs gemonteerd , alles OK bij de testrit . Na de testrit nog even op de brug om alles te controleren , en de motorbeschermbak terug te plaatsen , hij rijd buiten en dan trapt hij "door" het hydraulisch druklager . Druklager kwam nieuw uit de originele verpakking . En toch gaat het kapot ... Dus ja ... fabricatiefout ? De kans is héél groot . Wel klote, nu terug alles opnieuw demonteren voor dat ene stomme druklager .
Heb vorig jaar zo eens een nieuwe waterpomp gemonteerd op een 1.9TD , na amper 4a500km vliegt die waterpomp kapot . Was ook een fabricagefout , heb meteen een nieuwe gekregen . Zelfde merk , zelfde type en op dezelfde manier terug gemonteerd , met die nooit nog problemen gehad .