Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Caravelle 2007 diesellucht
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:51
Caravelle 2007 diesellucht
Hallo, heel soms komt er, als de auto stationair stilstaat, een verbrande diesellucht in de cabine van onze t5 caravelle. Waar kan ik de oorzaak vinden, Ik kreeg een tip van een man die een touran heeft dat hij dat soms ook heeft en dat dit komt door zijn standkachel die inschakeld bij een bepaalde minimum temp. Heeft een t5 2.5 tdi dit ook?
Re: Caravelle 2007 diesellucht
Hallo,
Het kan ook een scheurtje in / of kromgetrokken uitlaatspruitstuk zijn , even laten controleren ,komt vaker voor.
heb ik ook gehad met mijn 2006 2,5 tdi, dan ruik je ook soms uitlaatgas in de cabine, niet altijd .
Het kan ook een scheurtje in / of kromgetrokken uitlaatspruitstuk zijn , even laten controleren ,komt vaker voor.
heb ik ook gehad met mijn 2006 2,5 tdi, dan ruik je ook soms uitlaatgas in de cabine, niet altijd .
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: Caravelle 2007 diesellucht
Wij hebben dit ook gehad, toen we onze DPF laten leegmaken hebben was dit gedaan.
Transporter Cor schreef:Hallo, heel soms komt er, als de auto stationair stilstaat, een verbrande diesellucht in de cabine van onze t5 caravelle. Waar kan ik de oorzaak vinden, Ik kreeg een tip van een man die een touran heeft dat hij dat soms ook heeft en dat dit komt door zijn standkachel die inschakeld bij een bepaalde minimum temp. Heeft een t5 2.5 tdi dit ook?
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

Re: Caravelle 2007 diesellucht
Check ook even de verstuivers als er geen diesel olie boven op ligt.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
- ratlookcalifornia
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10
Re: Caravelle 2007 diesellucht
kan ook boven bij de aansluiting van de turbo vandaan komen. Je kunt het het beste zien met een zaklampje bij het starten ( zie je een pluimpje)....deze pakking is niet bijzonder goed namelijk..... Merkt het ook aan het fluiten bij de turbo en bij belasting ( dan gaat hij lekken)....
- Mennohuiser
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
- Locatie: In het Brabantse land
Re: Caravelle 2007 diesellucht
Zou het ook niet kunnen liggen aan het regenereren van het roetfilter..
Met mijn vorige MV had ik daar behoorlijk last van.. telkens bij het regenereren kwam er kort
een verbrande diesellucht naar binnen. Ook vond ik dat deze bus teveel (naar mijn zin) en vooral
merkbaar regenereerde.
Bij mijn huidige MV merk ik daar nauwelijks of nooit iets van en zelden dat ik 'm even ruik.
Ik houd het dus op een mogelijk regenereren van het roetfilter.
Groetjes
Met mijn vorige MV had ik daar behoorlijk last van.. telkens bij het regenereren kwam er kort
een verbrande diesellucht naar binnen. Ook vond ik dat deze bus teveel (naar mijn zin) en vooral
merkbaar regenereerde.
Bij mijn huidige MV merk ik daar nauwelijks of nooit iets van en zelden dat ik 'm even ruik.
Ik houd het dus op een mogelijk regenereren van het roetfilter.
Groetjes
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk

Nieuwjaarsmeeting 2013

Nieuwjaarsmeeting 2013
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Caravelle 2007 diesellucht
Het kan zijn dat de uitlaatspruitstukpakking kapot is, of wat vervelender een kopbout(en) die afgebroken zijn.
Je mag al blij zijn dat je de BNZ/BPC motor hebt met het gietijzeren spruitstuk, deze blijven beduidend langer heel dan de AXD/AXE spruitstukken. Blijft alleen vervelend dat het altijd dure kosten met zich mee brengt.
Gr Edje
Je mag al blij zijn dat je de BNZ/BPC motor hebt met het gietijzeren spruitstuk, deze blijven beduidend langer heel dan de AXD/AXE spruitstukken. Blijft alleen vervelend dat het altijd dure kosten met zich mee brengt.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat