Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 - ineens geen elektronica meer?

vragen over de T5
Plaats reactie
lars@agent-e.nl
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2007, 22:45

T5 - ineens geen elektronica meer?

Bericht door lars@agent-e.nl »

Hallo,

Alles in orde, bus overgegeven aan mijn vrouw, belt ze 10 minuten later dat er geen electronica meer werkt.. Dat wil zeggen, geen knipperlichten, geen elektrische ramen meer etc.. en dat ineens middenin hartje Amsterdam.

Nu hebben we deze bus net een paar weken, 130 pk 2004, KWB, 50.000 km, en is verder helemaal in orde.

Heeft iemand dit weleens eerder gehad? Zomaar een zekering door in dit deel van de bus? Ik ga er straks naar kijken, ik ga uit van een zekering. Maar wie weet is ook dit een bekend euvel? In theorie betekent een kapotte zekering kortsluiting, dat hoop ik niet natuurlijk..

Alvast bedankt..
TN
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:10
Locatie: Maarssen

Bericht door TN »

Ik ken dit probleem. Heb dit nu een keer of drie gehad. Geen elektrische ramen meer en geen richtingaanwijzers. Bij mij was er geen zekering door, zowel niet in de auto als bij de accu. Heb toen in de auto een aantal zekeringen eruit gehaald en er weer in terug gestopt en je raad het al, alles deed het weer. Ik heb het probleem voorgelegd aan de dealer, maar ze hadden er nog nooit van gehoord en hadden dus, zoals gewoonlijk, geen antwoord
lars@agent-e.nl
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2007, 22:45

Bericht door lars@agent-e.nl »

Hallo,

Ik heb het gevonden, maar vindt het wel raar:

Ik was aan het rijen, met de steutel die ook voor de deurvergrendeling werkt. Toen ik de bus aan mijn vrouw overgaf, die een sleutel heeft zonder deurvergrendeling, begon direct het probleem.

Nu weet ik dat in alle sleutels een transponder/zender zit anders start de bus niet. Nu lijkt het dus alsof er een beveiliging in werking trad, alleen vraag ik me af waarom? Wat voor nut heeft een beveliging als je gewoon kan wegrijden? Zij het zonder knipperlichten etc..

Hoe dan ook, de oplossing was hier, stoppen, en even later weer starten, toen deed alles het weer.. Toch ben ik benieuwd wat er gebeurde, en vooral ook waarom..

grt
Lars
nico 42
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:10

geen elektronica

Bericht door nico 42 »

het word tijd dat de vw dealers eens een klachten net op zetten kunnen ze eens een antwoord geven wat geloof waardiger klinkt inplaats van nog nooit van gehoord .
nico 42
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:10

geen elektronica

Bericht door nico 42 »

het word tijd dat de vw dealers eens een klachten net op zetten kunnen ze eens een antwoord geven wat geloof waardiger klinkt inplaats van nog nooit van gehoord .
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Met mijn T5 van 2004 ook hetzelfde euvel een paar keer gehad. Het heeft niets met de sleutel te maken. Zelfs mijn electrische ramen en inklapbare spiegels deden het niet meer. Uitzetten en een poosje wachten, dan weer starten, en het is alsof zich niets heeft voorgedaan.
Een electronische storing in de CAN bus, door een ongeoorloofde spanning, of slechte aarding, wie zal het zeggen, het is net een computer, eigenwijs, met kuren, maar daardoor wel boeiend!
lars@agent-e.nl
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2007, 22:45

Bericht door lars@agent-e.nl »

Ik zal het in de gaten houden mocht het weer gebeuren. Bij mij was het inderdaad zonder wisselen van sleutel ook goed gekomen, was waarschijnlijk toeval.. Na een restart was alles weer in orde.

Wel fijn om te weten dit, het zal vast nog weleens gebeuren.. En natuurlijk altijd op vakantie of een andere lange rit.. :bonk
Plaats reactie