Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door Harry 341 »

miniman schreef:Dit onderwerp even terug van onder het stof halen :knipoog

Ik dacht de laatste keer dat ik ging tanken al dat er iets mis was met de pomp. Stond toen net in het rood en heb er 93 liter ingekapt (pomp is dan afgeslagen op geprogrameerde betalingslimiet van de pomp van 125euro :muur )

Afbeelding van MG is niet meer te zien, kan iemand deze nog eens opladen of doorsturen zodat ik dit eens kan controleren?
Heb je de diesel wel weer opgedweild??Volgens mij lag er zeker 13 liter op straat...
Geloof er niks van dat er 93 liter of meer ingaat.... :ie
Zal die pomp wel door een belg geijkt zijn... :jump :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door frank884 »

93 liter lijkt me ook knap veel, maar er gaat zeker meer dan 80 liter in, ik rijdt al 11 jaar T4 dus dat weet ik zeker.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door miniman »

Harry 341 schreef: Heb je de diesel wel weer opgedweild??Volgens mij lag er zeker 13 liter op straat...
Dat was dus het eerste dat ik controleerde, dacht eerst dat ik met een lek zat, het volgende het boekje uit het handschoenkastje halen om de tankinhoud op te zoeken :bifun
Geloof er niks van dat er 93 liter of meer ingaat.... :ie
Zal die pomp wel door een belg geijkt zijn... :jump :knipoog
Heb nog ergens het ticketje liggen in de van, wil die gerust een inscannen hoor :lach En de pomp is een grote merkstation dus als daar iets verkeerd gaat zouden er al snel klachten binnenkomen.

@MG: moet dus naar de tank zelf kijken, het is niet dat er ergens een vermelding staat?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door Harry 341 »

frank884 schreef:93 liter lijkt me ook knap veel, maar er gaat zeker meer dan 80 liter in, ik rijdt al 11 jaar T4 dus dat weet ik zeker.
Zal gerust wel Frank..maar ik heb een keer met een piepende tank en de wijzer dik in het rood nog 80 km gereden voor ik een pomp zag..zweet in m'n naad,gewoon niet opgelet...ik was al van de autoroute afgegaan om te voorkomen dat ik dáár stil zou vallen :muur
Maar er ging toch maar 79 liter in...
Zit er nou echt verschil in sommige tanks?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door frank884 »

Ja harry het rijdt niet meer lekker als die al een alarm signaal heeft gegeven, en je hebt geen kannetje bij je
met nog 10 liter reserve diesel. maar als die piept, dan moet er nog ongeveer 10% (8 liter) in zitten dus 100 kilometer
maar dan moet het al vlak zijn, enz enz anders trekt die op de laatste druppels lucht en is het ook voorbij.
80 a 88 liter max is een mooie hoeveelheid
met mijn volvo 440 op benzine vroeger die had even na Hannover al dorst reed ik dan wel 140 a 150 km/h mee,..
en nu een wagen die beladen 2½ keer zoveel weegt rijdt ik op 1 tank met 120 a 130 km/h gemakkelijk van Venlo naar Poznan
met tussen de 62 en de 67 liter (terugweg niet want dat is naar het westen = meestal wind-in :jump )
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door miniman »

Net even gekeken op het ticket en was 91,58l om juist te zijn en de meter stond pas een 20km in het rood en de zender werkt zoals het hoort, er zit nog maar pas een nieuwe in en al tot onder het rood gereden met de nieuwe zender, toen jammer genoeg niet compleet volgetank om te kijken hoeveel er inkan. Zal deze avond ticket eens inscannen :knipoog

Volgende keer een 5l bus diesel en enkele sleutels in de bus leggen en rijden tot die stilvalt. Dan eens controleren hoeveel er effectief in de tank kan :bifun
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door miniman »

Ticket:
Afbeelding

Ondertussen al een goei 400km gereden en meter staat op 3/4 vol.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door Harry 341 »

U bent genomen door de pomphouder.....of zit er een andere tank onder?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door miniman »

Ik zou bijna denken een andere tank. Pomphouder is om de hoek en ga daar al jaren, nooit een onregelmatigheid ontdekt en ik ken de inhoud van onze andere auto's :knipoog
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door frank884 »

het zal voornamelijk liggen aan de ontluchting die laatste liters die er meer/ minder ingaan
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kraftstoffbeh%C3%A4lter" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0818171058" onclick="window.open(this.href);return false;

bij de vulpijp is de tank aan de bovenkant lager dan tussen de chassisbalken (er zit een verlaging in voor de linker chassisbalk)
dus de lucht die in het hogere deel zit wat rechts van de chassisbalk zich bevind die moet er door de ontluchting
eruit en daar zal het verschil zws in zitten tussen de een en de ander hoe vol je die krijgt.

bij een diesel maakt dat niet zoveel uit,(minder gevoelig voor temperaturen)
maar als zo'n tank met benzine 100% vol hebt en je zet die wagen in de zon dan is dat toch minder.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door spyke »

Staat er ergens op de tank hoeveel er in kan?
Heb nog ergens een tank liggen vandaar (1.9)
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: hoeveel tankinhoud heeft een t4 2,5tdi 102pk?

Bericht door harry t5 191 »

Er was een tijd dat er er 100 liter tank als optie was.
Misschien hier ook het geval?

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie