Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temperatuurmeter

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Temperatuurmeter

Bericht door Harry 341 »

Ik heb een nwe. sensor geplaatst...maar nog geen leven in de meter.
De brandstofmeter doet het wel...en volgens de dealer is de print dan heel?
Wie weet raad??
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

eeh Harry.

Enigste wat ik me dan nog kan bedenken dat je bekabeling is geopsoldeerd of je tellerunit is beschadig (meestal ouderdom) meer tips heb ik even niet. Als ik me niet vergis is het wel mogelijk de tempratuur gedeelte zo kunt overzetten van unit naar een andere unit. (mits het een VDO systeem is)

grt frank
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

meten of er kabelbreuk zit tussen voeler en tellerunit, zoniet, dan in unit gaan zoeken naar oorzaak.

Wellicht is de meter defect, op de aansluting van temp op de tellerunit een variabele weerstand (potmeter) met kabeltje naar massa aansluiten en kijken of het metertje dan wel reageert bij wijzigen weerstandswaarde.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Aadmus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mei 2007, 16:32

Bericht door Aadmus »

Hallo Roger

Wat voor waarde moet die potmeter hebben??

Aad
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

weet niet welke waarden de weerstand van het sensortje in het blok heeft, maar het mooist is als je die kunt gebruiken voor de keuze van de potmeter...

Maar ik denk als je er een neemt die van heel laag 10 ofzo tot 2000 ohm gaat en je begint met 2000 en draait dan voorzichtig terug dat je wel kunt zien of de meter reageert, da's voldoende dan weet je dat in de unit alles goed is.

Nogmaals als de dealer kan zeggen welke waarden de temp-sensor heeft bij zeg 10 en 100 graden kun je die het best gebruiken.

Je kunt ook een sensor gebruiken ipv de potmeter en die met een aansteker warm maken....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie