Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwin850
Berichten: 712
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:22
Locatie: Zuidwolde ( drenthe )

wie

Bericht door edwin850 »

wie o wie kan mijn gloeiboegie,s vervangen en wat kost dat

t4 2001 1.9 td

omgeving hoogeveen

kan ook helpen ze zijn al aanwezig dus alleen monteren ( effe hahahaha )

heb gekeken maar weet niet af het me zelf gaat lukken ben wel handig maar heb het nog niet eerder gedaan vandaan
of iemand die wil helpen
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wie

Bericht door frank884 »

Moeilijk is het niet het is gewoon een rotklus, duur is het ook niet, als je het zelf doet,
een bosch gloeier kost 8 euro op E bay !! gewoon eruit draaien en de nieuwe erin, kan weinig fout gaan,
Wel goed gereedschap gebruiken!!!! je kunt er alleen gewoon verschrikkelijk slecht bij
soms kinderhandjes gewenst :bifun !!!.

Bij de 1.9 TD is er eentje minder, maar daar zit die lastige verbindingsstrip met die kleine moertjes waar je amper bij kunt.
de TDI heeft een soort bougie kabels dat is een stuk handiger
Ik heb jou motor gehad en nu de 2.5 TDI en bij beide al eens gedaan.

gewoon aan beginnen, evtl waar je echt slecht bij kunt komen de verstuiverleiding demonteren
zorg dat je een goede doppendoos hebt, ook met kruis verbinders en verlengstukken
en zorg dat er geen rommel in het gat komt waar je de verstuiver/gloeier uit hebt gedraaid,
indien beschikbaar voor dat je begint flink met het luchtpistool
door de motorruimte heen.

verder zou ik de motorruimte rondom de gloeiers vol met papier (wc rol) leggen, zodat als je een moertje valt
die nog in de buurt blijft, en je niet de motorbeschermplaat moet verwijderen on die op te halen.
ik heb aan de schroefdraad vd nieuwe gloeiers wat kopervet gedaan met erin draaien, gaan ze beter los de volgende keer,
evtl de radiateur op service stand zetten als je te weinig ruimte hebt, intercooler heb je niet dus die zit ook niet in de weg.

succes
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie