Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verschillen; transporter de Multivan en Caravelle

vragen over de T5
Plaats reactie
Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2007, 04:56
Locatie: Veghel

Verschillen; transporter de Multivan en Caravelle

Bericht door Clemens »

Hoi tja dan nog maar een vraag die ik nergens op het forum tegen ben gekomen. Wat zijn de verschillen tussen de Transporter de Multivan en Caravelle en eventueel nog andere types. Ik wil graag een goed beeld hebben van de mogelijkheiden om een goed overwogen keuze te maken.

Weten jullie misschien ook of een verlengde versie ook in 4 Motion te krijgen is, eventueel in duitsland.

Bedankt al vast.

Gegroet Clemens
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Om alle verschillen hier weer te geven gaat te ver, maar in grote lijnen kan je zeggen dat de Multivan de luxe persoonsuitvoering is van de Transporter, die dan toch ook weer op grijs kenteken kan worden geleverd. De Multivan zoals wij die in Nederland kennen, is alleen in korte uitvoering leverbaar, alleen met achterklep. In tegenstelling tot de Caravelle, die officieel niet door Pon wordt geleverd, heeft de Multivan ook een ander dashboard. In details zijn er nog veel meer verschillen, maar die zijn voor een groot deel via de website van VW terug te vinden.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

De caravelle is wel gewoon te koop zowel als van (2/3 zits) of DC of 8 of 9 zitter,
Beestje heet dan Combi Highline.

Download de Combifolder van Volkswagen.nl daarin staan alle verschillen beschreven. Grofweg 4 types.

De lange Multivan is een Caravelle met de Multivan stoelrails. Dashbord is alleen anders in de korte Multivan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

een verlengde versie met 4-motion is zeker leverbaar
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Voor ik mijn Caravelle kocht, heb ik een paar uurtjes in de kelder van Pon rondgehangen, en de fotoserie gemaakt.

Dit is dus de Caravelle uitvoering.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TSOHBQFP
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2007, 04:56
Locatie: Veghel

Bericht door Clemens »

Rond gekeken in de kelder bij pon?? kan dat dan zomaar?
Appie. ik heb me rot gezocht naar die folder maar kan heb niet vinden.
Heb je misschien een linkje voor me of heb je hem zelf al wel en is het misschien makkelijker om hem door te sturen?

ccornelissen@home.nl

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

gegroet Clemens
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

http://www.vwbedrijfswagens.nl/index/ho ... nl,00.html

Dan even het lichtblauwe linkje aanklikken, de rest wijst zich zelf.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ook ik heb heel bewust een Highline (=Caravelle) gekozen en daar een aantal opties bij gekozen. Dan betaal je niet een hoop extra voor dingen die je liever niet eens wilt en je hebt toch de MV-neus met dubbele koplampen, de dubbele deurrubbers op de voorportieren enz.
Wat je wel altijd moet bestellen (had ik het maar gedaan) is een electrische sluithulp als je een achterklep neemt.
http://www.picoodle.com
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Foto lukt me niet. Belook it but !
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Als je nu kiest voor een Caravelle Highline kan je volgens mij financieel gezien net zo goed de Multivan Highline kiezen. Tenminste als je toch al van plan bent om wat toeters en bellen erbij te bestellen. De 60 edition biedt het nodige voordeel!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

6o Edition ken ik verder niet maar op alle drie de uitvoeringen van de MV zitten
opties die ik niet wil, terwijl zelfs op de duurste opties ontbreken die ik wel wil.

Na er diverse rekensommetjes op te hebben losgelaten kwam ik dus uit op de Highline plus opties.

Opties bovenop de Highlineuitvoering:
automaat, 2e zijdeur, schuifdak, regensensor, pareleffectlak, zij+hoofdairbags, extra schuifraam, mistlampen, verw, ruitenspr., radiovoorber., cruise contr., airco, boordcomp., el. buitenspiegels, parkeersensoren, alarm, trekhaak, daglichtschakeling, koolstofinterieurfilter.

Van een aantal opties is het natuurlijk te gek dat die er bij een Highline zelfs nog niet op zitten.
Wat er wel op zit zonder dat ik of de verkoper het zelfs in de gaten hadden:
airco ook achterin die dus zowel de laadruimte als het achterste deel van de dubbele cabine kan koelen.
En de kachel heeft een of andere bijverwarmingsfunctie op de dieselolie maar het is géén standkachel.

Groeten van Guus
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Op de Multivan Highline zijn een aantal vam de genoemde extra's toch standaard. Natuurlijk automaat en schuifdak niet, alsook de trekhaak, pareleffectlak en koolstoffilter niet, maar de rest, standaard.
Plaats reactie