Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wel of geen T5

vragen over de T5
Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2007, 04:56
Locatie: Veghel

Wel of geen T5

Bericht door Clemens »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
Maar daar gaat dit nu effe niet over
Ik zit er aan te denken om een T5 175pk 4 motion te kopen meest luxe uitvoering.
Maar ik ben aan het twijfelen gegaan door het inzien van dit forum.

6000 km turbo kapot, 50000 geen electro meer, slangen die scheuren na nog geen 5000 km, 30 en 40000 km olie in de koelvloeistof, oliedruk problemen, nog geen jaar oud onbelans in de wielen of aandrijflijn, Turbo kapot na 44500km, coulance slechts 40%, automaat defect, automaat defect 50000km, Water Lekkage probleem T5 2005, Homokeneten kapot, en nog veeeel meer.

Als ik als leek dit zo lees schrik ik me rot. Ik heb nu een landcruiser en daar staat 421000 km op en nooit een van de bovengenoemde of andere ernstige problemen gehad. Ik vind de bus van toyota lelijk en daarom dacht ik aan een VW t5 Wie kan mij vertellen hoe het zit met deze bus want ik moet er nog eens goed over na denken of dat wel de juiste keus voor mij is.
Met vriendelijke groet, Clemens
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Tja , veel van de opgenoemde problemen doen zich wel voor bij de "oudere" T5 , de eerste modellen dus (2003-2004)...
De "nieuwere" zullen toch al vele van deze "kinderziektes" kwijt zijn , maar toch zitten er hier en daar nog "foutjes" die inderdaad bij dergelijke grote fabrikant niet meer zouden mogen gebeuren .
Maar model 2008 is op komst , laat ons hopen dat ook daar terug minder en minder foutjes inzitten...

Een nieuwste model Toyota bus is naar mijn mening inderdaad harstikke lelijk (vooral vooraan) , maar ze zijn wel heel goed hé. Toyota heeft niet voor niets de naam van "meest betrouwbare auto ter wereld" meegekregen.
Ik reed vroeger ook meerdere Toyota's , maar ben nadien overgestapt op VW , en heb er geen spijt van. Het rijd gewoon véél prettiger (een VW) en ziet er beter uit ook.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Het vervelende met forums als deze is, dat de problemen worden uitgelicht. Natuurlijk zijn er aanloopproblemen en kwaliteitsproblemen veroorzaakt door slecht materiaal van toeleveranciers, denk maar aan de waterpomp. Maar op den duur rijpt zo'n bus tot een probleemloos vervoermiddel. Vanzelfsprekend kan je altijd de pech hebben om een defect tegen te komen. Onlangs is een T5 volledig gestript na ruim 100.000km en de slijtage aan de vitale en dure onderdelen, cilinders en automaat was 0,00!
Mijn T5 uit 2004 heeft ook wel eens een paar kuren gehad, maar niets om me druk over te maken, altijd blijven rijden en de service van de garage is 100%. Ook de waterpomp na 100.000km en een aantal maanden uit de garantie is kosteloos vervangen incl. de dure olie.
Inmiddels een Multivan besteld, die binnen een aantal weken zal worden geleverd.
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Dag Clemens,

Wil je een bus die altijd rijdt en nooit stukgaat, koop een Toyota bus!
Maar goed, die is niet zo mooi en is en rijdt ook een stukkie spartaanser...

Wil je een bus die fantastisch rijdt en er zeer mooi uitziet, koop dan een Transporter. Maar goed, dan zal je waarschijnlijk wat hogere onderhoudskosten hebben...

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
lars@agent-e.nl
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2007, 22:45

Bericht door lars@agent-e.nl »

wat je ook niet moet vergeten dat de Transporter een van de (zo niet de meeste) meest verkochte bus is..
afgezet tegen het aantal klachten hier op het forum is dat echt minimaal..

en inderdaad, op internet zie je juist de problemen, dat zal voor een Toyota forum exact hetzelfde zijn.. mensen gaan nu eenmaal niet massaal berichten plaatsen om te vertellen dat er niets aan de hand is..

en het oog wil ook wat natuurlijk :)
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Clemens,

Het is ook nog zo hoe je met een bus omgaat!!!!
Met koude moter rustig, is een van de belangrijkste regels bij het dieselen!

Verder rijd ik alweer geruime tijd in een T5 174 pk uit 2004 en nog geen problemen gehad aan de motor. Nu 70.000 km op de teller!!!!
Deze moter is echt pure klasse net op vacantie geweest naar oostenrijk en zuid duitsland alles met grote caravan! Hellingen genomen van 24 en 29 %
echt ongelovelijk wat een power en soeplesse!

Enige minpunt bij mij is de afhandeling van Pon van ingebrande reflectoren van mijn multivan koplampen. Hier zat daglicht schakeling op en zodoende branden de lichten zodra je start!! Nu heeft de garage dit uitgeschakelt en branden de reflectoren niet verder in. (hoop ik)

Verder is de bus stil, luxieus en bovendien sportief en ruim!
Alles zit erop!!!!!

Natuurlijk worden op dit soort forums de problemen op genoemd maar dit zijn gezien de aantallen forumleden meer uitzonderingen dan regel!!!

Toppertje dus!

In westerblokker in noordholland staat een heel mooie 2e handse 2005 siver highline 4 motion met 148 000 km op de teller te koop!!!
Bij auto bedrijf Sjerps.
Vanmorgen reed ik er langs en heb deze bus even bekeken echt als nieuw!

Succes!!!!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

moet zeggen dat je een LC ook niet kunt vergelijken met een T5. Ik ken meerdere personen met diverse LC's, maar die dingen gaan maar door. Ken daarnaast ook meerdere mensen met een T5, maar die dingen willen inderdaad nog wel eens problemen hebben. Qua betrouwbaarheid kan er niks tegen Toyota op.

Onze vorige bus was ook een T5 174pk, maar die kreeg bij 80.000 ook allerlei kuren. Spontaan brandende waarschuwingslampjes, spontaan loeiend alarm
T4 2.5TDI 88pk 1999
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

doe wel verstandig en koop een nieuwe, geen een van 2004/2005, daar kunnen nog wat kwalen inzitten.



Fred
Gebruikersavatar
vdn
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:12
Locatie: Ertvelde/Belgié
Contacteer:

Bericht door vdn »

Ja ook ik was aan het twijfelen,
als je al die problemen hier leest,
mijn t5 nu één jaar houd
21000 km op de teller en één litter olie bijgevuld

groetjes noel
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Fred loodrecht schreef:doe wel verstandig en koop een nieuwe, geen een van 2004/2005, daar kunnen nog wat kwalen inzitten.



Fred
Nou Fred,
Het bouwjaar zegt niet veel over de kans op problemen. Er zijn namelijk genoeg T5's van 2003 en 2004 die inmiddels dik de klok rond zijn en helemaal geen problemen hebben gehad, terwijl er anderzijds ook splinternieuwe van 2007 al na een paar duizend kilometer ermee ophielden.
Je kunt stellen dat het merendeel van de T5's nauwelijks problemen heeft afgezien van kinderziektes als defecte waterpomp en oliekoeler.
Clemens
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2007, 04:56
Locatie: Veghel

Bericht door Clemens »

Hallo heeel erg bedankt voor al jullie reacties. Toevallig heb ik vannacht 2 anwbers gesproken en hebben me verteld ze de T5 toch erg weinig tegen komen. Wat jullie hier ook zeggen is dat de toyota bus de beste is maar ooooo zo lelijk. We willen perse een nieuwe kopen, dan zitten we ook weer wat veiliger en weten we zeker dat er geen rare dingen mee zijn gebeurd zoals met een koude motor met flinke aanhanger smorgens wegscheuren of door de modder crossen. Over de gragage, ruud, die is hier in veghel naar mijn en meningen van vele andere volkswagen liefhebbers rond uit slecht. Door de monteurs word er ASO gereden tijdens een proefrit. En toen ik voor info vroeg of hij voor mij van detail tot detail de opties laten zien en er een uitdraai van wilde maken zei hij daar heb ik nu geen tijd voor en zin in dat doen we wel als je hem komt bestellen Euh ik kwam daar wel voor info over een busje van 90.000 euro Dus ik heb al geinformeerd en mag hem bestellen bij de toyota garage in Uden. Die garage heeft een dikke 10 voor mij.
Maar heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties en ben er wel uit dat het een T5 word.

Gegroet Clemens
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Gewoon kopen en genieten
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Volg altijd je hart (doet Painter altijd)
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Kopen en genieten , doet Popeye ook.
Mijn bus is van 2004 en het enige wat ik heb gehad is een kapotte waterpomp die gratis vervangen is onder coulance met 100.000km!
Pracht auto en geweldig sterk , heb een 174 pk.
Broez'n met die hap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wie goed doet , goed ontmoet!
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Heb ondertussen ook al een stukje gereden met mijn T5 uit 2005.
Heb helaas wel wat van je omgeschreven problemen ondervonden, maar ik ben danook ondertussen 295.500 km onderweg......

Suc6 met je keuze!!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Plaats reactie