Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Een accute vraag bus accu HELP

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door frans_t4 »

Shit gisteren gezien dat de voltmeter in de bus 10,8V aangaf... :ie de huishoud Accu er uit gehaald.. een gel accu 85Amp/u .. de hele nacht aan de lader gehad (uiteindelijk was de klemspanning bij het laden opgelopen naar 14,33V) en op mijn werk met een accu tester getest.. je raad het wel... afgefakkeld... :muur Bij een test met een ontlading 20Amp bleef er nog 5V over... (normaal zet je de tester op de accu capaciteit... uit voorzorg met een lager amperage begonnen)
We gaan donderdag morgen met de bus weg ..Vakantie.. nu heb ik met de lokale handel in Zutphen een deal kunnen maken.. semi tractie accu 100Amp/u Varta... (geen gel) voor 170 Euro... moet hem nog ophalen..
Mijn vraag.. de lader van de bus kan toch gewoon dit soort accu's laden... en als de auto aan de paal hangt is dit toch verder ook geen probleem??

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door Leo45 »

Mijn lader laadt nu een accu van 125Ah gaat prima, als het past gewoon doen.

L
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door Pascal-141 »

Leo45 schreef:Mijn lader laadt nu een accu van 125Ah gaat prima, als het past gewoon doen.

L
ik denk dat de vraagsteller eerder bedoeld of het TYPE batterij wel door de Westfalia lader kan/mag geladen worden ... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door vw_camper »

Is IJsselmuiden te ver van jou? Daar zit Bos Tools / Accuweb met grote sortering accu's, verder geen verbinding mee:
http://accuweb.nl/contact-openingstijden/
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door frans_t4 »

Pascal-141 schreef:
Leo45 schreef:Mijn lader laadt nu een accu van 125Ah gaat prima, als het past gewoon doen.

L
ik denk dat de vraagsteller eerder bedoeld of het TYPE batterij wel door de Westfalia lader kan/mag geladen worden ... :knipoog
@ Pascal.. klopt helemaal... maar hij zit er al in...gezien het feit dat we donderdag MOETEN vertrekken... een Varta LDF90 Prof Deep cycle accu...gescoord, beetje door onderhandeld en uiteindelijk voor 154,00 Euro incl BTW mee genomen. Niet een wereld prijs wordt op internet ook voor minder aangeboden... maar ja... dan heb ik hem nog niet voor donderdag thuis... :muur, accu info http://www.caravanencamperaccu.nl/index ... arta-lfd90" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij moet dat geen probleem zijn met laden... heb de auto laten lopen en zie een laadspanning van max 14V
Gezien de haast en de specificaties van deze accu heb ik de knoop maar door gehakt ... en vanavond dat ding in de auto geplaatst... de voetprint is 2cm groter dan mijn oude accu en daardoor heb ik een steun iets moeten verzetten... gaatje boren draadjes tappen en M8 boutjes met RVS onderlegschijven en zo vast als een huis.... en niet van origineel te onderscheiden ... :ikrij

Oude accu heb ik nog ga ik later inleveren brengt ook iets van 12,00 Euro op... (30Kg Lood... :toppie )

@ Bert.... Ja dat is te ver weg om even een batterijtje te halen... maar bedankt voor de tip... hij staat bij mijn favorieten. :toppie

Grt,

Frans...
Laatst gewijzigd door frans_t4 op 26 jun 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door edwinh »

frans_t4 schreef:
Pascal-141 schreef:
Leo45 schreef:Mijn lader laadt nu een accu van 125Ah gaat prima, als het past gewoon doen.

L
ik denk dat de vraagsteller eerder bedoeld of het TYPE batterij wel door de Westfalia lader kan/mag geladen worden ... :knipoog
@ Pascal.. klopt helemaal... maar hij zit er al in...gezien het feit dat we donderdag MOETEN vertrekken... een Varta LDF90 Prof Deep cycle accu...gescoord, beetje door onderhandeld en uiteindelijk voor 154,00 Euro incl BTW mee genomen. Niet een wereld prijs wordt op internet ook voor minder aangeboden... maar ja... dan heb ik hem nog niet voor donderdag thuis... :muur, accu info http://www.caravanencamperaccu.nl/index ... arta-lfd90" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij moet dat geen probleem zijn met laden... heb de auto laten lopen en zie een laadspanning van max 14V
Gezien de haast en de specificaties van deze accu heb ik de knoop maar door gehakt ... en vanavond dat ding in de auto geplaatst... de voetprint is 2cm groter dan mijn oude accu en daardoor heb ik een steun iets moeten verzetten... gaatje boren draadjes tappen en M8 boutjes met RVS onderlegschijven en zo vast als een huis.... en niet van origineel te onderscheiden ... :ikrij

Oude accu heb ik nog ga ik later inleveren brengt ook iets van 25 Euro op... (30Kg Lood... :toppie )

@ Bert.... Ja dat is te ver weg om even een batterijtje te halen... maar bedankt voor de tip... hij staat bij mijn favorieten. :toppie

Grt,

Frans...
Zeg mij even waar 30kg oude accus 25 euro oplevert, dan heb ik ook nog 3500 kilo voor je :yes

Nog even over die lader, let wel als je deze accu leeg trekt dan krijgt waarschijnlijk die Westfalia lader die constant op 14v laad hem niet meer goed vol, hiervoor heb je zon intelligente accu lader voor nodig die ook rond de 16v in zijn laad cyclus mee neemt.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door frans_t4 »

edwinh schreef:
Zeg mij even waar 30kg oude accus 25 euro oplevert, dan heb ik ook nog 3500 kilo voor je :yes[/quote]

Foutje... 0,40 euro p/kg.. .. 12 Euro... :bonk altijd beter dan niets... :toppie
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door edwinh »

frans_t4 schreef:
edwinh schreef:
Zeg mij even waar 30kg oude accus 25 euro oplevert, dan heb ik ook nog 3500 kilo voor je :yes
Foutje... 0,40 euro p/kg.. .. 12 Euro... :bonk altijd beter dan niets... :toppie[/quote]

hehe,

LFd90 zijn bijzonder fijne deep cycle accu's , de prijs is ook prima hoor, ik denk dat de beste man er nog een paar tientje aan over gehouden heeft :ie
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door frans_t4 »

Hoi Edwin,
Bedankt voor de reactie... aangaande de accu... ja op internet zie ik ze staan van 139 ... 200 euro... de beste man heeft er zeker een paar tientjes aan overgehouden.. maar dat mag ook ... was allang blij dat ik nog iets kon scoren voor de vakantie.... Het is altijd weer een gok wat je koopt.. voorlopig ben ik wel weer uit de brand... denk ik.

Frans..

PS. je hebt wel 1400 euro aan oud lood staan... :bifun
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Een accute vraag bus accu HELP

Bericht door edwinh »

frans_t4 schreef:Hoi Edwin,
Bedankt voor de reactie... aangaande de accu... ja op internet zie ik ze staan van 139 ... 200 euro... de beste man heeft er zeker een paar tientjes aan overgehouden.. maar dat mag ook ... was allang blij dat ik nog iets kon scoren voor de vakantie.... Het is altijd weer een gok wat je koopt.. voorlopig ben ik wel weer uit de brand... denk ik.

Frans..

PS. je hebt wel 1400 euro aan oud lood staan... :bifun
Nou ik kan wel wat meer krijgen als 0.40 cent hoor :yes
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie