Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen handleiding voor T4 TDi Carthago Malibu

vragen over de T4
Plaats reactie
interneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2013, 15:32

Geen handleiding voor T4 TDi Carthago Malibu

Bericht door interneth »

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een rode T4 TDi Carthago Malibu (1996, hefdak). Het is mijn eerste camper; van een heleboel zaken begrijp ik nog erg weinig - en iedere vorm van handleiding ontbreekt; zo heb ik geen idee hoe ik de koelkast op gas kan laten werken en wil ik graag de kapotte waterleiding herstellen. Daarnaast wil ik voor de vakantie ervoor zorgen dat het muskietengaas in het hefdak weer muggen weert (er zitten wat kleine gaten in). Misschien is het het beste als ik de beide gazen vervang, maar daar heb ik wel wat aanwijzingen of hulp voor nodig.
Misschien kan ook een California-eigenaar mij met sommige zaken op weg helpen. Ik hoop dat iemand bereid is mij die hulp te bieden.Ik kom met veel plezier naar hem of haar toe.
Bij voorbaat dank,
Paul Meijer
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Geen handleiding voor T4 TDi Carthago Malibu

Bericht door odorf »

Ik begreep dat je handdouche (kraantje) stuk was, misschien lijkt hij op een Reich Carletta Duschomat?
Zie afbeelding:
http://rk-reich.com/images/product_imag ... /138_0.jpg
Dat is de een handdouche die ook als vervanging voor in een California wordt aangeboden.
(En voorzover ik weet de enige kraan met schakelaar en aangebouwde doucheslang.)

Voor wat betreft het muskietengaas; Misschien creatief zijn met naald en draad en de gaten afdekken met een ander stukje gaas?
Of een compleet nieuw stuk erachter plaatsen en langs de rand van het originele gaas door het gaas heen een draad rijgen?
Dan zit het even, en wie weet komt er later meer raad.

Met betrekking tot de koelkast, misschien kun je proberen uit te vinden wat voor soort koelkast gemonteerd zit.
Dan kun je op dat type of merk zoeken naar gebruiksaanwijzingen.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie