Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

controles duitsland

vragen over de T5
jeffrey194
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:24
Locatie: Leerdam

controles duitsland

Bericht door jeffrey194 »

T5 scheurders ik ga over 1 week met vakantie richting italie met mijn t5. Nu heb ik een trailer achter me kont hangen en was toch niet echt van plan om 1300 kilometer 80 te rijden maar toch s,'nachts lekker met 100 op de cruise te rijden. Weet iemand of er vaste flitsers of traject controles in duitsland zijn.

Alvast bedankt gr jeff
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

hee jeff,

nou voor zover ik weet zijn er in duitsland geen traject controles... en je zal dus gewoon moeten blijven uitkijken voor losse flitsers..
ik rij zelf veel met een b-e combinatie in duitsland, rijden meestal 100/110 waar het kan... en tot nu toe nog geen bekeuringen gehad :happy

meestal staan ze in duitsland te flitsen bij werkzaamheden en bij bochten of speciale dingen waar ze appart een snelheid bij vermeld hebben.

fijne vakantie en kijk goed uit.

groeten ruud
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: controles duitsland

Bericht door René »

jeffrey194 schreef:T5 scheurders ik ga over 1 week met vakantie richting italie met mijn t5. Nu heb ik een trailer achter me kont hangen en was toch niet echt van plan om 1300 kilometer 80 te rijden maar toch s,'nachts lekker met 100 op de cruise te rijden. Weet iemand of er vaste flitsers of traject controles in duitsland zijn.

Alvast bedankt gr jeff
Zonneklep naar beneden houden en rechtop gaan zitten,
In Duitsland moeten ze herkenbare foto's hebben van voren geflitst.
De dame in kwestie naast je wordt keurig afgeplakt ivm de privacy.

Je krijgt foto thuis gestuurd met de vraag of je jezelf herkent in de foto. :bonk
Vervolgens kan je op postkantoor betalen als je jezelf herkent.

Groeten Berrie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik kreeg er ook eentje...heb ff gebeld en keurig de foto thuisgekregen...zonder extra kosten.Was 7 km. te hard...prijs? 17 euri!! :bifun
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Snelheids flitsers aan de portalen met snelhheidsborden bij Limburg a/d Laan,geloof derde portaal :ie :ie :politie

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

Mag je in Duitsland tegenwoordig niet gewoon 100 rijden met zo'n combinatie? Met mijn T5 en caravan bleek dat gewoon toegestaan. Of is de trailer combinatie zo zwaar dat het in een andere categorie gaat vallen?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Marko,

Je mag alleen 100 km als je combinatie gekeurd is ! :toppie
Dan krijg je een sticker met 100 erop en die plak je op de caravan.
Op de voorruit krijg je een kleine sticker omdat ze ook van voren flitsen hè!
Anders is het echt nog 80 km. :bonk

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Harry,
Ik heb mijn combinatie bij TÜV in Vaassen laten keuren.
Maar ik heb géén sticker voor de vooruit. Wat is dat voor sticker, en is het niet zo, dat van voren gezien de flitsapparatuur niet ziet dat je met een caravan rijdt, zodat 100km in principe dus géén overtreding is (althans als minimaal 100km is toegestaan).
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Ruud PS,

Het kleine stickertje op de voorruit heeft mijn buurman gekregen bij de sticker die op de caravan moest .(gekeurd in Vaassen)
Wat betreft het van voren flitsen,ze zien ook dat het een vrachtwagen is!
Dus of ze ook zien dat het een caravan combi betreft?
Jij mag het zeggen! :knipoog

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

http://www.kck-online.nl/published/kck/ ... nd.nl.html

Even kopieëren-plakken en je kunt zien waar je combinatie aan moet voldoen.

Let wel op, als je 110 rijdt is dat 30 km te hard en is de boete wel hoog (gelijk afrekenen) en er rijden genoeg "burger-politieauto's" rond.

Bahnmisbraucher, Blick auf den Bahn ???????
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

hahaha ja 110 is wel hard met een be combinatie maar schiet wel op :lach

maar ik hoop eigenlijk dat ze me aan houden en de boel in beslag nemen :politie
de trekker is namelijk een iveco :muur

bij de lagere boetes in duitsland is het vaak zo dat je m kunt afkopen voor 10 euro.. als je maar binnen 5 dagen betaald... dit staat meestal in kleine lettertjes aan de onderkant van de bekeuring...
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

hoi wij zijn nu al 6 x achter elkaar naar italie geweest 3 x met boot met trailer 1400kg en 3 x met de waterscooter met trailer heb nooit onder de 100 gereden eerder 130 a 140 en geen problemen gehad.
Alleen moet je idd opletten bij wegwerkzaamheden ( en die zijn er veel) daar flitsen ze vaak maar dan reed ik gewoon met het verkker 80 of 90 of 100 mee geen probleem gr ferry.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

veel vaste flitskasten in Duitsland, weinig mobiele nog gezien.
Oppassen bij werkzaamheden.

Enne je hebt vakantie... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jeffrey194
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:24
Locatie: Leerdam

Bericht door jeffrey194 »

Opzich te zwaar zal ik niet zijn heb 2 waterscooters erop staan namelijk. Dus zal totaal maximaal een 1200 kilo wegen. Maar zal niet veel harder rijden als 100 en ferry jij bent wel een racemonster trailer erachter 130 a 140 hahahahahaha. Die snelheid zal ik niet gaan rijden.

Bedankt voor de reacties gr jeff
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik ben net terug uit Italie en ben op de heenweg waarschijnlijk wel geflitst van voren. Het betrof hier vaste camera's boven de weg op de 3 richting Koln ! Ik reed met een vouwwagen dus weet nog niet of die ook gespot is achter de relatief hoge T5 :knipoog

Wel heb ik bij thuiskomst een originele Hollandse prent aangetroffen van 62 euro. Opgelopen op de avond van vertrek op de A2 (trajectcontrole) 96 waar ik 80 mag met aanhanger, dus pas daar op !!
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie