Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

vragen over de T4
t4californiabenzine
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2013, 15:27

Re: CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

Bericht door t4californiabenzine »

Het lijkt er op dat het hoge CO probleem verholpen is.
Opnieuw nieuwe lambda sonde geplaatst ondanks dat vorige net nieuw was. Zag er compleet zwart uit en met verkeerde tang aangedraaid want helemaal ingedeukt metaal.

Problemen echter niet wereld uit want blijft onregelmatig lopen en houdt flink in bij optrekken. Om de 3-4 seconden bij hogere snelheid.
Zal een nieuwe posting plaatsen om het verder te verduidelijken.

Iedereen bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

Bericht door Harry62 »

Vacuumleiding van de rembekrachtiger niet lek?
Zekeringkast bovenop de accu goed nagekeken op kleine breukjes van de zekeringen? Zit de dynamo ook op!!
Massa motorblok en carroserie goed?
Bougie kabels afzonderlijk doorgemeten?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
t4californiabenzine
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2013, 15:27

Re: CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

Bericht door t4californiabenzine »

@harry62

Beiden garages gaven aan dat bougiekabels, rotor en verdeelkap prima waren.

De rembekrachtiger is het niet; zit m echt in het electrische/mechanische gedeelte. Anders zou motor bij stationair regelmatig lopen en geen verschil tussen koude/warme motor?

Als de motor koud is gaat het nog redelijk als ik m in z'n 1 optrek. Na er een aantal kms mee gereden te hebben ander verhaal. Dan houdt de motor flink in.

Wat mij het meest opvalt is dat het inhouden zo geregeld gebeurt. Om de 3 seconden. Alsof er eerst een soort druk opgebouwd wordt, deze 'ontlaad' (het inhouden) en zich dan weer in 3 seconden opbouwt.

Als de motor stationair loopt dan hoor je van tijd tot tijd ook dat de motor even onregelmatig loopt ('klein hoestje'/prutteltje) maar dan minder vaak. Dreigt soms bijna even af te slaan maar dit gebeurt dan toch net niet.

Ik ben er in ieder geval nog niet uit, dus verdere tips meer dan welkom!
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

Bericht door Harry62 »

Zoals je het verteld zou ik in eerste instantie toch nog eens de bougiekabels testen. Desnoods even vervangen door andere.

Ik weet het niet zeker maar de ontsteking wordt toch geregeld door een hall gever die een signaal krijgt van de BDP sensor.
Controleer alle stekkerverbindingen eens. En de hall gever is volgens mij door te meten. (Garage)

Daarnaast heb je ook nog een klopsensor op het motorblok. Als deze stuk is komt dat vooral naar voren bij hoge buitentemperaturen.
Maar komt niet geheel overeen met je omschrijving van de klacht. (hij gaat dan pingelen)

Vacuum leiding gaat vaak lek als de motor 'kantelt,' dus bij optrekken. De harde leiding scheurt op de duur.

En de zekeringen op de accu kijk die echt goed na. En vervang ze, kosten € 0,50 per stuk.
Een haarscheurtje in die zekeringen geeft ook (vergelijkbare) problemen
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
t4californiabenzine
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2013, 15:27

Re: CO gehalte te hoog en voedingsspanning te laag

Bericht door t4californiabenzine »

@harry62

Ik ga het dan ook aan de 3e garage vragen om eea door te meten.
Net in ieder geval de zekeringen goed bekeken en in ieder gevalmet blote oog niets te zien.

De bougiekabels zal ik ook moeten laten doormeten.

Inmiddels een mini-vakantie armer aan arbeidsloon, de vakantie uitgesteld en nog geen oplossing gevonden. Geef mij maar een lekke band; weet ik tenminste wat ik doen moet.... ;-)
Plaats reactie