Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

turbo druk

vragen over de T4
Plaats reactie
nicke
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2013, 09:51

turbo druk

Bericht door nicke »

Hallo lezers, ik ben nieuw op het forum en wil graag gebruik maken van jullie kennis en expertise;
Vandaar mijn bijgaande vraag: Mijn T4 2.5 TDI van 2003 heeft onlangs nieuwe distributieriemen gekregen op km stand 180.000.
Auto liep immer perfect. Na deze ingreep deed mijn turbo niets meer. De auto heeft nog een paar herhalingsbezoeken bij mijn garage gehad die uiteindelijk concludeerde men dat de turbo defect was en geheel vervangen moest worden. Na een bezoek aan een second opinion garage alwaar de brandstofpomp is ingeregeld door VAG.Com gekwalificeerd persoon is de auto een stuk levendiger geworden, de turbo werkt naar mijn mening weer. Echter: bij gebruik zonder caravan behaalt de auto een snelheid van maximaal 140 km wat voorheen hoger was. De turbo werkt dan prima.
Bij gebruik van de bus met caravan aan de haak ( 1200 kg leeg gewicht ) komt de bus niet hoger meer als 95 km / uur wat daarvoor bijna 120 km /uur is. Dat laatste is absoluut onverantwoord echter ik geef aan dat de bus dat wel kon.
Ook heb ik afgelopen weekend met de caravan er achter gereden en na 100 km hield de turbo er mee op. Na een stop deed de turbo het weer wel. Welnu wat zou er nu nog aan kunnen mankeren , waar moet ik de 'fout' nu nog zoeken , graag reactie waarvoor alvast mijn dank !!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: turbo druk

Bericht door odorf »

Hoi Nicke,

:wjw

Kijk ook eens hier:
viewtopic.php?f=2&t=42956" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gert Jan de J
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jul 2010, 11:05
Locatie: Breda

Re: turbo druk

Bericht door Gert Jan de J »

Zelf iets dergelijks gehad.
Oorzaak bleek een slecht teruggezette stekker van de LMM.

Groet

Gert Jan
T4 TDI California Advantage 2000
:campingT4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: turbo druk

Bericht door René »

Mogelijk lekke vacuum slang, krijg je ook gekke dingen.

Turbo stuk lijkt mij erg sterk.
Wat doet uitlezen en loggen van de kanalen 3, 8, 3n 11.
Geen foutmeldingen?


Grtzzz Rene
nicke
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2013, 09:51

Re: turbo druk

Bericht door nicke »

Laat ik binnekort wederom onderzoeken , bedankt voor jullie reacties , wordt vervolgd ! Dank .
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: turbo druk

Bericht door Multivan Generation »

Welke regio kom je vandaan?
Er zijn hier genoeg forumleden die je auto rijdend kunnen uitlezen, en je een goed advies kunnen geven.

Garage kost meestal meer..

Oja, welkom op weetjewel :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: turbo druk

Bericht door dennisvt4 »

om even in te haken op deze klacht ik had ook zoiets namelijk net onderweg naar het vakantie adres, vroeg je power dan viel die weg gas los en hij deed t weer deed ie paar keer totdat ie dan uiteindelijk helemaal uitviel

was defecte brandstof pomp, nadenkend had ik al eerder last gehad van vermogen die wegviel, en nu met caravan erachter moet ie nog meer leveren, wat ie dus niet haalde

is mischien ook iets om aan te denken
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
nicke
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2013, 09:51

Re: turbo druk

Bericht door nicke »

Hallo , bedankt voor jullie reacties , ik woon in de regio Brabant Zuid Oost en mijn technische man is binnenkort weer terug van zijn vakantie. Ik zal hem dan informeren hoe de bus nu reageert, daarna laat ik het jullie wederom weten !

Grt
Nicke
nicke
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2013, 09:51

Re: turbo druk

Bericht door nicke »

Welnu , na het leeghalen van de katalysator is de power geheel terug. De turbo werkt 100 % en ook met de maximaal te behalen snelheid zit het ook goed. Bus is er veel sneller op geworden. Allen bedankt voor de tips !!
Plaats reactie