Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rvs uitlaat Ebay

vragen over de T4
Bus-Ed
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 07:35

rvs uitlaat Ebay

Bericht door Bus-Ed »

Hallo,

Omdat mijn middendemper op is en ik besloten heb nog een tijd met de bus (T4 kwb, 2,5 TDI) te blijven rijden wil ik overgaan op een RVS uitlaat.
De bedoeling is de midden en einddemper te vervangen door RVS.

Omdat mijn ervaring is dat de prijzen in Duitsland meestal lager liggen heb ik wat zitten zoeken op Ebay. Ze verkopen daar ogenschijnlijk nette dempers en zelfs deze set voor een prijs waar je hier stalen dempers voor koopt: http://www.ebay.de/itm/EDELSTAHL-VW-Tra ... 522wt_1595" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb al wat gezocht binnen het forum maar ben benieuwd wat jullie ervaringen met dit soort uitlaten en wil weten of de pasvorm en geluid hetzelfde is.
Ander motorgeluid is niet echt een wens en hij mag er niet minder door gaan lopen. Zelf monteren gaat wel lukken.

Dus wat is wijsheid en waar moet ik rekening mee houden.

Vast bedankt voor de reacties !
Ed
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door DNS »

Lijkt op het eerste gezicht op een RVS replica van het originele systeem, dus het geluid zal waarschijnlijk hetzelfde blijven. Over de kwaliteit kan ik zo niets zeggen. Ik heb zelf ooit een goedkope stalen aftermarket middendemper via Ebay.de gekocht, maar die was erg slecht gebogen qua buizen (erg vernauwend in de bochten) en na 3 jaar ook al weer rot. De RVS sportuitlaat die ik daarna ook weer via Ebay.de heb gekocht was echter wel weer een erg net stuk buig/laswerk (zat ook netjes een verloopstuk bij, omdat die een grotere buisdiameter dan standaard had).

Dan moet je dus eigenlijk iemand vinden die exact deze uitlaat al eerder gekocht heeft. Prijs lijkt mij niet slecht als het een nette RVS set is.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
De Graveur
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door De Graveur »

Ik ben nog steeds blij met de uitlaat van EPS.
Van voor tot achter rvs
Deze zit er alweer jaaaaaaren onder. :yes
afgelopen jaar een scheurtje in een las,even gebeld...langskomen en gerepareerd.
Garantie (volges mij zelfs levenslang) :toppie

:zwaai Willem
Bus-Ed
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 07:35

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Bus-Ed »

Dennis, Willem, dank voor de reactie.

Willem aan welke kosten moet ik denken bij een EPS uitlaat ?
Heb jij alles RVS of ook alleen de beide dempers ?

Groet
Ed
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Roel van D »

je kunt er een complete rvs uitlaat onder hangen maar 1 nadeel van rvs is dat het ontzettend warm word. en deze warmte kan bij een diesel zelf gevoeld worden in de cabine omdat de verbrandingstemperatuur veel hoger word dan bij een benzine. ik heb zelf een gealiminumseerde pijp van voor tot de einddemper en die is wel van rvs met een mooi rvs sierstuk. ook is de diameter van de nieuwe pijp groter minder tegendruk ook omdat de katalysator en middendemper er tussenuit is. en egt meer herrie is mn bus niet gaan maken. diesel maakt van zichzelf al niet al te veel herrie en in de pijp zitten ook nogal wat bochten wat ook genoeg geluid dempt. mn bus maakt nu een iets dieper diesel geluid en bij stationair draaien hoor ik de turbo ook mooi een beetje fluiten bij de einddemper en in de auto zelf niet. ik heb hier iets van 500 voor betaald. maar dan was de uitlaat wel naar mijn wens gemaakt.Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Bart H »

Vraagje

Waarom verkiezen mensen een RVS uitlaat tbv bijvoorbeeld zo iets: http://link.marktplaats.nl/1001670034" onclick="window.open(this.href);return false; ?
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Bus-Ed
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2008, 07:35

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Bus-Ed »

Onderstaande opmerking van DNS geeft denk ik je antwoord:

'Ik heb zelf ooit een goedkope stalen aftermarket middendemper via Ebay.de gekocht, maar die was erg slecht gebogen qua buizen (erg vernauwend in de bochten) en na 3 jaar ook al weer rot'

Ikzelf ben het een beetje zat op om de 2 a 3 jaar weer een nieuwe demper te moeten kopen. Heb spijt dat ik het 10 jaar geleden niet meteen overgegaan ben op RVS. Daarbij verwacht ik dat de pasvorm niet top zal zijn.

Groet
Ed
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Bart H »

Duidelijk, denk dat ik over een jaartje ook aan een andere moet :)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Multivan Generation »

Bart H schreef:Duidelijk, denk dat ik over een jaartje ook aan een andere moet :)
Oh,
en dat weet je nu al?

Ik heb er ook eentje van Skytune uit Maldegem(B) onder.
EPS heeft de naam,
maar woon je in het Zuiden van Nederland,
dan kan Skytune in belgië wel eens een kostengunstiger alternatief zijn.
Ik bespaarde er ongeveer 600 euro op een uitlaat op maat :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Jurgen VH »

Zit er op deze uitlaten skytune en EPS een E-keur op want hier in B zitten we met die k*t TC en elk jaar sleutelen zie ik ook niet echt zitten :nuts
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door frank884 »

waarom hang je er niet een gewone uitlaat onder van e bay een midden EN einddemper kosten onder de 75 euro samen
of wat bart H op marktplaats aangeeft in de eerdere berichten
ik heb die ebay middenen eind demper er nu al weer 5 jaar onder hangen en mocht die over 2 jaar rot zijn??
dat houdt die zeker nog uit,.. dan kost die me 7,50 euro per jaar een uitlaat is iets anders dan een essentieel motoronderdeel
en die is zo vervangen...
voor die prijs rijden dat lukt nooit met een dure RVS uitlaat EN elke T4 is nu al MINIMAAL 10 jaar of ouder
ik hoop ook dat die van mij 4-ever is maar realistisch is het met 16 jaar max 18 wel een keer voorbij
of er komt met 16 jaar een moment dat er kosten aan komen die niet meer in verhouding staan tot de waarde van het voertuig.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door koensch »

In 1994 een RVS uitlaat van EPS laten monteren onder m'n VW Taro en er 350.000 km mee gereden. Een keer en ophangbeugeltje laten repareren, verder geen malleur gehad in 11 jaar. Kostte destijds ca 1000 gulden en nooit meer een cent kosten gehad aan de uitlaat.

Voor zakelijke en prive rijders een goede investering
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef:waarom hang je er niet een gewone uitlaat onder van e bay een midden EN einddemper kosten onder de 75 euro samen
of wat bart H op marktplaats aangeeft in de eerdere berichten
ik heb die ebay middenen eind demper er nu al weer 5 jaar onder hangen en mocht die over 2 jaar rot zijn??
dat houdt die zeker nog uit,.. dan kost die me 7,50 euro per jaar een uitlaat is iets anders dan een essentieel motoronderdeel
en die is zo vervangen...
voor die prijs rijden dat lukt nooit met een dure RVS uitlaat EN elke T4 is nu al MINIMAAL 10 jaar of ouder
ik hoop ook dat die van mij 4-ever is maar realistisch is het met 16 jaar max 18 wel een keer voorbij
of er komt met 16 jaar een moment dat er kosten aan komen die niet meer in verhouding staan tot de waarde van het voertuig.
Dat jij het niet ziet zitten, vind ik prima,
ik zie het niet zitten om met 10 jaar oude banden rond te rijden, ook al zit er nog wel 3 a 4 millimeter profiel op.
Is een veiligheids issue en daar bespaar je niet op..
viewtopic.php?f=2&t=43174 :zwaai

Er zijn een aantal redenen om niet voor een standaard uitlaat te kiezen,
en die kun je zelf wel bedenken, en nee dat heeft niet met kosten te maken,
maar meer met rijplezier :zwaai

Ik ben nu ook met een project bezig, en is dat nodig? ---> nee.
Maar we zijn allemaal liefhebbers onder elkaar en niet iedereen keert iedere eurocent om,
of rekent alles uit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jordydereus

Re: rvs uitlaat Ebay

Bericht door jordydereus »

ik heb een orginele VW uitlaat eronder zitten

zit er al zeker 7 jaar onder..
af en toe een lassie , hier en daar , en een plaatje.
gaat prima zo !
Plaats reactie