Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

diefstal beveiliging

vragen over de T4
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: diefstal beveiliging

Bericht door vw_camper »

Endebendebus schreef:(of kijkt de vijand mee :ie )
ja, denk het wel......
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Oviivo »

Ruud schreef:
Mac schreef:
Harm schreef:Als ik het goed zie heeft het Dipol system geen afschermplaat aan de onderzijde die voorkomt dat de blokkering van de schakelstang kan worden bereikt. Bear Lock heeft dat wel.
Klopt, zat er bij mij ook niet bij, voor het prijsverschil met een Bearlock kun je een hoop plaatstaal kopen, en zelf een afschermplaat maken.
Overal verschillende bouten inzetten, vertraagd ook enorm om het te demonteren. :nuts
en bij construct zitten afbreek bouten,eenmaalvast niet meer los te draaien
Bearlock idem
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: diefstal beveiliging

Bericht door freek »

ik had idd een draadje verkeerd aangesloten. Nu werkt de startbeveiliging met het relais wel. Mooiste is natuurlijk dat je het relais bedient met een aparte afstandsbediening ipv een verborgen schakelaar. Maar ook dat is vrij simpel aan te leggen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Arvie »

Ondanks dat 'de vijand' ook meekijkt (al weet ik niet of die dit Nederlandse forum kan lezen :))een paar toevoegingen:
- Ik had op mijn T3-tje ook een 'geheime schakelaar' die de dieseltoevoer afsluit, was eenvoudig te installeren en werkte perfect (behalve dat hij de diesel ook afsloot als ik toeterde, maar dat is later opgelost).

- Een collega van mij heeft een extra afsluitertje op de benzine-toevoer van zijn auto gezet, ook met een schakelaartje. Het voordeel hiervan is (volgens hem), dat de auto eerst nog een paar honderd meter rijdt, voordat hij ermee stopt (als de vlotterkamers v.d. carburateur (-s) leeg zijn). Geen idee of dit op een T4 kan (niet op een diesel, niet op een injectiemodel lijkt me), maar vond het idee wel charmant: de dief rijdt ermee weg, denkt succesvol te zijn, dan midden op het kruispunt stopt 'ie ermee --> dief zal niet uitgebreid gaan zoeken naar de oorzaak (want hij staat waarschijnlijk ergens midden op de weg), maar eieren voor zijn geld kiezen. Dit lijkt beter dan dat de auto meteen al niet start, en de dief wellicht de tijd heeft om 'rustig' te zoeken naar schakelaartjes, afsluitertjes etc.

- Ik zou zelf toch voor een (goed!) verborgen schakelaar gaan als voor een afstandbediening - deze laatste is wellicht 'te onderscheppen' (althans - het signaal), en storingsgevoeliger. Of men steelt je sleutelbos met je afstandsbediening eraan en kan alsnog weg met je bus - met een apart schakelaartje gaat dit niet...

- Op bus-forum.nl (meer T3 dan T4) zijn ze heel actief met pedaalsloten voor een T3 busje, had er ook een op de mijne, leek ook goed te werken (tot nu toe nog geen bus met pedaalslot gestolen!). Over extra stuursloten is men daar wat minder enthousiast - stuur is eenvoudig door te zagen / er zit zoveel speling op de meeste stuursloten, dat men er toch wel mee weg kan rijden.

Wellicht hebben jullie hier wat aan..

Remko.
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: diefstal beveiliging

Bericht door frank884 »

Arvie schreef:Ondanks dat 'de vijand' ook meekijkt (al weet ik niet of die dit Nederlandse forum kan lezen :))een paar toevoegingen:
- Ik had op mijn T3-tje ook een 'geheime schakelaar' die de dieseltoevoer afsluit, was eenvoudig te installeren en werkte perfect (behalve dat hij de diesel ook afsloot als ik toeterde, maar dat is later opgelost).

- Een collega van mij heeft een extra afsluitertje op de benzine-toevoer van zijn auto gezet, ook met een schakelaartje. Het voordeel hiervan is (volgens hem), dat de auto eerst nog een paar honderd meter rijdt, voordat hij ermee stopt (als de vlotterkamers v.d. carburateur (-s) leeg zijn). Geen idee of dit op een T4 kan (niet op een diesel, niet op een injectiemodel lijkt me), maar vond het idee wel charmant: de dief rijdt ermee weg, denkt succesvol te zijn, dan midden op het kruispunt stopt 'ie ermee --> dief zal niet uitgebreid gaan zoeken naar de oorzaak (want hij staat waarschijnlijk ergens midden op de weg), maar eieren voor zijn geld kiezen. Dit lijkt beter dan dat de auto meteen al niet start, en de dief wellicht de tijd heeft om 'rustig' te zoeken naar schakelaartjes, afsluitertjes etc.

- Ik zou zelf toch voor een (goed!) verborgen schakelaar gaan als voor een afstandbediening - deze laatste is wellicht 'te onderscheppen' (althans - het signaal), en storingsgevoeliger. Of men steelt je sleutelbos met je afstandsbediening eraan en kan alsnog weg met je bus - met een apart schakelaartje gaat dit niet...

- Op bus-forum.nl (meer T3 dan T4) zijn ze heel actief met pedaalsloten voor een T3 busje, had er ook een op de mijne, leek ook goed te werken (tot nu toe nog geen bus met pedaalslot gestolen!). Over extra stuursloten is men daar wat minder enthousiast - stuur is eenvoudig door te zagen / er zit zoveel speling op de meeste stuursloten, dat men er toch wel mee weg kan rijden.

Wellicht hebben jullie hier wat aan..

Remko.

Pedaalslot misschien effectief maar veel te veel werk om telkens te plaatsen,
en dan wordt het,.... het is toch maar even..niet elke keer gedaan..
de Bearlock, en een verborgen schakelaar evtl meerdere schakelaars in serie
op de brandstoftoevoer is veel eenvoudiger om er ook voor even op te zetten en zeer effectief
evtl toegevoegd nog met een stuurklem, bij riskante plaatsen (aan eenbosrand) even wandelen op de veluwe carpool plek enz enz
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Arvie »

Wel mee eens...

Als ik eerlijk kijk hoe vaak ik mijn pedaalslot erop had zitten, vaker niet dan wel...

Gr. Remko
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Herman744 »

Boulderbus,

Heb je mijn PB niet ontvangen?

Herman744
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: diefstal beveiliging

Bericht door vw_camper »

Arvie schreef:Ondanks dat 'de vijand' ook meekijkt (al weet ik niet of die dit Nederlandse forum kan lezen :) Remko.
Ik ga er van uit dat tenminste een paar van hen Nederlands kunnen lezen en anders heb je nog Google Translate.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Jos M »

iemand ervaring met dit stuurslot http://stuurslot24.nl/disklok.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: diefstal beveiliging

Bericht door frank884 »

Jos M schreef:iemand ervaring met dit stuurslot http://stuurslot24.nl/disklok.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is wel een duur ding, zoveel heeft mijn bearlock nog niet gekost
en daarvan is het even in de achteruit de pin in de bodem en klaar is kees.

en ook een groot apparaat zo'n stuurslot moet je al opbergen achter in de bagage ruimte lijkt me ..
zo'n ding kost maar een paar tientjes http://www.autot.nl/electro/beveiliging ... 3godJ3oADA" onclick="window.open(this.href);return false;

kun je idd het stuur doorzagen, maar dat is ook een klus
en in combinatie met meerdere dingen zoals Bearlock en nog een paar zaken die ik hier niet vermeld
wordt het een lastige auto om te stelen

PS: gisteren terug gekomen van vakantie, (auto goed beveiligd) maar de garage opengebroken :gif :gif
ongeveer voor 400 a 450 euro aan spullen weg,... leuke thuiskomst,..
garage loopdeur is ook peperkoek--- weer een beveiligings klus---
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Multivan Generation »

Ik vind nog steeds dat hoe ze een Bearlock monteren,
dat de werkzaamheden in het interieur bij een T4 er een beetje droevig uitzien.
Zal misschien (hopelijk wel) te maken kunnen hebben met het inbouwstation, maar toch..

Ze zagen zo een stuk uit een kunststof afwerkkap, en een stuk uit je stoffen/rubberen vloermat.
In de meeste gevallen, als ze hem een cm meer naar voren monteren/plaatsen,
ziet het er esthetischer een stuk fraaier uit..

De beveiliging van Bearlock kan heel goed zijn,
maar dat vind ik, voor mezelf nogal een min-punt/afknapper.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: diefstal beveiliging

Bericht door frank884 »

er is bij mij niks uit de kunstof afwerkkap gezaagd
hij staat gewoon 1of 2 cm voor de pook
ik heb het ding er al 7 jaar inzitten bij het inbouwstation van Bearlock "niedzwiedz-lock" in Lubon ingebouwd
en die wordt ALTIJD gebruikt nooit niks aan super ding!!!!
wat is er simpeler als in z'n achteruit en de pen de bodem in drukken
en als je komt de sleutel erin pen veert zelf omhoog en gaan met de banaan..
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Multivan Generation »

kun je eens een foto plaatsen?

En kan dat bij iedere T4 bak,
de achteruit ontgrendeling bij mij is namelijk met kabel :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: diefstal beveiliging

Bericht door vw_camper »

Bij mij staat de Bearlock ook voor de pook. Heb een AXG TDI.
Groeten, Bert
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: diefstal beveiliging

Bericht door Ruud »

bij mij zit het slot naast de pook en het word een routine met de tijd
Plaats reactie