Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foutkodes

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

foutkodes

Bericht door willem451 »

Kan iemand me vertellen waar de koelmiddeltempgever zit foutkode 040F (+kortsluiting) deze is wisbaar en treed incidenteel op, krijg geen fout melding op diplay dashboard.

Foutkode 2 is 0523 versnellingsbak stuur eenheid (geblockeerd/zonder spanning) deze is niet wisbaar waar moet ik die zoeken? het betreft een 2,5tdi synchro van 2003 5 bak gaat via canbus geen foutmelding display

Fout 3 Die ik al eerder heb gehad en nu steeds vaker terug komt. Als ik van een hogere snelheid90-100 me laat uitvieren komt meestal bij 70 km/h een foutmelding op het diplay STOP oliedruk, motor aus, sehe betriebsanleiting als je dan weer gas geeft verdwijnd de fout melding zo niet dan motoruit weer starten en weer rijden. In de stad doet die het bijna konstant. Krijg geen foutmelding bij uitlezen computer. Oliedruksensor vervangen een half jaar geleden toen was het probleem weg en nu begint die weer kan toch niet weer de oliedruksensor zijn.

Ga dit weekend de oliedruk analoogmeten moet 2bar zijn bij 2000 toeren heeft iemand nog andere ideeën waaar ik het kan zoeken


Groeten Willem 451
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: foutkodes

Bericht door henkru »

Gerrit speek op internet staan alle code's
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
HenkO
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2013, 20:33

Re: foutkodes

Bericht door HenkO »

Hi,
Hoe is het nou afgelopen met de oliedrukproblemen? (Ik heb soortgelijke problemen en kan misschien van je ervaringen leren).
Oliepomp vernieuwen? Oliefilter verstopt? Beschadigingen aan de motor tgv. te lage oliedruk?
gr. HenkO
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: foutkodes

Bericht door willem451 »

Hallo aan Gerrit heb ik niks gehad de foutkode van de versnellingsbak hoort bij een automatische bak en die heb ik dus niet. Sesor koelvlst vervangen en foutkode gewist.

Oliedruk gemeten deze was te laag onder 2 bar bij 2000 toeren. Carterpan verwijderd goeiedag wat een werk is dat tot mijn grote vebazing was deze brandschoon geen enkele vorm van slijpsel, drijfstanglagers en krukaslagers gekontroleerd (die achter vliegwiel kun je niet loshalen met ingebouwde motor en vliegwiel) deze zagen er gewoon goed uit met minimale slijtage.
Olie aanzuigbuis met zeef ggewoon schoon, kon me niet voorstellen dat de oliepomp het probleem zou zijn.

OP het motor schema staan 2 "over"drukventielen 1 zit achter de oliedruksensor veer met tonnetje de andere achter de oliepomp is te bereiken van buitenaf zonder carterpan te verwijderen. Alles weer in elkaar gezet heb de oliedruk niet meer kunnen meten ivm met vakanties.
Zelf heb ik er nu weer 10 000 weer mee gereden en kontrolelamp STOP is niet meer aangegaanis niet meer aangegaan ook niet toen ik er een autotrailer achterhad (1900kg) in de bergen.

Hoop dat je er wat aanhebt vind het een heel vervelend probleem wat bij VW niet bekend is en je eigenlijk nauwlijks support van krijgt.

Weet niet of jij dat ook hebt dat je heel gespannen hierdoor rijd.
Plaats reactie