Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vacuumpomp lek ?

vragen over de T4
Plaats reactie
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Vacuumpomp lek ?

Bericht door driezer »

Dag jongens ! Lang geleden sinds ik nog eens op het forum ben geWeest ! Vooral omdat wij beslist hebben dat een vw t4 niet voldoende is voor onze wensen , namenlijk , wij gaan graag offroad , en zouden graag intercontinentaal overland gaan reizen. Dus hebben wij een iveco 40.10 turbodaily 4x4 gekocht !
Dit terzijde , een goede vriend van me rijdt met aan t4 califronia 2400 d geloof ik , en opreis ging zijn vacuumpomp lek ...
Een plaatselijke garage 'maakte' het .. Toen de pomp kapot ging spoot de olie eruit , na de herstelling was de lek aanzienlijk verminderd . Ze zijn thuis geraakt . Maar toen ik wou kijken wat er mis was , en de bus gestart werd , ging er iets mis met de pomp , en begon de olie er weer uit te spuiten ! Samen met de olie kwam er een rond , ijzeren schijfje uit de pomp gevlogen , die achteraf gezien perfect in het gat paste waar de olie uitkwam .. Sorry , ik kan het niet beter uitleggen . Het lijkt mij wel een olie kanaal ofzo , ik snap het niet ... ,!? Iemand een idee ? Alvast bedankt . Groetjes , dries
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Vacuumpomp lek ?

Bericht door MrMillion »

Dan is de nieuwe pomp weer stuk. Waarschijnlijk fabricage fout of de verkeerde pomp gemonteerd. Weet niet van welk jaar de bus is, maar een vroege 2.4 heeft een andere pomp met een iets kortere stift. Monteer je een "nieuw" type pomp (die tevens 100,- goedkoper is) dan slaat deze kapot. Zelf heb ik 1 gehad waar het kleine "schijfje" van de behuizing scheurde. Maar dit was een fout in het gietwerk.

Groet Coen
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Vacuumpomp lek ?

Bericht door driezer »

Bedankt voor de reactie !
Plaats reactie