Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
Weet er hier iemand iets of deze nieuwere modellen een distributieriem hebben met de daarbij horende vervangingskosten rond de 100000km, of hebben deze modellen ook distributietandwielen zoals de 5cylinders T5's?
Laatst gewijzigd door bthebird op 06 okt 2013, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VW T5 2.0 commonrail
De nieuwe 2.0 TDI's hebben een distributieriem.
Re: VW T5 2.0 commonrail
Maar vervangen moet pas rond 210.000km dacht ik.
Re: VW T5 2.0 commonrail
Kijk, dat zou ik dus graga eens weten. Ik kom van een 2.5tdi met zo'n 130pk en zou misschien een 2.0 commonrail willen kopen met 84pk. Wel een zeer groot verschil in power. Waarin verschilt de 84pk versie met de andere T6 modellen? Kan de 84pk redelijk veilig gechipt worden naar wat meer koppel om af en toe een zware remork te trekken?Erik701 schreef:Maar vervangen moet pas rond 210.000km dacht ik.
Re: VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
Je bedoelt gewoon de T5-GP?
Verschillen zijn bij de goedkoopste versie's (84, 102 en 114 PK) gewoon software-matig.
Door de betere VAG-tuners (bijv. JD) kan er eenvoudig 175PK uitgehaald worden.
Verschillen zijn bij de goedkoopste versie's (84, 102 en 114 PK) gewoon software-matig.
Door de betere VAG-tuners (bijv. JD) kan er eenvoudig 175PK uitgehaald worden.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

Re: VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
DNS schreef:Je bedoelt gewoon de T5-GP?
Verschillen zijn bij de goedkoopste versie's (84, 102 en 114 PK) gewoon software-matig.
Door de betere VAG-tuners (bijv. JD) kan er eenvoudig 175PK uitgehaald worden.
Ok, aangepast. Klinkt goed, van dat softwarematige.

Re: VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
Alleen het koppel wordt wat lager gehouden voor de koppeling-2mv-versnellingsbak.
De GP van JD (84pk) heeft ruim 180pk en ruim 400nm met alleen aangepaste software en een dpf delete.
Mijn 84pk heeft nog wel de dpf en zit op 176pk en 364nm
Ik rijdt er al 25dkm mee rond met een grote smile op mijn gezicht.
De GP van JD (84pk) heeft ruim 180pk en ruim 400nm met alleen aangepaste software en een dpf delete.
Mijn 84pk heeft nog wel de dpf en zit op 176pk en 364nm

Ik rijdt er al 25dkm mee rond met een grote smile op mijn gezicht.
T5 GP Multivan Edition 25
Re: VW T5 of T6 2.0 commonrail vraagjes.
Ik zou al zeer blij zijn met 120pk en Iets rond de 300nm...ik zou niks kapot willen rijden als ik occasioneel eens een zwaar vrachtje moet trekken.rene930 schreef:Alleen het koppel wordt wat lager gehouden voor de koppeling-2mv-versnellingsbak.
De GP van JD (84pk) heeft ruim 180pk en ruim 400nm met alleen aangepaste software en een dpf delete.
Mijn 84pk heeft nog wel de dpf en zit op 176pk en 364nm![]()
Ik rijdt er al 25dkm mee rond met een grote smile op mijn gezicht.