Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

isolatie schapenwol, hoe hoog onderkant

vragen over de T4
Plaats reactie
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

isolatie schapenwol, hoe hoog onderkant

Bericht door Daggie »

Hallo weetjewellers,
Voor de vw tot camper ombouwende en deze met schapenwol isolaterende experts onder jullie een vraag;

aangezien ik me kan voorstellen dat de meeste condensatie vanwege zwaartekracht naar onder zal zakken vroeg ik me af of het slim is om de laag schapenwol isolatie in de wanden niet helemaal tot onderaan te bedekken. Mocht zich toch veel vocht gaan verzamelen onderin, zou ik niet willen dat er een laag natte wol ontstaat die tegen het metaal aan blijft hangen.

Tips/ ervaringen?

Dit weekend beginnen wij met de isolatie van onze T4.

Veel dank!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: isolatie schapenwol, hoe hoog onderkant

Bericht door odorf »

Volgens mij is het voordeel van schapenwol juist dat er geen vochtophopingen ontstaan.
Maar daar zal Geert de Wolexpert zeker sluitend antwoord op hebben.
Als je toch de boel open hebt lijkt het mij wel een goed idee om de onderste delen preventief in te spuiten met een was oid.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: isolatie schapenwol, hoe hoog onderkant

Bericht door Bart H »

Hoi,

Ook ik heb schapenwol aangebracht maar eerst de onderranden voorzien van een laagje interieur tectyl.
Ook heb ik de houten beplating aan onderzijde niet tot op de bodem dicht gezet en heb ik de houten beplating bekleed met stof die over de stalen constructie boven doorloopt. Deze stof is ademend dus er is enige ventilatie mogelijk....

Succes ermee en vergeet de foto's niet he ;)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: isolatie schapenwol, hoe hoog onderkant

Bericht door Anno »

Mijn T5 heb ik voorzien van een schapenwolletje. Van belang is dat de bekleding aan de binnenkant niet afgesloten is met bv folie. Op die manier kan er toch nog vocht verdampen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Plaats reactie