Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

help! ruitenwisser mechanisme achter

vragen over de T4
Plaats reactie
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

help! ruitenwisser mechanisme achter

Bericht door Daggie »

Oeps!
Tijdens het isoleren van onze T4 met schapenwol vanochtend zijn we iets te enthousiast geweest met het vullen van de holtes in de achterklep. Het ruitenwismechanisme is vastgedraaid in de wol. Na alle wol weer verwijderd te hebben, blijven we met een probleem zitten; het pinnetje dat in het gaatje van de metalen staaf die naar de ruitenwisser leidt schiet er bij elke beweging weer af. Zat er misschien een afdekdopje op deze pin? Is die er af gevallen tijdens het wolfiasco? Ik kan in ieder geval niets vinden, er is volgens mij niets gevallen.

Wie oh wie kan mij helpen?

Zie foto: op de foto zie je de bolle kant van het pinnetje, het probleem zit m in het uiteinde van het pinnetje, daar glijdt het metalen ding met gat steeds af...
Bijlagen
photo-30.JPG
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: help! ruitenwisser mechanisme achter

Bericht door Daggie »

hmm.. Interessant. Ik dacht al dat het gat in het platte metalen deel misschien een soort rubber was, omdat het een donkere kleur heeft, maar het voelde heel hard aan.

Goed advies over de afwatering in de deuren. Ik haal de wol weer uit de onderkant.
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: help! ruitenwisser mechanisme achter

Bericht door Daggie »

Een spuitbus ML? Wat is dat?
Ik heb wel tectyl anti roest spray voor holtes, is dat ook goed? Maar nu maak je me aan het twijfelen qua isolatie, ik moet toch wel wát schapenwol in de deur doen? Loopt er bij regen dan water door de hele binnenkant van de deur?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: help! ruitenwisser mechanisme achter

Bericht door Multivan Generation »

Daggie schreef:Een spuitbus ML? Wat is dat?
Ik heb wel tectyl anti roest spray voor holtes, is dat ook goed? Maar nu maak je me aan het twijfelen qua isolatie, ik moet toch wel wát schapenwol in de deur doen? Loopt er bij regen dan water door de hele binnenkant van de deur?
Je moet niets, er zijn ook andere middelen die minder volumineus zijn, geen water opnemen, en goed isoleren, en nergens tussendraaien.
Met andere woorden, je hebt een keuze gemaakt voor schapenwol, en hebt nu een nadeel ondervonden.
Ik heb het met Reimo Xtreme isolator gedaan, en de door jou geschetste problemen ben ik niet tegengekomen.

Want hoe ga jij de voorportieren doen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie