Ging ik 4 weken geleden op vakantie richting Spanje starte de bus op de camping onderweg in Frankrijk niet meer.
Pechhulp gebeld en de bus werd weggesleept.
Bleek de brandstoffilter verstopt.
2 dagen heeft dit geduurd met een rekening van 190 euro, stelletje afzetters die fransen.
3 uur arbeidsloon en een filter van 40 euro.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
hoho...
niet te gemakkelijk oordelen, dat afslepen zal die garage ook niet gratis gedaan hebben, daar zal het grootste deel van de arbeidsuren vandaan komen, de 40 euro voor het filter ben je in nederland bij de dealer ook kwijt ervoor.
en 10 minuten....... niet bij een tdi uit 96, je bent er toch tegen het half uurtje zoet mee...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger B. schreef:hoho...
niet te gemakkelijk oordelen, dat afslepen zal die garage ook niet gratis gedaan hebben, daar zal het grootste deel van de arbeidsuren vandaan komen, de 40 euro voor het filter ben je in nederland bij de dealer ook kwijt ervoor.
en 10 minuten....... niet bij een tdi uit 96, je bent er toch tegen het half uurtje zoet mee...
Ik zit vaak in Polen en anwb incl compleet abonement vind ik te duur want dat dekt veel zaken dubbel met de autoverzekering
en binnen nederland heb ik dat niet nodig daarom
heb ik bij unive waar ik de auto heb verzekerd een aanvulende verzekering "pechulp buitenland voor 18.50 euro/jaar en dan zijn zulke kosten van het opladen en naar de dealer brengen of als die niet binnen 2 dagen te maken is een vervangauto en naar nederland brengen erbij in begrepen,
en die prijs is best redelijk daarvoor.
Roger B. schreef:hoho...
niet te gemakkelijk oordelen, dat afslepen zal die garage ook niet gratis gedaan hebben, daar zal het grootste deel van de arbeidsuren vandaan komen, de 40 euro voor het filter ben je in nederland bij de dealer ook kwijt ervoor.
en 10 minuten....... niet bij een tdi uit 96, je bent er toch tegen het half uurtje zoet mee...
Ik zit vaak in Polen en anwb incl compleet abonement vind ik te duur want dat dekt veel zaken dubbel met de autoverzekering
en binnen nederland heb ik dat niet nodig daarom
heb ik bij unive waar ik de auto heb verzekerd een aanvulende verzekering "pechulp buitenland voor 18.50 euro/jaar en dan zijn zulke kosten van het opladen en naar de dealer brengen of als die niet binnen 2 dagen te maken is een vervangauto en naar nederland brengen erbij in begrepen,
en die prijs is best redelijk daarvoor.
In 2005 met mijn vorige T4 de 1.9 TD heb ik daar al eens gebruik van gemaakt toen de waterpomp kapot was en het werkt goed
door een vw dealer opgehaald, en door hun regelmatig gebeld tot het klaar was of er nog hulp nodig was, en of alles liep zoals het hoort.
Rekening afslepen gedeclareerd achteraf is is gewoon betaald door unive
dat de verzekering de rekening achteraf betaald laat ik in het midden, de garage berekent gewoon de tijd die ze aan jouw auto (incl afslepen) gespendeerd hebben,,, lijkt me logisch doet een nederlandse dealer net zo
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger B. schreef:hoho...
niet te gemakkelijk oordelen, dat afslepen zal die garage ook niet gratis gedaan hebben, daar zal het grootste deel van de arbeidsuren vandaan komen, de 40 euro voor het filter ben je in nederland bij de dealer ook kwijt ervoor.
en 10 minuten....... niet bij een tdi uit 96, je bent er toch tegen het half uurtje zoet mee...
Nu heb ikzelf ook een tdi uit 96,en ben er 10 minuten mee bezig geweest :klappen
Roger B. schreef:hoho...
niet te gemakkelijk oordelen, dat afslepen zal die garage ook niet gratis gedaan hebben, daar zal het grootste deel van de arbeidsuren vandaan komen, de 40 euro voor het filter ben je in nederland bij de dealer ook kwijt ervoor.
en 10 minuten....... niet bij een tdi uit 96, je bent er toch tegen het half uurtje zoet mee...
Nu heb ikzelf ook een tdi uit 96,en ben er 10 minuten mee bezig geweest :klappen
Klopt Roger,
Natuurlijk berekend de garage zijn kosten, maar met een relatief goedkope verzekering betaal je alleen de filter en die 10 minuten of 15 van het wisselen, en de rest niet.
Even voor de duidelijkheid.
De sleepkosten staan hier helemaal buiten het zijn louter en alleen de kosten voor het vervangen van het filter.
Er zitten onderzoek kosten en door meten bij maar dan nog absurt hoog.
Ik ga kijken of de kosten van arbeidsloon vergoed worden door de reisverzekering.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
hoe vervelend het ook allemaal is,maar is een verstopt filter niet een beetje achterstallig onderhoud of heb je onderweg hele vuile brandstof getankt?
erik
Roger B. schreef:dan heb ik teveel werk van het vervangen gemaakt zeker...
grille eruit
knipperlicht eruit
koplamp eruit
die (bij mij in elk geval vreselijk vast op het filter zittende leidingen losmaken
filter eruit en nieuw erin
en de boel weer terugbouwen...
Dat red ik (zonder absurd haasten en kans op beschadigingen wat ik in mijn eigen tijd voor eigen auto overbodig vind) ECHT niet in 10 minuutjes.
Boven het filter hangt het motormanagement als ik me niet vergis....
kan het makkelijker, hoor ik graag (voor over 40000km)
Klep open,voor je accubak zit het filter in het carroserie geschoven,motermanagment zit onder de accubak.
Slangetjeslos maken,filter omhoog trekken,nieuw filter erin (eerst met diesel vullen)schuiven,slangetje monteren en doorstarten.klaar!
JAh DAT was het mijn ABS unit ligt ook nog voor de accu, samen met het motormanagement dat bij mij echt niet ONDER de accubak ligt, vormt dat een redelijk obstakel voor het bereiken van het filter...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon