Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

vragen over de T4
Plaats reactie
passie71
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:25
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

Bericht door passie71 »

Hoi Allemaal,

Ik heb nog een vraagje over het vervangen van de dahboard speakers in mijn geliefde T4.
Heb net even tussen neus en lippen door het speaker kapje verwijderd en zie dat er een soort kunststof adapter zit tussen de speaker en het dashboard. (Zie afbeelding) Afbeelding

Is deze eenvoudig te verwijderen voordat ik de rest sloop of moet deze juist blijven zitten?
Busje komt zooooo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

Bericht door Multivan Generation »

Als je 10 cm speakers terug plaats dan kan dat kunststof mooi blijven zitten :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
passie71
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:25
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

Bericht door passie71 »

Top! Ik heb inderdaad 10 cm speakers gekozen! Zijn wel 3 weg speakers dus hopelijk komen ze niet te hoog uit. Nou ja, ik ga wel ff klooien.

Dank! :)
Busje komt zooooo
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

Bericht door Pascal-141 »

passie71 schreef:Top! Ik heb inderdaad 10 cm speakers gekozen! Zijn wel 3 weg speakers dus hopelijk komen ze niet te hoog uit. Nou ja, ik ga wel ff klooien.

Dank! :)
Voor een T4 mogen de speakers niet te hoog zijn , en moet de speakermagneet de goeie afmeting hebben , want de speakers worden bevestigd in het dashboard door "klemming" van de magneet in het plastic adaptorplaatje.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
passie71
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2007, 14:25
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Vervanging dashboard speakers VW t4 2001

Bericht door passie71 »

Hoi naamgenoot! :) Dank voor je reactie... Als ik het goed begrijp zitten de bestaande speakers dus geklemd in de kunststof behuizing en kan ik ze er gewoon uitwippen? (Heb nog geen tijd gevonden om er even mee aan de slag te gaan...)
Dus, mits de magneet van de nieuwe speakers ongeveer gelijk van grote zijn zou ik in theorie de lipjes kunnen afbreken en de speaker een op een kunnen vervangen?

Nou ja, het wordt maar eens tijd dat ik de handen uit de mouwen ga steken denk ik... ;)
Busje komt zooooo
Plaats reactie