Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstof riem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Brandstof riem

Bericht door benvan »

Na een aantal slechte starts liet mijn Klusbus het gisteren in zijn geheel afweten. Een bezoekje van een vriendelijk WW-er constateerde dat de riem nogal slap staat en dient te worden aangespannen. Hij kwam teven met de suggestie om hem dan maar gelijktijdig ook te vervangen. Ik weet inmiddels dat daar speciaal gereedschap voor nodig is dus mijn vraag is simpel: is er iemand in de buurt van Vlissingen die over dergeliik gereedschap beschikt en dat ter beschikking wil stellen. Volgens de Wegenwacht is het niet echt veel werk . Aangezien ik niet écht beschik over veel pecunia laat ik het liever door een vriend doen dan hem naar de VW garage te brengen.
Mocht niemand hieriver obeschikken is er dan iemand die mij kan vertellen wat het ongeveer zou gaan kosten ? En, ook niet onbelangrijk, kan ik de bus laten slepen door een vriend zonder dat de motor draait? Ik heb begrepen dat de stuurbekrachtiging vrijwel niet werkt en ook de rem het dan laat afweten. Veel vragen :bonk
Aangezien ik door fysieke omstandigheden ben aangewezen op mijn vervoer hoop ik op een snelle reactie zodat ik morgen gelijk aan de slag kan. Alvast vriendelijk dank. Ik besef dat ik weinig antwoorden geef op Weetjewel: dat heeft alles te maken met mijn onkunde :ikrij

vriendelijke groet, Ben
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Brandstof riem

Bericht door benvan »

Is er werkelijk niemand die mij tips kan geven of kan helpen ? :T5muur

groetjes, Ben
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: Brandstof riem

Bericht door Henk T »

Hoi,

Heb zelf niet het speciale gereedschap waar je het over hebt, en kom ook niet uit je buurt.
Maar weet wel dat je je gewoon kunt laten slepen, met de sleutel op contact.
Anders zit je stuurslot je in de weg.
Stuurbekrachtiging en rem bekrachtiging werken niet dus zwaar sturen en optijd remmen.

mvg Henk
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Brandstof riem

Bericht door benvan »

Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie en tips. Ik kan de apparatuur lenen van een garage ( soepel, blijkbaar bestaan die nog ) en met een beetje goede wil gaan we hem donderdag vervangen.
O ja: bij de VW garage kun je rekenen op een slordige € 268,75 waarvan € 220,-- arbeidsloon :bonk

groetjes, Ben
Plaats reactie